I dlatego S9 jeździ w szczycie nabite pod sufit, a biletów sieciowych skasowanych w 723 mnoho.Patryk2222 pisze: Ludzie nie lubią się przesiadać zwłaszcza jak przesiadki nie są zbyt korzystne czasowo!
Tabor SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Chodziło mi o mieszkańców Przystanku i Ludwisina, to że ktoś aktywował bilet w 723 nie znaczy że mieszka na Przystanku lub Ludwisinie, równie dobrze może mieszkać gdzieś w okolicach Piłsudskiego.fik pisze:I dlatego S9 jeździ w szczycie nabite pod sufit, a biletów sieciowych skasowanych w 723 mnoho.Patryk2222 pisze: Ludzie nie lubią się przesiadać zwłaszcza jak przesiadki nie są zbyt korzystne czasowo!
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
Ja wczoraj jechałem ok 15:40 z Powiśla S Milosna.
Wnetrze naprawde mi się podoba, ogólne wrazenie naprawde pozytywne jedyne minusy to te drzwi ktore mam nadzieje że wnastepnych egzemplarzach zostana kiedys poprawione no i to paskudne SKMowskie malowanie.
Wracałem też tym nowym skladem i potem w Centrum jak wsiadłem w alstomowski sklad metra to nagle ten wydal mi się strasznie stary i brudny
Wnetrze naprawde mi się podoba, ogólne wrazenie naprawde pozytywne jedyne minusy to te drzwi ktore mam nadzieje że wnastepnych egzemplarzach zostana kiedys poprawione no i to paskudne SKMowskie malowanie.
Wracałem też tym nowym skladem i potem w Centrum jak wsiadłem w alstomowski sklad metra to nagle ten wydal mi się strasznie stary i brudny
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
ŻW pisze: „Torpedy” i Elfy na cudzej bocznicy
Do 2011 roku w SKM przybędzie 17 pociągów. Gdzie będą stać – nie wiadomo. Spółka stacji techniczno-postojowej ciągle nie ma. Teren na bocznicę ratusz oddał kupcom.
Potrzebujemy hali postojowej, hali naprawczej i myjni z obiegiem zamkniętym. Szybka Kolej Miejska obsługuje kolejne linie, tabor powiększa się. Stacja techniczna jest nam niezbędna – mówi prezes SKM Leszek Walczak.
Kątem u kolegów
SKM dysponuje od 2005 roku ośmioma składami 14WE oraz sześcioma wyeksploatowanymi składami EN57 i EN71. Spółka jednak mocno inwestuje w tabor. Od kilku dni w barwach SKM kursują dwa nowiutkie pociągi 19WE nowosądeckiego Newagu, nazywane „torpedami“ (dwa kolejne dotrą przed końcem maja). SKM podpisała też umowę z bydgoską PESĄ na zakup 13 pociągów Elf do obsługi lotniska Chopina. Dostawy mają się zakończyć jesienią przyszłego roku.
Mimo kolejnych zakupów taboru SKM wciąż jest pozbawiona profesjonalnego zaplecza. Miejska spółka zamawia „na zewnątrz” utrzymanie wagonów, płacąc krocie za dostęp do kolejowej infrastruktury Kolejom Mazowieckim i spółkom PKP: InterCity i Polskim Liniom Kolejowym. Utrzymanie taboru kosztuje rocznie miasto ponad 4 mln zł, a to tylko ułamek kosztów.
Składy SKM nocują na przypadkowych terenach kolejowych – na Olszynce Grochowskiej, Dworcu Wschodnim i bocznicach w Pruszkowie oraz Rembertowie. Teren nie jest ogrodzony. SKM często musi myć i remontować pociągi po nocnych atakach chuliganów.
– Stacja techniczno-postojowa rozwiązałaby te problemy. Mamy wstępną koncepcję. Szacowany koszt tej inwestycji dla 50 – 60 pociągów to 200 mln zł – mówi prezes Walczak z SKM.
Najtaniej byłoby, gdyby zajezdnia powstała na terenach miejskich. Idealnie nadawał się na zajezdnię grunt przy ul. Marywilskiej, który został jednak udostępniony kupcom m.in. ze Stadionu Dziesięciolecia. – To grunt miejski znajdujący się tuż obok bocznicy kolejowej. Niestety, na jego wykorzystanie dla SKM jest już za późno – przyznaje prezes Walczak.
SKM miała upatrzony teren na Grochowie. Ten jest jednak pozostawiony na stację techniczno-postojową trzeciej linii metra. Jest tylko jedna wątpliwość: nie wiadomo, czy ta kiedykolwiek powstanie.
Jeśli miasto będzie musiało kupować dziesięć hektarów ziemi pod zajezdnię dla SKM, koszty inwestycji wzrosną. Cena za ziemię w stolicy to od 80 do 400 zł za mkw. Teren pod zajezdnię kosztowałby od 8 do 40 mln zł.
Będzie prowizorka?
– W sprawie stacji technicznej dla SKM bierzemy pod uwagę różne warianty. Trwają rozmowy z Urzędem Marszałkowskim, do którego należą Koleje Mazowieckie – ujawnia wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
– Sprawą trzeba się zająć, ale na razie problem nie jest palący – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.
Dlaczego? Kontrakt na 13 pociągów dla lotniska Chopina przewiduje obsługę techniczną taboru przez trzy lata w zakładach ZNTK Mińsk Mazowiecki należących do PESY. Newag ma serwisować pociągi w bazie w Tłuszczu, podnajmowanej od Kolei Mazowieckich. – Władze bocznicą zaczną się martwić w 2014 r. Nie wiadomo, kto będzie prezydentem Warszawy, ani czy SKM nie zostanie wchłonięta przez Koleje Mazowieckie – usłyszeliśmy od miejskiego urzędnika.
W końcu i mi było dane przejechać się 19We. Jestem trochę na tak i trochę na nie.
Na tak: podoba mi się wnętrze, niezłe wyciszenie, dość spokojny bieg.
Na nie: to co od poczatku (wysoka podłoga), strasznie głośno zamykające się stopnie (a można było kupić coś takiego, co ma bombardier...) i niestety skłonność do wpadania w poślizgi.
Dziś było wcale nie tak mokro, a maszynista nie używał nawet połowy mocy, a poślizgi zdarzały się zarówno na rozruchu jak i hamowaniu. Lekkie i opanowywane piaskowaniem, ale jednak. Hamulce pneumatycznie wchodziły dość szybko. Miałem nadzieję, że skuteczność elektrycznych będzie wyższa niż we Flirtach, ale chyba tak nie jest (albo masa pojazdu na tyle wysoka, że potrzebne jest takie wspomaganie szybciej, jak we flircie). Do tego nie wiem kto im dał klocki hamulcowe, ale nieźle to piszczy.
Zobaczymy, jak będą te cuda jeździć. Póki co nie słychać o awariach i to się chwali.
Na tak: podoba mi się wnętrze, niezłe wyciszenie, dość spokojny bieg.
Na nie: to co od poczatku (wysoka podłoga), strasznie głośno zamykające się stopnie (a można było kupić coś takiego, co ma bombardier...) i niestety skłonność do wpadania w poślizgi.
Dziś było wcale nie tak mokro, a maszynista nie używał nawet połowy mocy, a poślizgi zdarzały się zarówno na rozruchu jak i hamowaniu. Lekkie i opanowywane piaskowaniem, ale jednak. Hamulce pneumatycznie wchodziły dość szybko. Miałem nadzieję, że skuteczność elektrycznych będzie wyższa niż we Flirtach, ale chyba tak nie jest (albo masa pojazdu na tyle wysoka, że potrzebne jest takie wspomaganie szybciej, jak we flircie). Do tego nie wiem kto im dał klocki hamulcowe, ale nieźle to piszczy.
Zobaczymy, jak będą te cuda jeździć. Póki co nie słychać o awariach i to się chwali.
Dwa lata temu miał rewizję w Łodzi... na początku sekcji w kier. Legionowa dziura z rdzy na przestrzał, zabazgrany spray'em, że hejBernard pisze:[...]W dodatku przy dużych prędkościach kołysze pociągiem na boki jakby miał się za chwilę wykoleić (EN57-1479[...]
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85
KM WPR: 1, 2
KM WPR: 1, 2
Tam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płozaprzewoz pisze: Do tego nie wiem kto im dał klocki hamulcowe, ale nieźle to piszczy.
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki
Tarcze hamulcowe są ściskane klockami hamulcowymi kompozytowymiTam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płoza
Tak więc dałem pytanie, kto je dostarczył. Pewnie Knorr.
Zgadłeś. 19WE ma hamulec Konorraprzewoz pisze:Tarcze hamulcowe są ściskane klockami hamulcowymi kompozytowymiTam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płoza
Tak więc dałem pytanie, kto je dostarczył. Pewnie Knorr.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Taka mała nowość... hamulec elektromagnetyczny mają 301 i 302, natomiast 303 juz tego wynalazku nie ma. Cała aparatura hamulcowa (spręzarki, cylindry hamulcowe, zawory rozrządcze, zawory maszynisty oraz wstawki hamulcowe) na tych jednostkach(19WE) jest produkcji firmy Knorr-Bremse
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki
Wczoraj jechałem 19we 301 i w sekcji A strasznie lała się woda z klimatyzacji. To samo co w 14we, nic nie poprawili...
Na plus to, że poprawili otwieranie drzwi. I trafił mi się maszynista, który ruszał pełną mocą Trochę głośno jest, ale robi wrażenie
Jeśli ktoś zna przykładową godz. odjazdu 302 z jakiejkolwiek stacji to niech napisze to dziś bym ją dorwał przy okazji
Na plus to, że poprawili otwieranie drzwi. I trafił mi się maszynista, który ruszał pełną mocą Trochę głośno jest, ale robi wrażenie
Jeśli ktoś zna przykładową godz. odjazdu 302 z jakiejkolwiek stacji to niech napisze to dziś bym ją dorwał przy okazji
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
And the winner is...Neoś_998 pisze:SKM ogłosiła przetarg na obsługę 3 i 4 poziomu utrzymania swoich 14WE
3 poziom: 101- 106
4 poziom: 107 i 108
ZNLE Gliwice
link