Strona 21 z 151
: 03 mar 2013, 12:33
autor: rufio198
VLnt7 pisze:rufio198 pisze:Przynajmniej do czerwca trzeba będzie poczekać. Chyba że coś się zmieni
Na co trzeba będzie czekać, i przynajmniej do czerwca którego roku?
Patrz do którego postu się odniosłem i czytaj. Czerwca tego roku
[ Dodano: |3 Mar 2013|, 2013 12:36 ]
przewoz pisze:rufio198 pisze:Zresztą podobnie wysiada się z ER75 na WWO czy z ,,Elfa'' - tez trzeba podnieśc wyżej nogę i jakoś Ci to nie przeszkadza
Różnica miedzy wejściem z wagonu AB push-pulla a wejściem z ELFa/Flirta jest jednak odczuwalna.
Zgoda - tylko że jak do tej pory jeździły do Radomia, czy epizodycznie do Dęblina to jakoś Glonojadowi to nie przeszkadzało. A na obu tych liniach są wysokie perony i ten sam problem z wysiadaniem z wagonu AB
[quote="przewoz"Które to dokładnie pociągi dostaną się we władanie piętrusów? Informacja jak zwykle na razie dość lakoniczna.[/quote]
Ciężko mi spamiętać które. Siedzę na urlopie
: 03 mar 2013, 13:16
autor: VLnt7
rufio198 pisze:Patrz do którego postu się odniosłem i czytaj. Czerwca tego roku
Po pierwsze: nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie, ale na wszelki wypadek powtórzę, aby uniknąć nieporozumień: co ma się takiego stać, że być może od czerwca pojadą?
Po drugie: "którego roku" oznaczało sarkazm...
: 03 mar 2013, 13:31
autor: rufio198
Korekta do rocznego rozkładu jazdy. Wtedy przewoźnicy mogą wprowadzać zmiany
: 03 mar 2013, 13:56
autor: cewicz
A na lotnisko mogą wjeżdżać piętrusy?
: 03 mar 2013, 15:03
autor: Glonojad
rufio198 pisze:Glonojad pisze:
O tak, zwłaszcza w szczycie. Ciekawie musi też wyglądać wysiadanie z wagonu sterowniczego na wysokich, podmiejskich peronach.
Pierwsze słyszę żeby perony podmiejskie znacząco różniły wysokością się od peronów dalekobieżnych.
Perony na Śródmieściu są co najmniej 20 cm powyżej "standardu wysokiego". A może i 30 cm (nie dam się za to powiesić).
Będzie takie same wysiadanie jak do tej pory na Centralnym - noga wysoko w górę i jazda.
To też jest dramatycznie niewygodne. Konfigurację wagonu AB ktoś po jakimś głębszym musiał wymyśleć (a konkretniej - zamówić na WWK). W ogóle nonsensem jest stosowanie dwóch wysokości podłogi w wejściu w jednym pociągu - na części peronów niepełnosprawny wsiądzie do jednego wagonu, a potem ma wysiąść z innego - tylko ciekawe, jak się przez środek przedostanie...
Zresztą podobnie wysiada się z ER75 na WWO czy z ,,Elfa'' - tez trzeba podnieśc wyżej nogę i jakoś Ci to nie przeszkadza
Jednak podłoga w Elfie czy Flircie jest AFAIK wyżej (około 20 cm), niż w wagonie sterowniczym Bombardiera - tak więc i różnica wysokości do pokonania z peronów wysokich WWK jest mniejsza.
EDIT: Sprawdziłem: podłoga w wejściu do AB jest na wysokości 55 cm ponad PGS - to jest 40 (!!!) cm niżej, niż nominalna wysokość peronów na WWK, tj. 96 cm. O ile pamiętam (a tu mogę się mylić) na Sródmieściu perony są jeszcze wyżej. Kluczowe jest jednak co innego - czas wymiany pasażerów a czas postoju. Na Centralnej pociągi nie wjeżdżają na tą samą krawędź rozkładowo co 3-5 minut w szczycie. Na Śródmieściu - a i owszem.
[ Dodano: |3 Mar 2013|, 2013 15:26 ]
rufio198 pisze:
Zgoda - tylko że jak do tej pory jeździły do Radomia, czy epizodycznie do Dęblina to jakoś Glonojadowi to nie przeszkadzało.
Skąd ta teza? Też przeszkadzało, ale mniej - na połączeniach przyspieszonych piętrusy mają większy sens, z dokładnością do drzwi w AB, które sensu nie mają nigdzie.
: 03 mar 2013, 18:25
autor: Mateusz950
cewicz pisze:Proszę niech wyślą część na siódemkę.
Dzisiaj KM701 2138 z Dęblina 14:24 był na Push-Pulla. I jestem bardzo ciekaw, czy to będzie na stałę, czy to był tzw. jednorazowy wyskok.
: 03 mar 2013, 18:54
autor: Glonojad
Na Gdańskim piętrusy też sensowne - raz, że poskracano perony w czasie modernizacji linii (a przynajmniej - nie powydłużano do 200 metrów, ciekawe,czy chociaż odstępstwo uzyskali...), dwa, że większe wymiany są tylko na Gdańskim a tam krawędzie po dwie na kierunek, tory dodatkowe dla towarowych itd - można sobie na 5 minut samego wysiadania pasażerów pozwolić.
: 03 mar 2013, 19:41
autor: przewoz
Mateusz950 pisze:Dzisiaj KM701 2138 z Dęblina 14:24 był na Push-Pulla. I jestem bardzo ciekaw, czy to będzie na stałę, czy to był tzw. jednorazowy wyskok.
Poczytaj wcześniejsze newsy: weekendowo prawdopodobnie na stałe, a w tygodniu - zobaczymy.
EDIT: ten konkretny pociąg w tygodniu leci do Grodziska, więc na 99,9% na kiblach poleci.
Glonojad pisze:a przynajmniej - nie powydłużano do 200 metrów, ciekawe,czy chociaż odstępstwo uzyskali...
A w przypadku których peronów musieliby uzyskać odstępstwa?
Glonojad pisze:EDIT: Sprawdziłem: podłoga w wejściu do AB jest na wysokości 55 cm ponad PGS
Kiedyś miałem rysunek z wymiarami, zdaje się, że było 600mm pgs, ale mogę się mylić, nie mogę znaleźć zdjęcia.
Glonojad pisze:niż nominalna wysokość peronów na WWK, tj. 96 cm. O ile pamiętam (a tu mogę się mylić) na Sródmieściu perony są jeszcze wyżej
Na Śródmieściu chyba równo 1 metrowe.
Ale nie patrzcie na wykaz na stronach PLK, bo jest dużo błędów
Wysiadałem z tych wagonów nie raz na Centralnym - nie widziałem kłopotów. Poza tym będą jeździć poza szczytem, nie powinno być w ogóle kłopotów.
cewicz pisze:A na lotnisko mogą wjeżdżać piętrusy?
Czemu nie.
: 03 mar 2013, 19:42
autor: MichalJ
960 to jest na Centralnej. Wysokie perony na WWK - te pod EW55 czy EW58 - mają 1100. Tyle ma Śródmieście. Przebudowane perony na linii mińskiej, nasielskiej czy chopinowskiej - 760.
: 03 mar 2013, 19:48
autor: przewoz
Pokaż mi choć jeden peron 1100. Ja co do Śródmieścia mam nawet wątpliwości.
A już pomijam ten nędzny spis PLK, tam piszą o 1 metrze na Ochocie - no way. Tam wygodniej się wsiada do Flirta niż do Śródmieścia na pewno.
: 03 mar 2013, 19:53
autor: VLnt7
Mateusz950 pisze:Dzisiaj KM701 2138 z Dęblina 14:24 był na Push-Pulla. I jestem bardzo ciekaw, czy to będzie na stałę, czy to był tzw. jednorazowy wyskok.
Dzięki za pierwsze namiary. Szkoda, że to weekendowiec - nie potwierdzę do soboty. Chyba, że właduje się na pociąg z Dęblina o tej samej porze, ale wtedy by jechał w relacji Dęblin-grodzisk. I by trafił na Śródziemie prosto na godziny szczytu...
Mam nadzieję, że jutro coś zaobserwuję.
MichalJ pisze:960 to jest na Centralnej. Wysokie perony na WWK - te pod EW55 czy EW58 - mają 1100. Tyle ma Śródmieście. Przebudowane perony na linii mińskiej, nasielskiej czy chopinowskiej - 760.
A na otwockiej "wyremontowane" mają ok. 850 (z 35WE wysiada się idealnie), ale tak szybko niszczeją, że lada chwila będzie średnio jakieś 800...
: 03 mar 2013, 19:54
autor: MichalJ
Może tory się podniosły od tamtych czasów... Muszę drzwi pooglądać kiedyś.
: 03 mar 2013, 20:02
autor: przewoz
Raczej perony się zapadły. To samo Ursus. Tam do EW60 ledwo ledwo się wsiada, a w ogóle do EW60 to tylko na Powiślu i Śródmieściu dało radę normalnie wsiąść ("w miarę").
VLnt7 pisze: ale tak szybko niszczeją, że lada chwila będzie średnio jakieś 800...
Właśnie chciałem poruszyć ten problem, ale w innym wątku. Zrobię jakieś zdjęcie i zamieszczę.
Po zimie krawędzie się wykruszają. Fuszerka.
Jeszcze odnośnie naszych piętrusów.
Dziś widziałem jednego do Skierc i miał wybite "Wiedenka", choć to był środek dnia. Wniosek? Informacja myląca!
: 04 mar 2013, 1:47
autor: Bernard
W niedzielę o 16:15 na wschodnim przy peronie bodaj 4 stał pusty KML5 zestawiony z EN76-013. Powoli dosiadali się nieliczni pasażerowie + spora ekipa SOK oczekując na planowy odjazd pociągu do Modlina o 16:23. W tedy po 16:20 na peron 3 wjechał ER75-014 oznakowany jako "Modlin" co wywołało popłoch wśród nielicznych pasażerów elfa czy faktycznie znajdują we właściwym pociągu. Po chwili flirt odjechał nadal oznakowany jako "Modlin" jak się później okazało w odstawcze. Z flirta pasażerowie przesiedli się do stojącego od dłuższego czasu elfa. Czy to planowe czy jakaś awaria
: 04 mar 2013, 8:49
autor: przewoz
Ok 16 już kiedyś widziałem taką podmianę. Jeden zjeżdżał na przegląd, drugi wyjeżdżał. A może tym razem Flirta na szczyt siedlecki brali po prostu.