Strona 21 z 111

: 30 kwie 2007, 16:05
autor: Glonojad
Dennis pisze:Wiem Wituś co chciałeś powiedzieć i jakie były Twoje intencje ;) A jaki będzie faktyczny zasięg remontu? Do samej pętli BANACHA?
Tak. Najszerszy obszarowo zasięg ma remont przystanków i modernizacja sterowania ruchem (którą robi ZDM, ale kierując się zasięgiem modernizacji przy tworzeniu etapów).

Co do funkcjonowania nowych tramwajów, to niestety, dzięki "wspaniałej" postawie M. St. Warszawy*, jest ich na tyle mało, że nawet gdyby nie było wymogów unijnych, warto byłoby się zastanowić nad reorganizacją linii tak, by linię BANACHA - GOCŁAWEK dla 120N uruchomić.

Efekty modernizacji się wzajemnie wzmacniają więc być może dobrze byłoby, żeby tramwaje pojawiały się na zmodernizowanej trasie jak najczęściej, czemu wydłużenie relacji do pętli OKĘCIE bynajmniej nie służy?

* - dwukrotnie podejmowano próby zakupu 24 tramwajów z tego projektu - raz miasto (Rada? Urbański?) odmówiło wsparcia projektu celem zwiększenia środków na wkład własny (TW nie dostało więcej kredytu), drugi raz - odmówiło zgody na zwiększenie liczby wagonów kupionych z PESY, współfinansowanych przez UE, "ponieważ metro jest na liście rezerwowej i dostanie pieniądze niewydane przez innych". To, że metro i tak miało zapewnione finansowanie**, a w rezultacie i tak dostało pieniądze ze SPOTu, to już zupełny detal, natomiast nieźle oddaje, gdzie miasto ma tramwaje. Jak parę groszy /zwłaszcza w skali inwestycji/ w dziurę pod Hutą mogło być ważniejsze od modernizacji trasy w samym centrum miasta, Bóg jeden raczy wiedzieć....

: 30 kwie 2007, 16:21
autor: Dennis
Smutne. Skoro jednak zakres modernizacji, tak infrastrukturalnej, jak i taborowej jest, jaki jest, to może jednak dobrze byłoby, gdyby wiekszy obszar miasta coś z tego odczuł. Bo dlaczego w takiej sytuacji Ochota ma mieć i szybką, i wygodną jazdę, podczas, gdy np. takie Włochy ani takiej, ani takiej :?: :-s

: 30 kwie 2007, 16:21
autor: MeWa
Taka mała uwaga: metro nie dostało jeszcze pieniędzy ze SPOT-u, bowiem miasto nie pofatygowało się jeszcze, by wysłać wszystkie wymagane dokumenty.

Natomiast tu nie chodzi tak naprawdę gdzie te tramwaje będą się pojawiać, a o układ linii. Jeśli 9 skrócimy do Banacha, to wątpię, żeby tam miała jeździć co 5 minut (ale jeśli co 10 minut, to - jak piszą niektórzy - poszkodowany pozostaje Gocławek), a zarazem coś w zamian trzeba będzie wysłać na Okęcie i to z częstotliwością 5 minut.

: 30 kwie 2007, 16:26
autor: Dennis
Układ to nie jest problem. 9 dajemy na BANACHA, z obecną częstotliwością, a 7 i 35 (również z obecnymi) kierujemy na OKĘCIE. I już pojawiają się elementy szkieletyzacji :D

: 30 kwie 2007, 16:30
autor: MeWa
Mi ten układ bardzo pasuje, tylko wydaje mi się, że jednak większość podróży z Grójeckiej, to kieruje się na Al. Jerozolimskie... A tak mamy tylko dwie linie co 10 minut, a wcześniej mieliśmy dwie - jedną co 10, drugą co 5...

: 30 kwie 2007, 16:31
autor: Dennis
Nie dramatyzuj Wituś, dwie by były w Aleje, obie co 10 ;)

: 30 kwie 2007, 16:40
autor: MeWa
Skupiłem się tylko na 35, które - z mojego punktu widzenia - byłoby bardzo korzystne :D

: 30 kwie 2007, 17:22
autor: Glonojad
Dennis pisze:Smutne. Skoro jednak zakres modernizacji, tak infrastrukturalnej, jak i taborowej jest, jaki jest, to może jednak dobrze byłoby, gdyby wiekszy obszar miasta coś z tego odczuł.
Najwięcej pasażerów jest bez wątpienia na odcinku Pl. Zawiszy - Wiatraczna; nie wiem, czy nie ważniejsze w takiej sytuacji jednak jest, by tam była jak największa szansa "trafić" na stodwudziestkę. Bo chyba nic gorszego z punktu widzenia wizerunku projektu by nie było, jakby ktoś wyszedł na przystanek przy dworcu centralnym, a tam w żadną stronę stodwudziestki nie widać.

Ponadto, bardzo mi żal Włochów ;), ale są w tej samej sytuacji co Bródnianie czy Puławianie ;) - pieniądze były na modernizację trasy Banacha - Gocławek, a nie na program powszechnej szczęśliwości na szynach; Mumia nie zastąpi tu mądrej polityki miasta, która powinna zapewniać środki na równomierny rozwój komunikacji w całym mieście, ale w rzeczywistości nie przekazuje pieniędzy na zakup taboru i już.
Ba, tabor - przez 10 lat nie było pieniędzy na głupie 2 km torów na Bemowie...

Podobnie w przypadku modernizacji trasy W-Z czy w Alei Jana Pawła II - nowe pociągi "pójdą" na konkretne linie, a nie na "wszystkie po trochu" - aczkolwiek typując je, nie przyjmowano ich skracania do Cm. Wolskiego, Rakowieckiej czy Piasków.

Jeśli chcesz znać moją opinię to... sam nie wiem, co lepsze. Kiedyś byłem zwolennikiem wysłania wszystkich "pes" na 9, potem pół-na-pół na 7 i 9 (żeby na każdym odcinku modernizacji się pojawiły oraz nie stały w weekendy po zajezdniach, co przy obecnej polityce ZTM względem niby-podstawowych linii jest niewykluczone), teraz się właściwie skłaniam do obsługi wydzielonej linii Banacha - Gocławek (kwestia numerka jest tu wtórna), ale przekonany wciąż nie jestem. Pomijam już tu kwestię dyrektyw unijnych - które są jakie są - oraz przyjętego programu (czy też "programu") modernizacji.

Na pewno idea "po dwie sztuki na każdą z linii w Alejach" mnie natomiast zupełnie nie przekonuje, chociażby i dlatego, że właściwie każda z nich ma inny czas przejazdu i inną ilość brygad, więc w rezultacie nietrudno wyobrazić sobie sytuację, żę w przeciągu pół godziny przeparadowałyby wszystkie 120ki w daną stronę (przytykając przy okazji przystanki, które nie wszystkie będą przystosowane do przyjęcia 120N+120N nawiasem mówiąc), a potem przez godzinę nic.

Zaznaczę, że problem nie jest nowy, bo wiadomo o nim od czasu złożenia wniosku o dofinansowanie, a wręcz - od opracowania Studium Wykonalności. Dyrektywy unijne co do pomocy z funduszy też nie pojawiły się wczorak. Ale jakoś nikt ze strony organizatora komunikacji się sprawą nie przejmował...

35 i 15 dopełniają się na Ochocie, więc nie byłoby głupie, jakby robiły za uzupełnienie 7 i 25 - "studenci" akurat zastępowaliby tych, którzy by do tego 5/9 się chcieli przesiąść. Tylko oczywiście trzebaby "troszkę" w rozkłaach grzebnąć, żeby nie było tak jak teraz, że 15 przyjeżdża na Bitwy PO siódemce...

EDIT: Wykorzystam tę okazję, by pożegnać się ze wszystkimi, jako że to mój ostatni (lub prawie ostatni, heh) post na tym forum. Dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję dyskutować. Przez jakiś czas pewnie będę jeszcze odbierał PWy, ale potem - zapomnę hasła... pozdrawiam,
Glonojad

: 02 maja 2007, 12:17
autor: Dennis
Szkoda, poziom merytoryczny wielu dyskusji znacznie się obniży. Mam nadzieję jednak, że to nie jest Twa ostateczna decyzja ;)
Pozdrawiam

: 02 maja 2007, 13:45
autor: Kra
Pozdrawiam. Szkoda, bo Twoje spojrzenie, niejako od wewnątrz, na pewne zagadnienia m.in.dotyczące tramwajów było cenne i wyważone podnoszące poziom merytoryczny naszych dyskusji.

: 03 maja 2007, 10:49
autor: person
Szkoda.

: 05 cze 2007, 22:45
autor: Flash8222
Ja się zastanawiam czemu jeszcze nikt nie zaważył jednego tekstu :P "Remont torowiska potrwa do końca października" A miało być do końca września :-? Mam nadzieję, że i tym razem firma ZUE Kraków skończy remont przed czasem tak jak to było z budową trasy tramwajowej przez Nowe Bemowo.

: 16 cze 2007, 16:51
autor: MeWa
Wszystko dobrze, tylko czemu:
- na Rondzie Waszyngtona nie było Informacji ZTM-u, była za to na Al. Zielenieckiej w kierunku Targowej?
- na Rodnie de Gaulle'a Informacja ZTM siedziała pod wiatami przstanków tramwajowych, do których i tak nie można było dotrzeć?
- na przystanku Al. Zieleniecka w kierunku Ronda Waszyngtona (bodajże 07) nie było ani naklejek 7, ani rozkładu linii?
- na przystanku Pl. Narutowicza 08 (w kierunku Okęcia) były tylko naklejki linii 1, 8, 9 i 22?

A prace szybko postępują - po 5 rano torów nie było już od pl. Starynkiewicza do połowy drogi do Dw. Centralnego, wykopany był też już dół i zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.

: 16 cze 2007, 16:55
autor: Wolfchen
MeWa pisze:A prace szybko postępują - po 5 rano torów nie było już od pl. Starynkiewicza do połowy drogi do Dw. Centralnego, wykopany był też już dół i zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.
Proszę: jak chcą, to potrafią... Czyżby wcześniejsze zakończenie remontu? :-k

: 16 cze 2007, 23:03
autor: Plesim
MeWa pisze:...zawieszona nowa sieć trakcyjna na tym odcinku.
Nowa sieć na tym odcinku wisiała już wczoraj. Zwróciłem na to uwagę jadąc alejami po 15.