Scania CN2x0UB - technika, eksploatacja, opinie
-
- Posty: 3086
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak, w tej kwestii w zasadzie nie różnią się od poprzednich Scanii Grodzia.
Pewną rekompensatą jest znacznie ładniejsze wnętrze, szczególnie podłogi błyszczące (na razie) nowością.
Pewną rekompensatą jest znacznie ładniejsze wnętrze, szczególnie podłogi błyszczące (na razie) nowością.
A czy trzeszczą?
Odkopię temat, ale na kolejne parę lat (nie)stety nadal aktualny
Jak pierwsze wrażenia?

wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Z punktu widzenia pasażera tragiczne są przyciski otwierania drzwi od wewnątrz - raz, że o wiele wygodniej jest gdy są na poręczy (mam nadzieję że w następnych przetargach ZTM zmieni SIWZ), dwa że są tragiczne i w ogóle nie widać czy zostały naciśnięte czy nie.
Z minusów jeszcze blokada otwierania okien którą można palcem "wyłączyć".
Na plus moim zdaniem dodatkowa poręcz w rzeźni na wysokości głowy. No i póki co nic się jeszcze nie tłucze
Z minusów jeszcze blokada otwierania okien którą można palcem "wyłączyć".
Na plus moim zdaniem dodatkowa poręcz w rzeźni na wysokości głowy. No i póki co nic się jeszcze nie tłucze

- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Nie rozumiem czemu guziki na drzwiach w tramwajach są ok, a w autobusie pasażerowie już nie mogą ich znaleźć.
Trzeszczą o wiele mniej niż Conecto ze Stalowej. Ogólnie wozy zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Są ciche wewnątrz, ciepłe i ładnie się zbierają. Moim zdaniem są trochę ładniejsze od Ursusów i Solbusów.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Nie wiem, może to przyzwyczajenie - ja odruchowo szukałem przycisku na poręczy i ździwiłem się że nic tam nie ma, a bardzo słabe podświetlenie (szkoda, że zastosowano taki rodzaj przycisków - to chyba ESCHA CK, kiedy w tramwajach są ESCHA PK) utrudnia ich znalezienie.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑29 paź 2018, 9:15Nie rozumiem czemu guziki na drzwiach w tramwajach są ok, a w autobusie pasażerowie już nie mogą ich znaleźć.
Na następny raz będę pamiętać

W tramwajach nie ma innych guzików na poręczach, więc nikt ich tam nie szuka. W autobusach są przyciski STOP. A i tak w Scaniach ktoś dobrze pomyślał, bo na poręczach przy 2. i 3 drzwiach nie ma dodatkowych przycisków. Gorzej jest w elektrycznych SU12IV, bo tam nie dość, że guziki do otwierania są na drzwiach, to na poręczy też są guziki, ale mają jedynie funkcję STOP. Każdy odruchowo naciska te na poręczach, a drzwi się nie otwierają...Szeregowy_Równoległy pisze: ↑29 paź 2018, 9:15Nie rozumiem czemu guziki na drzwiach w tramwajach są ok, a w autobusie pasażerowie już nie mogą ich znaleźć.
Co do samych wozów - robią przyzwoite wrażenie, tylko myślałem, że będą cichsze. Dźwięk przy zamykaniu drzwi jest dziwny, kojarzy mi się z karetką

-
- Posty: 1233
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Ja też dziś jechałem dwiema sztukami, może nie są najładniejsze ale nie można im zarzucić że nie mają ciekawego designu. Silniki brzmią podobnie jak w starych, ale dźwięk jest przyjemny dla ucha i przede wszystkim nie wibrują.
Co do przycisków otwierania drzwi to faktycznie brakuje ich na poręczach, ale skarżenie się na nie jest trochę na wyrost - są o wiele lepsze od tego barachła którym poczęstowano nas z zewnątrz w ostatnich Solarisach i Conecto. Wielki plus za drzwi odskokowe, to powinno być standardem gdyż dziś nawet w dużym tłoku drzwi nie waliły pasażerów po głowach, ani nie trzaskały. Za to mają dwie wady, po pierwsze pneumatyka jest dość głośna, a drugą najgorszą wadą jest to że są zależne. No i szkoda tapicerki na suficie - może to było nietypowe, ale dzięki temu dywanowi wnętrze było dużo milsze dla oka.
Co do przycisków otwierania drzwi to faktycznie brakuje ich na poręczach, ale skarżenie się na nie jest trochę na wyrost - są o wiele lepsze od tego barachła którym poczęstowano nas z zewnątrz w ostatnich Solarisach i Conecto. Wielki plus za drzwi odskokowe, to powinno być standardem gdyż dziś nawet w dużym tłoku drzwi nie waliły pasażerów po głowach, ani nie trzaskały. Za to mają dwie wady, po pierwsze pneumatyka jest dość głośna, a drugą najgorszą wadą jest to że są zależne. No i szkoda tapicerki na suficie - może to było nietypowe, ale dzięki temu dywanowi wnętrze było dużo milsze dla oka.
- vernalisadonis
- Posty: 3283
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A pierwsze drzwi też są odskokowe?
Radio jest?
Mają gniazdka "zapalniczki?
Radio jest?
Mają gniazdka "zapalniczki?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Nie.
- vernalisadonis
- Posty: 3283
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Tak myślałem, bo inaczej kierowca nic by w lusterku nie widział. Tak samo było w krótkich Manach 13xx
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Radia raczej też chyba nie ma tym razem. 

Oj oj, są rozwiązania, że pierwsze drzwi są odskokowe i nawet w lusterkach widać wszystko - ale to bardzo rzadko
i w 1 drzwiach to chyba zbędne.

wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- vernalisadonis
- Posty: 3283
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Może jest chociaż miejsce na radio? O ile dobrze widziałem, to w grodziowym Solarisie było radio zamontowane ale raczej czyjeś niż fabryczne.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej