Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 01 sie 2007, 16:18

Tm pisze:bo lokomotywa może zarówno ciągnąć jak i pchać wagony, a wagon sterowniczy to coś zupelnie innego niż motorowy
czyli taki wagon nie jest w stanie pociągnąc składu? czy jest w stanie ale tylko z niewielką predkością? po prostu nagle zaczeło mnie interesowac jaktak naprawde mam umiejscowic push-pulle miedzy zwykłymi wagonami a ezt ......
PURA VIDA!

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 01 sie 2007, 16:27

mariow pisze:czyli taki wagon nie jest w stanie pociągnąc składu?
nie, bo nie ma silnika
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 sie 2007, 19:57

Czyli normalne wagony, tylko na jednym końcu jest filia zamiejscowa lokomotywy :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 sie 2007, 20:00

Można też kupić ezety :p

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 02 sie 2007, 9:38

Można też kupić ezety
Mimo wszystko podróż składem wagonowym jest o wiele wygodniejsza. Zwłaszcza pod względem hałasu. W EZT cała aparatura znajduje się pod podłogą i pasażer musi słuchać odgłosów pracy silników, sprężarki itp. W składzie wagonowym wszystko jest w lokomotywie i słyszymy tylko stukot kół

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 sie 2007, 11:23

Jednak największa różnica pomiędzy EZT a składem wagonowym polega na znacznie lepszym wytłumieniu drgań powstających na kołach, które w EZT są przenoszone w ~70% na pudło wagonu...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sie 2007, 13:29

Bohun donosi, że 5 września będzie prezentacja Stadlera w Siedlcach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sie 2007, 21:32

Busmann pisze:Jednak największa różnica pomiędzy EZT a składem wagonowym polega na znacznie lepszym wytłumieniu drgań powstających na kołach, które w EZT są przenoszone w ~70% na pudło wagonu...
Skuteczność tłumienia zależy od tego, czy EZT jest na wózkach Jacobsa, czy ze swobodnym podparciem każdego wagonu. Nie jestem pewien, czy przy EZT z klasycznym podparciem i jednym wagonem silnikowym rzeczywiście jest różnica w stosunku do składu wagonowego.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2007, 9:30

inż. Glonojad pisze:Nie jestem pewien, czy przy EZT z klasycznym podparciem i jednym wagonem silnikowym rzeczywiście jest różnica w stosunku do składu wagonowego.
Będzie różnica... Bo nawet zakładając bardzo dobre wytłumienie, to jednak w wagonie silnikowym wóżki muszą być mocniej sprzęgnięte z konstrukcją, no i silniki też generują drgania. Do tego należy też dodać specyficzne sprzęgi pomiędzy poszczególnymi sekcjami EZT, gdzie jednostka siłowa jest umieszczona na środku skłądu, a więc jednocześnie pcha i ciągnie... Przydałaby się jakaś wizualizacja układu sił czynnych w takim składzie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 sie 2007, 9:52

Znaczy sądzisz, że będzie gorzej niż przy składzie z lokiem?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2007, 10:02

inż. Glonojad pisze:Znaczy sądzisz, że będzie gorzej niż przy składzie z lokiem?
W najlepszym przypadku będzie tak samo. Jakkolwiek nie patrzeć, to lokomotywa zapewnia większą płynność ruszania i przyśpieszania. I trochę mniejsze wstrząsy są, ale to już jest kwestia zespolenia wózków i podwozia z pudłem jednostki...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 17 sie 2007, 20:09

Busmann pisze:Ciekawe, kiedy będą jakieś szczegóły znane...
Na razie wiem tylko tyle, że o 11 ma Flirt opuścić Wschodnią z VIPami i udać się na prezentację do Siedlec na 12.

[ Dodano: 2007-08-17, 20:10 ]
A cały zgiełk oficjalnie z powodu otwarcia Stadlera w Siedlcach ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 sie 2007, 11:54

Już wiadomo jaki sprzęt będzie na prezentacji Stadlera. Obecnie na Słowacji przebywa FLIRT 524.001-5 należący do szwajcarskiego przewoźnika SBB/FFF/FFS. Dziś w nocy ma przyjechać do naszego kraju od sąsiada. Dla ciekawskich parę zdjęć.
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... 4/pix.html

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 sie 2007, 13:33

1486 w sobotę był na testach. Po modernizacji nie zmienili mu jednak numeru
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 281486.JPG
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 321486.JPG
Czyżby wreszcie zaczęto montować klimę? Czy może to na dachu do czego innego służy i znowu popełniono błąd z uchylnymi oknami

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 29 sie 2007, 13:43

A czy KM myśli nad uratowaniem np. jednostek EW58 (z SKM Trójmiasto)???
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

ODPOWIEDZ