czyli taki wagon nie jest w stanie pociągnąc składu? czy jest w stanie ale tylko z niewielką predkością? po prostu nagle zaczeło mnie interesowac jaktak naprawde mam umiejscowic push-pulle miedzy zwykłymi wagonami a ezt ......Tm pisze:bo lokomotywa może zarówno ciągnąć jak i pchać wagony, a wagon sterowniczy to coś zupelnie innego niż motorowy
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
PURA VIDA!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36671
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Czyli normalne wagony, tylko na jednym końcu jest filia zamiejscowa lokomotywy ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Mimo wszystko podróż składem wagonowym jest o wiele wygodniejsza. Zwłaszcza pod względem hałasu. W EZT cała aparatura znajduje się pod podłogą i pasażer musi słuchać odgłosów pracy silników, sprężarki itp. W składzie wagonowym wszystko jest w lokomotywie i słyszymy tylko stukot kółMożna też kupić ezety
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Skuteczność tłumienia zależy od tego, czy EZT jest na wózkach Jacobsa, czy ze swobodnym podparciem każdego wagonu. Nie jestem pewien, czy przy EZT z klasycznym podparciem i jednym wagonem silnikowym rzeczywiście jest różnica w stosunku do składu wagonowego.Busmann pisze:Jednak największa różnica pomiędzy EZT a składem wagonowym polega na znacznie lepszym wytłumieniu drgań powstających na kołach, które w EZT są przenoszone w ~70% na pudło wagonu...
Będzie różnica... Bo nawet zakładając bardzo dobre wytłumienie, to jednak w wagonie silnikowym wóżki muszą być mocniej sprzęgnięte z konstrukcją, no i silniki też generują drgania. Do tego należy też dodać specyficzne sprzęgi pomiędzy poszczególnymi sekcjami EZT, gdzie jednostka siłowa jest umieszczona na środku skłądu, a więc jednocześnie pcha i ciągnie... Przydałaby się jakaś wizualizacja układu sił czynnych w takim składzie...inż. Glonojad pisze:Nie jestem pewien, czy przy EZT z klasycznym podparciem i jednym wagonem silnikowym rzeczywiście jest różnica w stosunku do składu wagonowego.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W najlepszym przypadku będzie tak samo. Jakkolwiek nie patrzeć, to lokomotywa zapewnia większą płynność ruszania i przyśpieszania. I trochę mniejsze wstrząsy są, ale to już jest kwestia zespolenia wózków i podwozia z pudłem jednostki...inż. Glonojad pisze:Znaczy sądzisz, że będzie gorzej niż przy składzie z lokiem?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Na razie wiem tylko tyle, że o 11 ma Flirt opuścić Wschodnią z VIPami i udać się na prezentację do Siedlec na 12.Busmann pisze:Ciekawe, kiedy będą jakieś szczegóły znane...
[ Dodano: 2007-08-17, 20:10 ]
A cały zgiełk oficjalnie z powodu otwarcia Stadlera w Siedlcach
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Już wiadomo jaki sprzęt będzie na prezentacji Stadlera. Obecnie na Słowacji przebywa FLIRT 524.001-5 należący do szwajcarskiego przewoźnika SBB/FFF/FFS. Dziś w nocy ma przyjechać do naszego kraju od sąsiada. Dla ciekawskich parę zdjęć.
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... 4/pix.html
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... 4/pix.html
1486 w sobotę był na testach. Po modernizacji nie zmienili mu jednak numeru
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 281486.JPG
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 321486.JPG
Czyżby wreszcie zaczęto montować klimę? Czy może to na dachu do czego innego służy i znowu popełniono błąd z uchylnymi oknami
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 281486.JPG
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 321486.JPG
Czyżby wreszcie zaczęto montować klimę? Czy może to na dachu do czego innego służy i znowu popełniono błąd z uchylnymi oknami
- Aleksander2560
- (Aleksander2634)
- Posty: 2220
- Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa-Białołęka