Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 sie 2014, 22:18

Już była o tym mowa (nie wiem, czy w tym wątku, czy w innym), gdzie chyba fik twierdził, że na 17 Stycznia nie musi jeździć nic poza 317, bo leży w strefie dojścia do przystanków wzdłuż Hynka (Astronautów i Radarowa). Co do skrętu w lewo z 1 Sierpnia w Żwirki to też o tym myślałem. Z tym, że kiepsko by było, gdyby 141 od 1 Sierpnia do Okęcia jechało tak jak tramwaje. I też nie bardzo wiem, czy jest potrzeba, żeby 141 jeździło akurat Hynka.

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sie 2014, 22:20

A ja w ogóle zauważam, że 317 ma niezłą frekwencję. Ostatnio nawet w piątek o 22:00 jechałem ze Służewa do Al. Krakowskiej i były prawie wszystkie miejsca siedzące zajęte, co jak na tę godzinę i relację było niezłym wyczynem. Resztę obserwacji robiłem raczej w bardziej ludzkich godzinach, niemniej czasami autobus ocierał się o niezabieralność.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 sie 2014, 22:23

To było na odcinku Okęcie-17 Stycznia?

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sie 2014, 22:24

Niezabieralność zdarzała się bardziej na Al. Lotników, ale też na Cybernetyki. Od 17 Stycznia z reguły jest mniejsza frekwencja. Natomiast wtedy w piątek wieczorem warty odnotowania jest fakt, że na 17 Stycznia mało kto wysiadał, a wszyscy jechali z Mokotowa na P+R Al. Krakowska.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 sie 2014, 22:29

Stąd linii 317 nikt nie chce ruszać. Jeśli coś zabrać to 154.

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 sie 2014, 22:33

Fik tu bodajże pisał o tym, że ta linia to muchowóz. Jeśli dobrze pamiętam. Stąd zwracam uwagę, że moim zdaniem nie.

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 17 sie 2014, 10:32

141 nie bardzo może jechać ul. 1 Sierpnia, ponieważ na Sasanki są duże wymiany pasażerów.
Poza tym dublowanie przez 141 i 154 (w propozycji przedstawionej powyżej 154 dublowało by tramwaje na odcinku Bitwy Warszawskiej - P+R, a 141 na odcinku PKP Rakowiec - P+R) w al. Krakowskiej tramwajów nie jest dobre i pożądane.
RELOBUS A38 ESTRADY

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 17 sie 2014, 12:00

ITS A 218 pisze: Poza tym dublowanie przez (...) 141 na odcinku PKP Rakowiec - P+R) w al. Krakowskiej tramwajów nie jest dobre i pożądane.
Nie przesadzajmy. To jest 6 przystanków, a takie 141 jechałoby w zupełnie innym kierunku niż tramwaje, więc nie stanowiłoby dla tramwajów żadnej poważniejszej konkurencji.

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 17 sie 2014, 21:34

Co nie zmienia faktu- moim zdaniem obecne 141 jest nie do ruszenia.
RELOBUS A38 ESTRADY

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 21 sie 2014, 0:49

Etam nie do ruszenia.
141 przez 17 stycznia na okecie.
154 skrot do dwz (podjazdy na instalatorow co 2 caly kurs) podbitka w szczycie i przez wirazowa, poleczki na wyczolki.
306 kasacja.
Akurat ten przelot 141 przez hynka to nie jest zadna sensacyjna relacja.
Kto chce sie przesiasc na zp hynka w 141 ten moze to zrobic albo wczesniej na okeciu, albo pozniej na sasanki (189/401). Lokalnie ten zp nic specjalnego soba nie prezentuje, tak samo jak radarowa.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6949
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 sie 2014, 3:41

ness pisze:Etam nie do ruszenia.
141 przez 17 stycznia na okecie.
154 skrot do dwz (podjazdy na instalatorow co 2 caly kurs) podbitka w szczycie i przez wirazowa, poleczki na wyczolki.
306 kasacja.
Akurat ten przelot 141 przez hynka to nie jest zadna sensacyjna relacja.
Kto chce sie przesiasc na zp hynka w 141 ten moze to zrobic albo wczesniej na okeciu, albo pozniej na sasanki (189/401). Lokalnie ten zp nic specjalnego soba nie prezentuje, tak samo jak radarowa.
Jak tak, to wolałbym 141 gdzieś do Popularnej, czy coś takiego nową trasą 306 (po cholere ma stać w korkach wyprzedzane przez dziewiątki?). 154 do DeWuZetu, a 306 do piachu - DHL obsłużyć czymś z Poleczki w wybranych kursach.

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 21 sie 2014, 11:00

I co na 17 stycznia wtedy? 317 tylko w dp, zmienic je na calotygodniowke? Skad na to wozy i wozkm?
Chyba ze 154 mialoby tam zostac, ale wtedy trzeba czyms obskoczyc sieroty po 306 czyli relacje sasanki - cargo/osmanska. Przez to wyciaganie 306 po jakis kosmicznych okolicach ww. relacja nie moze doczekac sie porzadnego polaczenia (co 15 w szczycie mialoby racje bytu).

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 sie 2014, 11:04

317 może by nie było takie głupie w weekendy... Skoro tak liczną rzeszę pasażerów z Wilanowa do metra dowozi, a na Cybernetyki z tego, co widziałem, sporo się buduje mieszkań.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 sie 2014, 9:55

Nie ruszać 141 - pracuje bardzo dobrze. A ZP Hynka to duży generator potoków (jakieś 70% pasażerów linii na odcinku włochowskim; przesiadki + Lidl + Biedrona).
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 sie 2014, 20:26

O 306 była dyskusja chyba w temacie Ochoty, ale tu lepiej ten wątek pasuje.

Dziś zupełnie przypadkiem trafiłem na wydłużony kurs 306 (jechałem na odcinku Sasanki - Popularna po godz. 19:00).
Muszę przyznać, że ta trasa ma potencjał. Może nie aż taki, jak to pisał bodajże tomi (czy kto o tej linii pisał?), ale ma. Większość osób wysiadła na PKP Rakowiec, do Popularnej dojechały trzy osoby. Mam tylko dwie uwagi:

1. Moim zdaniem wszystkie kursy powinny być wydłużone do Ursusa. Linia będzie miała sens wtedy, gdy będzie jeździła z sensowną częstotliwością. Częstotliwość co 30 min daje już jakieś podstawy (jak dla takiego rodzaju linii), choć uważam, że w godzinach szczytu można by nawet dać co 20 min. Pamiętajmy, że czasem zwiększenie podaży daje automatycznie zwiększenie popytu. Ludziom się nie chce czekać na linię jeżdżącą co godzinę, ale na co 20 min już tak. Zwłaszcza, że linia obejmuje raczej lokalne relacje, gdzie autobus powinien być przede wszystkim często.

2. Dodałbym przystanek PKP WKD Al. Jerozolimskie w obie strony. Na mapce niżej wyrysowałem, w którym konkretnie miejscu. Miejsce jest, trzeba tylko postawić słupek i już. Nie ma tam wielkiego ruchu, więc nie trzeba póki co robić zatoczek.
Nie twierdzę, że ludzie by masowo się tam przesiadali, ale skoro promujemy kolej i węzły przesiadkowe (a PKP WKD Al. Jerozolimskie jakimś tam węzłem jednak jest), to warto, żeby był tam przystanek na żądanie. Jak nikt nie będzie korzystał, to autobus się nie zatrzyma, ale przystanek powinien być.

Nieźle się Alpino nawywijał... tyle tam zakrętów... :D Ale jeśli tam daje radę A027, to ja zwracam honor z SU10 na 208. :P
Załączniki
bez tytułu.JPG
Przystanki oznaczyłem na niebiesko.

ODPOWIEDZ