Komunikacja w Nieporęcie

Moderator: Wiliam

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 03 paź 2012, 17:59

Wiliam pisze:http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... st_do.html
Gazeta" spytała go o planowany remont mostu Grota-Roweckiego i Trasy AK. Wtedy wjazd na tę arterię zostanie zamknięty. - Ale jeszcze nie tak prędko. Dopiero trwa przetarg na wykonawcę [kolejna próba otwarcia ofert w piątek 5 października - red.], potem przyjdzie czas na prace przygotowawcze - zauważa Andrzej Franków. - Jeśli wjazd na most Grota zostanie zamknięty, obie siedemsetki z gminy Nieporęt można przekierować od ul. Płochocińskiej przez Modlińską i nowy most do stacji metra Młociny.
Ręce opadają. Naprawdę czekam jak ktoś w końcu powie że trzeba zaorać torowisko na Jagielońskiej... :neutral:
Jak widze Frankow probuje rozsadzic projekt 'omijamy Zeran' straszac knotem, ktory nie przypasuje ani frakcji metrowej ani tramwajowej. Tylko czy od wlasciwej strony? Najglupsza rzecza jest tu uklad drogowy - a wystarczylaby przelotka miedzy jezdniami przy wyjezdzie z petli i takie 705 i s-ka moglyby zaliczac Zeran i metro, z pozytkiem i dla bilansu brygad i wozokm.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 paź 2012, 18:07

emyl pisze:No jak to? Mieszkańcy Nieporętu.
Owi anonimowi mieszkańcy mogą być co najwyżej pomysłodawcami. Kto, personalnie, odpowiada za to?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 03 paź 2012, 19:48

fik pisze:
Frencher pisze: Jeżeli jakaś zmiana ułatwia życie pewnej grupie pasażerów bez szkody dla innych
Ale mówimy tu o zupełnie innej sytuacji.
A więc komu szkodzi planowana zmiana :?:
Bo obecnie z całego tego lamentu nad zmianą tras (żeby było śmieszniej w wykonaniu osób które z tych linii nie korzystają na co dzień) pojawił się jeden argument - że wycofanie linii z pętli Żerań FSO odcina mieszkańców Nieporętu od przesiadek w kierunku Pragi i tramwajów.
Argument z którym śmiem polemizować, ale życie zweryfikuje bardzo szybko ilu jest zadowolonych z dojazdu aż na Marymont, a ilu to użytkownicy i zwolennicy pętli Żerań FSO.
Ale coś mi mówi, że tych pierwszych będzie więcej.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 paź 2012, 19:54

Frencher pisze:nie korzystają na co dzień
Co ty powiesz?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 paź 2012, 20:11

Frencher pisze:A więc komu szkodzi planowana zmiana
Szkodzi układowi komunikacyjnemu postrzeganemu jako całość - marnują się wzkm, a także powstają niebezpieczne precedensy, które mogą spowodować lawinowe roszczenia o "linię do metra"...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 03 paź 2012, 20:37

Wolfchen pisze:
Frencher pisze:A więc komu szkodzi planowana zmiana
Szkodzi układowi komunikacyjnemu postrzeganemu jako całość - marnują się wzkm, a także powstają niebezpieczne precedensy, które mogą spowodować lawinowe roszczenia o "linię do metra"...
Wracamy w dyskusji do podstawowego pytania: komunikacja publiczna jest dla pasażera, czy pasażer dla komunikacji publicznej :?: Z tego co widzę ta druga opcja ma większą ilość zwolenników.
Argument o marnowaniu wozokilometrów śmieszny - na liniach miejskich marnuje się bardzo dużo, a wręcz są całe linie które są jedną wielką pomyłką. A tu nagle się na liniach nieporęckich trochę trasa wydłużyła (z korzyścią dla mieszkańców gm. Nieporęt) i wielki lament oraz rozpacz.
Naprawdę była już w historii świata osoba która stosowała podwójne standardy, i dzieliła ludzi na tych lepszych i gorszych. Jak się to skończyło każdy wie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 paź 2012, 20:56

Frencher pisze:komunikacja publiczna jest dla pasażera, czy pasażer dla komunikacji publicznej
Wyobraź sobie, że obie opcje są prawdziwe. Ale nawet, gdyby tylko jedna była, to taka zmiana w dalszej konsekwencji może szkodzić pasażerowi. W tej dziedzinie trzeba myśleć z dużym wyprzedzeniem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36689
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 paź 2012, 21:00

Frencher pisze:komunikacja publiczna jest dla pasażera, czy pasażer dla komunikacji publicznej :?:
Czy ze stwierdzenia, iż szkoła jest dla uczniów, wynika konstatacja, że to właśnie oni powinni układać program nauczania?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 paź 2012, 21:10

Frencher pisze:Wracamy w dyskusji do podstawowego pytania: komunikacja publiczna jest dla pasażera, czy pasażer dla komunikacji publicznej
Nie ma czerni i bieli, jest szarość. Skoro może pasażer się przesiąść z korzyścią dla niego, to powinien tak zrobić (szczególnie jak są to przesiadki jednoperonowe).
Frencher pisze:A tu nagle się na liniach nieporęckich trochę trasa wydłużyła (z korzyścią dla mieszkańców gm. Nieporęt) i wielki lament oraz rozpacz.
Dłuższa trasa = mniejsza częstotliwość lub mniejsza punktualność (jeśli dłuższy czas przejazdu jest rekompensowany przez krótsze postoje).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 paź 2012, 21:16

Dużą wadą jest podatność na zajmowanie miejsc w pojazdach przez osoby, które chcą tylko podjechać za most. Naprawdę, podział linii na dojazdowe z/do punktów przesiadkowych nie jest robiony na złość pasażerom.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 paź 2012, 21:22

MichalJ pisze:Dużą wadą jest podatność na zajmowanie miejsc w pojazdach przez osoby, które chcą tylko podjechać za most.
Wg niektórych taka sytuacja nie występuje i nigdy nie ma prawa wystąpić :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 paź 2012, 21:34

Frencher pisze:]Wracamy w dyskusji do podstawowego pytania: komunikacja publiczna jest dla pasażera, czy pasażer dla komunikacji publicznej :?: Z tego co widzę ta druga opcja ma większą ilość zwolenników.
Argument o marnowaniu wozokilometrów śmieszny - na liniach miejskich marnuje się bardzo dużo, a wręcz są całe linie które są jedną wielką pomyłką. A tu nagle się na liniach nieporęckich trochę trasa wydłużyła (z korzyścią dla mieszkańców gm. Nieporęt) i wielki lament oraz rozpacz.
Naprawdę była już w historii świata osoba która stosowała podwójne standardy, i dzieliła ludzi na tych lepszych i gorszych. Jak się to skończyło każdy wie.
Niby argumenty, a de facto demagogia...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27449
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 paź 2012, 21:38

Frencher pisze: Naprawdę była już w historii świata osoba która stosowała podwójne standardy, i dzieliła ludzi na tych lepszych i gorszych. Jak się to skończyło każdy wie.
IMO za to powinny być punkty. =;
MichalJ pisze: Dużą wadą jest podatność na zajmowanie miejsc w pojazdach przez osoby, które chcą tylko podjechać za most.
Do tego obniżenie częstotliwości, zwiększenie podatności na opóźnienia...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 paź 2012, 21:41

I aspekt dezinformacyjny dla społeczeństwa - wydłużenie to nie problem, autobusów nie kosztuje, pieniędzy nie kosztuje... 103 do Radzymina!!!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 03 paź 2012, 22:01

Po dokładnym przeanalizowaniu nowego rozkładu linii nieporęckich stwierdzam jednak, że status quo byłby dużo lepszym rozwiązaniem. Teraz będzie burdel przystankowy i rozkładowy, a piątki i niedziele koszmarne opóźnienia ](*,) Ale niestety lepsze jest wrogiem dobrego. A wystarczyłoby nie zmieniając trasy skoordynować te linie z S3/S9, ewentualnie lekko poprawić koordynację 705/735 z 734 :idea:
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

ODPOWIEDZ