Stacje odcinka bielańskiego (A-20 Słodowiec - A-23 Młociny)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 wrz 2007, 20:40

Takie słabe zdjęcie wizualizacji. Po jej obejrzeniu, pierwszą moją uwagą było "Kolejna szara stacja..." Ale może nie będzie tak źle.
Załączniki
Sł2.jpg
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 wrz 2007, 20:41

Ten peron jest jakiś węższy niż na innych stacjach, czy to tylko takie złudzenie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 wrz 2007, 20:43

W Centrum chyba nie jest szerszy. Inne mają wspólny peron pośrodku, to i inaczej...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 wrz 2007, 20:43

No będą węższe, bo są dwa boczne i nie ma potrzeby, żeby był tak szeroki jak perony wyspowe na innych stacjach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 24 wrz 2007, 20:43

zajefajne te kafelki, w koncu powstanie naprawde ciekawa stacja... a nie kicz jak np wilson platz...
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 wrz 2007, 0:46

:arrow: O, a czemu akurat ta stacja jest dwuperonowa jak Centrum?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2007, 0:54

Wszystkie stacje na północ mają posiadać perony boczne - wynika to z głębokości tunelu i jego konstrukcji. Z peronów będzie wychodziło się bezpośrednio na powierzchnię (nie będzie poziomu antresoli). Miałem wrażenie, że o tym była już mowa nie raz :roll:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 wrz 2007, 1:05

MeWa pisze:Miałem wrażenie, że o tym była już mowa nie raz.
:arrow: Być może, ale pomimo, że MiK śledzę regularnie, to nie zapamiętuję wszystkich dyskusji ;).

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 wrz 2007, 7:48

MZ pisze::arrow: Być może, ale pomimo, że MiK śledzę regularnie, to nie zapamiętuję wszystkich dyskusji ;) .
Tego wątku dyskusji ja też nie zapamiętałem (za co mi sie juz wczoraj od MeWy dostało) 8-[
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2007, 10:02

Głębokość tunelu akurat na peronoboczność ma znikomy wpływ - jeśli już, to właśnie przy tunelu płytkim należałoby budować perony wyspowe (2x miej hallow kasowych na powierzchni)

Natomiast stacje z peronami brzegowymi są zwyczajnie prostsze i tańsze w budowie.

Jak mi się kiedy będzie chciało dyplomówkę zpedeefować, to nawet miałem tam rozdział na ten temat...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 wrz 2007, 10:44

inż. Glonojad pisze:jeśli już, to właśnie przy tunelu płytkim należałoby budować perony wyspowe (2x miej hallow kasowych na powierzchni)
Może i należałoby, ale argument z halami (od "hala", nie "hall" ;)) kasowymi (niech będzie: "pawilon" :]) chyba średnio trafiony: zejścia muszą być po obu stronach, kasa może być jedna, pomiędzy nimi - zależy, co jest na powierzchni. Ale chyba na Kasprowicza kasy właśnie mają być w pasie dzielącym jezdnie, dobrze pamiętam?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2007, 12:08

Bastian pisze:Ale chyba na Kasprowicza kasy właśnie mają być w pasie dzielącym jezdnie, dobrze pamiętam?
tak, mają być dwa pawilony wejściowe, z dwóch stron stacji - w jednym pawilonioe zejścia na dwa perony.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 25 wrz 2007, 12:59

jak robią stacje z przejściami podziemnymi to w złych miejscach, jak robią stacje w dobrych miejscach to bez przejść - parada atrkacji ;-)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2007, 14:03

Przejście podziemne w przypadku tych stacji nie zmieściłoby się ze względu na głębokość tuneli. Zresztą na Kasprowicza raczej nie ma dużego ruchu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 wrz 2007, 14:14

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_6.html

Obrazek
Warszawa 19.09.'07 r.
METRO W przyszłym roku mamy dojeżdżać do Młocin

W tunelu kapie na głowę


Budujący tunele pierwszej linii górnicy zmagają się z kurzawką i walczą o podwyżki. Ale Metro Warszawskie jest już skupione na drugiej linii. Właśnie wybrało dla niej projektanta

Obrazek

Kurzawka to zmora górników: piasek wymieszany z wodą, czyli masa o konsystencji galarety. Właśnie na takie fatalne warunki geologiczne natknęli się górnicy drążący tunel tuż przy stacji Marymont, obok Trasy AK i Hali Marymonckiej.

Żeby nie doszło do zasypania górników, trzeba starannie uszczelniać każdy nowy fragment tunelu. Dotychczas powstawał on w tempie dwóch metrów na dobę (tak wolno nie buduje się już nigdzie w Europie). Teraz nie uda się go utrzymać.

-Z powodu kurzawki pracujemy o połowę wolniej, tylko metr na dobę. Do stacji Marymont brakuje nam jeszcze jednak tylko siedmiu metrów - mówi Wojciech Słomski z PRGMetro.

Dla tej firmy budowa bielańskiego odcinka - stacji Słodowiec wraz z prowadzącym do niej tunelem - to pasmo niepowodzeń. Jej pracownicy wywiesili ostatnio na płocie ogrodzenia informacje o akcji protestacyjnej. Powód - szefowie obcięli im wypłaty o 15 proc. Dlaczego? Twierdzą, że z powodu wzrostu kosztów materiałów budowlanych kontrakt staje się dla firmy coraz mniej opłacalny.

Próbują skłonić miasto do podpisania aneksów i podwyższenia wartości umowy. Pod listem w tej sprawie do prezydent miasta Hanny Gronkiewicz-Waltz podpisali się też szefowie pozostałych firm budujących metro na Bielanach: PeBeKa Lubin i Mostostal Warszawa. Odpowiedzi ratusza wciąż nie ma. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz powołał komisję, która zweryfikuje roszczenia koncernów budowlanych.

Tempo budowy pierwszej linii metra, która trwa od 1983 roku, to temat wstydliwy.

(...)

KONRAD MAJSZYK
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ