Praga Północ i jej problemy komunikacyjne

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2012, 12:02

pawcio pisze:
MichalJ pisze:Czy jest jakikolwiek spodziewany termin powrotu tramwajów na Targową?
Ja słyszałem wersję, że dopiero wraz z M2C.
Tak lekką rączką dwa lata opóźnienia? A miało być na Euro...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 11 paź 2012, 13:29

MichalJ pisze:Czy jest jakikolwiek spodziewany termin powrotu tramwajów na Targową?
Na odcinek północny: koniec 2013 r. Na odcinek południowy, czyli w stronę Grochowa, w momencie otwarcia II linii metra. Tak to jej budowniczowie załatwili Pragę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 paź 2012, 13:39

Otwarcia czy zakończenia budowy? I czy to znaczy, że tramwaj będzie czekać na odbiory metra (casus Modlińska)?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 paź 2012, 14:34

Szeregowy_Równoległy pisze:byłaby jednoperonowa przesiadka ze 138 do 238 w obu kierunkach.
A gdzie? Bo KIJOWSKA 52 jest przystankiem czasowym.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 paź 2012, 15:22

Bastian pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:byłaby jednoperonowa przesiadka ze 138 do 238 w obu kierunkach.
A gdzie? Bo KIJOWSKA 52 jest przystankiem czasowym.
Nie tracę wiary, że Kijowska w obu kierunkach zostanie tak, jak jest. Aktualne rozwiązanie się sprawdza.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 11 paź 2012, 18:25

Zakładając, że Rzeczna mogłaby zostać bez obsługi i potrzebny jest potok szkolny z Trockiej to porzucamy myśl o zmianie trasy linii 140 i zostajemy przy podbiciu częstotliwości tej linii. Wysyłanie 138 na Dw. Wschodni nie jest rozwiązaniem, bo wtedy nie będzie jednak spełniać w 100% swojej roli, czyli dowożenia do Pragi. Dzisiaj byłem również świadkiem korka na ulicy Ząbkowskiej w stronę Targowej - nadal jednak istnieje możliwość utknięcia w nim linii 138 w postaci takiej jakiej teraz mamy.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 11 paź 2012, 18:51

Domas pisze:Zakładając, że Rzeczna mogłaby zostać bez obsługi
Na jakiej podstawie to założenie przyjmujesz?
Domas pisze:porzucamy myśl o zmianie trasy linii 140 i zostajemy przy podbiciu częstotliwości tej linii.
Ta linia to potworek nie tylko ze względu na częstotliwość. Naprawdę niezbędne jest bezpośrednie połączenie Targówka Fabrycznego z Bródnem?
Domas pisze:Wysyłanie 138 na Dw. Wschodni nie jest rozwiązaniem, bo wtedy nie będzie jednak spełniać w 100% swojej roli, czyli dowożenia do Pragi.
A ja, durny, życie całe myślałem, że Wschodni jest na Pradze. Jakiś głupi byłem, dziękuję za oświecenie. No to pytam ponownie: jaki zysk osiągniesz wyciągając 138 z korka na Ząbkowskiej i wsadzając 138 w korek na Jagiellońskiej? Tam jest trochę jak w dobrym pornolu: w pewnym momencie gdziekolwiek nie spojrzysz, wszędzie pizda. O ile rozumiem, że Mokotów na Saską Kępę powinien dojeżdżać, to nie rozumiem czemu Saska Kępa musi się pałętać nieregularnym czarnuchem o potworkowatej trasie bezpośrednio do Wileńskiego, a nie może się dogodnie przesiąść w milusie 509? Komu, poza tą biedną Saską Kępą się pogorszy, jak 138 przestanie ładować się w praskie korki? Przecież to właśnie Saska Kępa ma najgorzej, bo 138 łapie korki z obu stron trasy, więc w obu kierunkach w obu szczytach jest dość niepewne.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 paź 2012, 19:03

Szeregowy_Równoległy pisze:Tam jest trochę jak w dobrym pornolu: w pewnym momencie gdziekolwiek nie spojrzysz, wszędzie pizda.
Nie przesadzaj z tymi porównaniami. Ja jestem cierpliwy, ale nie zawsze :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 11 paź 2012, 19:03

Jeden przystanek "na żądanie" może pozostać nieobsłużony, jeśli chodzi o ulicę Rzeczną. Co do samego 140 - jak już pawcio napisał, a raczej ma rację, że istnieje coś takiego jak potok szkolny z Trockiej na Targówek Fabryczny(?: chodziło o bloki w okolicy Naczelnikowskiej?). Sam dworzec Wschodni znajduje się może na Pradze, ale chodzi głównie o dowiezienie do Dw. Wileńskiego - największego węzła przesiadkowego po prawobrzeżnej stronie Warszawy. A Saska Kępa ma inne linie (509 też) na Pragie.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 11 paź 2012, 20:04

Przeciez 140 wchlonelo swego czasu dawne 308 ktore powstalo 01.09.1999 aby obsluzyc ten potok szkolny.

A moze cos takiego:

Kasujemy 140 (czy potrzebne jest bezposrednie polaczenie Targowek <> CH Targowek?)

212 Na podstawowej trasie Pl. Hallera-...-Kolowa-Ossowskiego-Myszkowska-...-Targowek
Co drugi kurs w DP przedluzony na trasie: Trocka (bez wjazdu na petle)-Radzyminska-Rozwadowskiego-Ks. Ziemowita- Naczelnikowska-Zajezdnia Utrata

Podstawowa trasa realizowana przez 12m, a wydlozone kursy przez 10m?
Razem co 12 min a na Targowek Fabryczny co 24min?

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2012, 20:15

geograf_OSU pisze:Czy potrzebne jest bezposrednie polaczenie Targowek <> CH Targowek?
Raczej tak. Poza tym do CH Targówek to tylko tymczasowo jeździ, wierzę, że kiedyś zostanie ukończona przebudowa Trasy Toruńskiej i 140 wróci do krańca CH Marki. :smile:

pietia
Posty: 822
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 11 paź 2012, 20:18

geograf_OSU pisze:212 Na podstawowej trasie Pl. Hallera-...-Kolowa-Ossowskiego-Myszkowska-...-Targowek
Co drugi kurs w DP przedluzony na trasie: Trocka (bez wjazdu na petle)-Radzyminska-Rozwadowskiego-Ks. Ziemowita- Naczelnikowska-Zajezdnia Utrata

Podstawowa trasa realizowana przez 12m, a wydlozone kursy przez 10m?
Razem co 12 min a na Targowek Fabryczny co 24min?
A może przekształcić po prostu 140 w 340, na trasie TARGÓWEK-Trocka-Radzymińska-Kraśnicka-Ks. Ziemowita-Naczelnikowska-Zabraniecka-ZAJ. UTRATA? Zachowane byłoby to bezpośrednie połączenie szkoły na Trockiej z Targówkiem fabrycznym, jak też dojazd do biektów przemysłowych na Utracie z pominięciem ewentualnych korków na Ząbkowskiej (na Radzymińskiej byłaby możliwość przesiadki z i do 190, 512 i innych)

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2012, 20:22

pietia pisze:A może przekształcić po prostu 140 w 340, na trasie TARGÓWEK-Trocka-Radzymińska-Kraśnicka-Ks. Ziemowita-Naczelnikowska-Zabraniecka-ZAJ. UTRATA? Zachowane byłoby bezpośrednie połączenie Trockiej z Targówkiem fabrycznym, jak też dojazd do biektów przemysłowych na Utracie z pominięciem ewentualnych korków na Ząbkowskiej (na Radzymińskiej byłaby możliwość przesiadki z i do 190, 512 i innych?
A co do CH Targówek?

pietia
Posty: 822
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 11 paź 2012, 20:27

Skoro to połączenie jest potrzebne, to może właśnie tam wyciągnąć 212? (od Trockiej przez Borzymowską-Wincentego)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 paź 2012, 20:37

Ustalmy może listę relacji, które Targówek chce mieć bezpośrednio:
--> do CH Targówek (teraz 140)
--> na pl. Hallera (obecnie 199)
--> Żabę (212)
--> zaj. Stalowa? (156)
--> ks. Ziemowita (właściwie w drugą stronę, 140)
--> Bródno (156)

To ostatnie nie mogłoby obsługiwać 202?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ