Strona 21 z 264

: 31 paź 2007, 12:30
autor: Glonojad
Moim zdaniem nie ma to sensu, w nocy SKM powinna być realizowana komunikacją autobusową wzdłuż trasy. Mówię absolutnie poważnie.

: 31 paź 2007, 13:09
autor: klagshamn
no dobrze, ale moze byc z tym problem, bo jednak czesto tory odbiegaja daleko, daleko od ulic uczeszczanych przez miejskie autobusy

: 31 paź 2007, 13:16
autor: Piotrek
klagshamn pisze:no dobrze, ale moze byc z tym problem, bo jednak czesto tory odbiegaja daleko, daleko od ulic uczeszczanych przez miejskie autobusy
Na stacje dojedziesz. Choć fakt, trochę podjazdów trzeba byłoby zrobić, np. na Wschodni.

: 31 paź 2007, 13:20
autor: Glonojad
Na Wschodni to nie jest aż taki podjazd, nie trzeba od razu wracać do Grochowskiej Mińską.

: 01 lis 2007, 22:11
autor: Frencher
klagshamn pisze:(...)utworzenia siedmiu linii SKM, m. in. do piaseczna, co pozwoliloby niewyobrazalnie odciazyc strasznie zapchane 709 i 727
Samo puszczenie linii SKM do Piaseczna nic nie da.
Wiadomo jak usytuowana jest stacja w Piasecznie, i trzeba by zrobić komunikację dowozową do stacji, aby SKM spełniło swoją rolę. A komunikacja na terenie gminy Piaseczno to już zadanie własne gminy, i nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.

: 01 lis 2007, 22:24
autor: ness
Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
Oczywiscie wymagaloby to pewnie dodatkowych $, ale trzeba wziac jeszcze pod uwage zaszlosci miedzy Piasecznem a Stolica czyli R-12, obiecanki w sprawie trama itp.
Zreszta taki uklad komunikacyjny w wypadku Piaseczna bylby chyba najlepszy.
Ale to wymaga wspolpracy z obu, jesli nie wiecej, stron. Czyli w skrocie 'niedasie' :>

: 01 lis 2007, 22:25
autor: fik
Frencher pisze:nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.
ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.

: 01 lis 2007, 22:30
autor: Frencher
ness pisze:Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
Miałem na myśli komunikację, która by operowała tylko na terenie gminy Piaseczno, czyli nie powiązaną bezpośrednio z Warszawą.

[ Dodano: 2007-11-01, 22:32 ]
Fikander pisze:
Frencher pisze:nie jest to zadanie dla ZTM aby tworzył linie eksterytorialne.
Ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.
Czym innym są podjazdy już istniejących linii, a czym innym tworzenie linii operujących w całości poza granicami Warszawy, czego ZTM robić nie może (wynika to ze statutu).

A co do cmentarza, to jeżeli wierzyć mediom które dziś mówiły, że na cm. Południowym jest pochowanych około 2000 osób, to cmentarz w Markach jest co najmniej 2-3 krotnie większy :D.

: 01 lis 2007, 22:45
autor: Tm
Frencher pisze:Imo gdyby taka linia byla elementem systemu komunikacji z Warszawa to jak najbardziej byloby to zadanie dla ZTM.
tu przede wszystkim trzeba zintegrowanego systemu komunikacji
ness pisze:Zreszta taki uklad komunikacyjny w wypadku Piaseczna bylby chyba najlepszy.
średnio, linia radomska ma najgorszy przebieg spośród wszystkich w WWK, do tego wyłącznie SKM+dowozówki to nie rozwiązanie

: 02 lis 2007, 16:22
autor: humptyangel
Frencher pisze:
Fikander pisze:Ale zadaniem ZTM jest dojazd do cmentarza w Markach.
Czym innym są podjazdy już istniejących linii, a czym innym tworzenie linii operujących w całości poza granicami Warszawy, czego ZTM robić nie może (wynika to ze statutu).
W statucie nie ma nic takiego napisanego. Za to § 3, ptk. 2 owego statutu ZTM mówi:
Obszarem działania jest Warszawa i, na podstawie odrębnych porozumień międzygminnych, gminy sąsiadujące z Warszawą.
Przykładem może służyć linia 714 działająca poza granicami Warszawy do 1995, czy inne linie eksterytorialne.
IMHO transport w całej aglomeracji powinien być w gestii ZTM, po zmianie statusu i przekazaniu przez gminy ościenne zadań własnych dotyczących komunikacji jemu (ZTM).

[ Dodano: 2007-11-02, 16:23 ]
A to uchwała ze ststutem ZTM
http://www.ztm.waw.pl/bip/1391_2005.pdf

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-11-02, 22:34 ]
Korekta tagów.

: 02 lis 2007, 16:32
autor: Frencher
Kiedyś o tym problemie pisała prasa. I wtedy ZTM twierdził, że nie ma prawa tworzyć i nadzorować linii, które by w całości przebiegały poza granicami Warszawy.

: 02 lis 2007, 17:29
autor: aaa
ZTM powinno zrobić dwie linnie (po dwóch stronach Wisły) pół obowdowe które by przebiegały przez miejscowości ościenne Warszawy. Każda z linni mogła by kursować np. co 60 minut

: 02 lis 2007, 17:36
autor: Wolfchen
aaa pisze:ZTM powinno zrobić dwie linnie (po dwóch stronach Wisły) pół obowdowe które by przebiegały przez miejscowości ościenne Warszawy. Każda z linni mogła by kursować np. co 60 minut
Po pierwsze: brygadożerne.
Po drugie: niezbyt konieczne i przy częstotliwości 60 minut mamy nadpodaż.
Po trzecie: wybitne nierównomierne rozłożenie pasażerów.

: 02 lis 2007, 22:42
autor: Tm
humptyangel pisze:IMHO transport w całej aglomeracji powinien być w gestii ZTM, po zmianie statusu i przekazaniu przez gminy ościenne zadań własnych dotyczących komunikacji jemu (ZTM).
trzeba powołać związek międzygminny, oddawanie komunikacji w ręce obecnego ZTMu nie daje gminom-płatnikom dostatecznych możliwości kontroli
Wolfchen pisze:Po drugie: niezbyt konieczne i przy częstotliwości 60 minut mamy nadpodaż.
niekoniecznie, 710 na obwodowym odcinku pracuje dobrze, nawet w niezwykle rzadkim 707 widać potencjał

: 02 lis 2007, 22:50
autor: Piotrek
Tm pisze:niekoniecznie, 710 na obwodowym odcinku pracuje dobrze, nawet w niezwykle rzadkim 707 widać potencjał
No ale różnica między częstotliwością 710, a 707 jest ogromna, a w przypadku linii obwodowej mówimy w tym momencie o połączeniu tych dwóch linii.