Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2007, 16:05

Dennis pisze:Wiem Wituś co chciałeś powiedzieć i jakie były Twoje intencje ;) A jaki będzie faktyczny zasięg remontu? Do samej pętli BANACHA?
Tak. Najszerszy obszarowo zasięg ma remont przystanków i modernizacja sterowania ruchem (którą robi ZDM, ale kierując się zasięgiem modernizacji przy tworzeniu etapów).

Co do funkcjonowania nowych tramwajów, to niestety, dzięki "wspaniałej" postawie M. St. Warszawy*, jest ich na tyle mało, że nawet gdyby nie było wymogów unijnych, warto byłoby się zastanowić nad reorganizacją linii tak, by linię BANACHA - GOCŁAWEK dla 120N uruchomić.

Efekty modernizacji się wzajemnie wzmacniają więc być może dobrze byłoby, żeby tramwaje pojawiały się na zmodernizowanej trasie jak najczęściej, czemu wydłużenie relacji do pętli OKĘCIE bynajmniej nie służy?

* - dwukrotnie podejmowano próby zakupu 24 tramwajów z tego projektu - raz miasto (Rada? Urbański?) odmówiło wsparcia projektu celem zwiększenia środków na wkład własny (TW nie dostało więcej kredytu), drugi raz - odmówiło zgody na zwiększenie liczby wagonów kupionych z PESY, współfinansowanych przez UE, "ponieważ metro jest na liście rezerwowej i dostanie pieniądze niewydane przez innych". To, że metro i tak miało zapewnione finansowanie**, a w rezultacie i tak dostało pieniądze ze SPOTu, to już zupełny detal, natomiast nieźle oddaje, gdzie miasto ma tramwaje. Jak parę groszy /zwłaszcza w skali inwestycji/ w dziurę pod Hutą mogło być ważniejsze od modernizacji trasy w samym centrum miasta, Bóg jeden raczy wiedzieć....
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 30 kwie 2007, 16:21

Smutne. Skoro jednak zakres modernizacji, tak infrastrukturalnej, jak i taborowej jest, jaki jest, to może jednak dobrze byłoby, gdyby wiekszy obszar miasta coś z tego odczuł. Bo dlaczego w takiej sytuacji Ochota ma mieć i szybką, i wygodną jazdę, podczas, gdy np. takie Włochy ani takiej, ani takiej :?: :-s

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 kwie 2007, 16:21

Taka mała uwaga: metro nie dostało jeszcze pieniędzy ze SPOT-u, bowiem miasto nie pofatygowało się jeszcze, by wysłać wszystkie wymagane dokumenty.

Natomiast tu nie chodzi tak naprawdę gdzie te tramwaje będą się pojawiać, a o układ linii. Jeśli 9 skrócimy do Banacha, to wątpię, żeby tam miała jeździć co 5 minut (ale jeśli co 10 minut, to - jak piszą niektórzy - poszkodowany pozostaje Gocławek), a zarazem coś w zamian trzeba będzie wysłać na Okęcie i to z częstotliwością 5 minut.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 30 kwie 2007, 16:26

Układ to nie jest problem. 9 dajemy na BANACHA, z obecną częstotliwością, a 7 i 35 (również z obecnymi) kierujemy na OKĘCIE. I już pojawiają się elementy szkieletyzacji :D

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 kwie 2007, 16:30

Mi ten układ bardzo pasuje, tylko wydaje mi się, że jednak większość podróży z Grójeckiej, to kieruje się na Al. Jerozolimskie... A tak mamy tylko dwie linie co 10 minut, a wcześniej mieliśmy dwie - jedną co 10, drugą co 5...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 30 kwie 2007, 16:31

Nie dramatyzuj Wituś, dwie by były w Aleje, obie co 10 ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 kwie 2007, 16:40

Skupiłem się tylko na 35, które - z mojego punktu widzenia - byłoby bardzo korzystne :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2007, 17:22

Dennis pisze:Smutne. Skoro jednak zakres modernizacji, tak infrastrukturalnej, jak i taborowej jest, jaki jest, to może jednak dobrze byłoby, gdyby wiekszy obszar miasta coś z tego odczuł.
Najwięcej pasażerów jest bez wątpienia na odcinku Pl. Zawiszy - Wiatraczna; nie wiem, czy nie ważniejsze w takiej sytuacji jednak jest, by tam była jak największa szansa "trafić" na stodwudziestkę. Bo chyba nic gorszego z punktu widzenia wizerunku projektu by nie było, jakby ktoś wyszedł na przystanek przy dworcu centralnym, a tam w żadną stronę stodwudziestki nie widać.

Ponadto, bardzo mi żal Włochów ;), ale są w tej samej sytuacji co Bródnianie czy Puławianie ;) - pieniądze były na modernizację trasy Banacha - Gocławek, a nie na program powszechnej szczęśliwości na szynach; Mumia nie zastąpi tu mądrej polityki miasta, która powinna zapewniać środki na równomierny rozwój komunikacji w całym mieście, ale w rzeczywistości nie przekazuje pieniędzy na zakup taboru i już.
Ba, tabor - przez 10 lat nie było pieniędzy na głupie 2 km torów na Bemowie...

Podobnie w przypadku modernizacji trasy W-Z czy w Alei Jana Pawła II - nowe pociągi "pójdą" na konkretne linie, a nie na "wszystkie po trochu" - aczkolwiek typując je, nie przyjmowano ich skracania do Cm. Wolskiego, Rakowieckiej czy Piasków.

Jeśli chcesz znać moją opinię to... sam nie wiem, co lepsze. Kiedyś byłem zwolennikiem wysłania wszystkich "pes" na 9, potem pół-na-pół na 7 i 9 (żeby na każdym odcinku modernizacji się pojawiły oraz nie stały w weekendy po zajezdniach, co przy obecnej polityce ZTM względem niby-podstawowych linii jest niewykluczone), teraz się właściwie skłaniam do obsługi wydzielonej linii Banacha - Gocławek (kwestia numerka jest tu wtórna), ale przekonany wciąż nie jestem. Pomijam już tu kwestię dyrektyw unijnych - które są jakie są - oraz przyjętego programu (czy też "programu") modernizacji.

Na pewno idea "po dwie sztuki na każdą z linii w Alejach" mnie natomiast zupełnie nie przekonuje, chociażby i dlatego, że właściwie każda z nich ma inny czas przejazdu i inną ilość brygad, więc w rezultacie nietrudno wyobrazić sobie sytuację, żę w przeciągu pół godziny przeparadowałyby wszystkie 120ki w daną stronę (przytykając przy okazji przystanki, które nie wszystkie będą przystosowane do przyjęcia 120N+120N nawiasem mówiąc), a potem przez godzinę nic.

Zaznaczę, że problem nie jest nowy, bo wiadomo o nim od czasu złożenia wniosku o dofinansowanie, a wręcz - od opracowania Studium Wykonalności. Dyrektywy unijne co do pomocy z funduszy też nie pojawiły się wczorak. Ale jakoś nikt ze strony organizatora komunikacji się sprawą nie przejmował...

35 i 15 dopełniają się na Ochocie, więc nie byłoby głupie, jakby robiły za uzupełnienie 7 i 25 - "studenci" akurat zastępowaliby tych, którzy by do tego 5/9 się chcieli przesiąść. Tylko oczywiście trzebaby "troszkę" w rozkłaach grzebnąć, żeby nie było tak jak teraz, że 15 przyjeżdża na Bitwy PO siódemce...

EDIT: Wykorzystam tę okazję, by pożegnać się ze wszystkimi, jako że to mój ostatni (lub prawie ostatni, heh) post na tym forum. Dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję dyskutować. Przez jakiś czas pewnie będę jeszcze odbierał PWy, ale potem - zapomnę hasła... pozdrawiam,
Glonojad
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 02 maja 2007, 12:17

Szkoda, poziom merytoryczny wielu dyskusji znacznie się obniży. Mam nadzieję jednak, że to nie jest Twa ostateczna decyzja ;)
Pozdrawiam

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 02 maja 2007, 13:45

Pozdrawiam. Szkoda, bo Twoje spojrzenie, niejako od wewnątrz, na pewne zagadnienia m.in.dotyczące tramwajów było cenne i wyważone podnoszące poziom merytoryczny naszych dyskusji.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 maja 2007, 10:49

Szkoda.

Flash8222
Posty: 7630
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 05 cze 2007, 22:45

Ja się zastanawiam czemu jeszcze nikt nie zaważył jednego tekstu :P "Remont torowiska potrwa do końca października" A miało być do końca września :-? Mam nadzieję, że i tym razem firma ZUE Kraków skończy remont przed czasem tak jak to było z budową trasy tramwajowej przez Nowe Bemowo.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2007, 16:51

Wszystko dobrze, tylko czemu:
- na Rondzie Waszyngtona nie było Informacji ZTM-u, była za to na Al. Zielenieckiej w kierunku Targowej?
- na Rodnie de Gaulle'a Informacja ZTM siedziała pod wiatami przstanków tramwajowych, do których i tak nie można było dotrzeć?
- na przystanku Al. Zieleniecka w kierunku Ronda Waszyngtona (bodajże 07) nie było ani naklejek 7, ani rozkładu linii?
- na przystanku Pl. Narutowicza 08 (w kierunku Okęcia) były tylko naklejki linii 1, 8, 9 i 22?

A prace szybko postępują - po 5 rano torów nie było już od pl. Starynkiewicza do połowy drogi do Dw. Centralnego, wykopany był też już dół i zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 cze 2007, 16:55

MeWa pisze:A prace szybko postępują - po 5 rano torów nie było już od pl. Starynkiewicza do połowy drogi do Dw. Centralnego, wykopany był też już dół i zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.
Proszę: jak chcą, to potrafią... Czyżby wcześniejsze zakończenie remontu? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 16 cze 2007, 23:03

MeWa pisze:...zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.
Nowa sieć na tym odcinku wisiała już wczoraj. Zwróciłem na to uwagę jadąc alejami po 15.

ODPOWIEDZ