Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27443
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 maja 2010, 10:11

Patryk2222 pisze: Ludzie nie lubią się przesiadać zwłaszcza jak przesiadki nie są zbyt korzystne czasowo!
I dlatego S9 jeździ w szczycie nabite pod sufit, a biletów sieciowych skasowanych w 723 mnoho.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 05 maja 2010, 13:34

fik pisze:
Patryk2222 pisze: Ludzie nie lubią się przesiadać zwłaszcza jak przesiadki nie są zbyt korzystne czasowo!
I dlatego S9 jeździ w szczycie nabite pod sufit, a biletów sieciowych skasowanych w 723 mnoho.
Chodziło mi o mieszkańców Przystanku i Ludwisina, to że ktoś aktywował bilet w 723 nie znaczy że mieszka na Przystanku lub Ludwisinie, równie dobrze może mieszkać gdzieś w okolicach Piłsudskiego.
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

kebe

Post autor: kebe » 05 maja 2010, 14:56

atomek pisze:Czy ktoś wie, w jakich obiegach aktualnie chodzą "Srebrne Strzały"? (19WE)
Ja dziś jechałem ok 9.40 ze Śródmieścia w stronę Pruszkowa. 3 min po odjeździe tegoż do Pruszkowa w drugą stronę pojechał kolejny 19WE.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 05 maja 2010, 21:19

Ja wczoraj jechałem ok 15:40 z Powiśla :arrow: S Milosna.
Wnetrze naprawde mi się podoba, ogólne wrazenie naprawde pozytywne jedyne minusy to te drzwi ktore mam nadzieje że wnastepnych egzemplarzach zostana kiedys poprawione no i to paskudne SKMowskie malowanie.

Wracałem też tym nowym skladem i potem w Centrum jak wsiadłem w alstomowski sklad metra to nagle ten wydal mi się strasznie stary i brudny :)

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 05 maja 2010, 22:07

ŻW pisze: „Torpedy” i Elfy na cudzej bocznicy

Do 2011 roku w SKM przybędzie 17 pociągów. Gdzie będą stać – nie wiadomo. Spółka stacji techniczno-postojowej ciągle nie ma. Teren na bocznicę ratusz oddał kupcom.

Potrzebujemy hali postojowej, hali naprawczej i myjni z obiegiem zamkniętym. Szybka Kolej Miejska obsługuje kolejne linie, tabor powiększa się. Stacja techniczna jest nam niezbędna – mówi prezes SKM Leszek Walczak.

Kątem u kolegów

SKM dysponuje od 2005 roku ośmioma składami 14WE oraz sześcioma wyeksploatowanymi składami EN57 i EN71. Spółka jednak mocno inwestuje w tabor. Od kilku dni w barwach SKM kursują dwa nowiutkie pociągi 19WE nowosądeckiego Newagu, nazywane „torpedami“ (dwa kolejne dotrą przed końcem maja). SKM podpisała też umowę z bydgoską PESĄ na zakup 13 pociągów Elf do obsługi lotniska Chopina. Dostawy mają się zakończyć jesienią przyszłego roku.

Mimo kolejnych zakupów taboru SKM wciąż jest pozbawiona profesjonalnego zaplecza. Miejska spółka zamawia „na zewnątrz” utrzymanie wagonów, płacąc krocie za dostęp do kolejowej infrastruktury Kolejom Mazowieckim i spółkom PKP: InterCity i Polskim Liniom Kolejowym. Utrzymanie taboru kosztuje rocznie miasto ponad 4 mln zł, a to tylko ułamek kosztów.

Składy SKM nocują na przypadkowych terenach kolejowych – na Olszynce Grochowskiej, Dworcu Wschodnim i bocznicach w Pruszkowie oraz Rembertowie. Teren nie jest ogrodzony. SKM często musi myć i remontować pociągi po nocnych atakach chuliganów.

– Stacja techniczno-postojowa rozwiązałaby te problemy. Mamy wstępną koncepcję. Szacowany koszt tej inwestycji dla 50 – 60 pociągów to 200 mln zł – mówi prezes Walczak z SKM.

Najtaniej byłoby, gdyby zajezdnia powstała na terenach miejskich. Idealnie nadawał się na zajezdnię grunt przy ul. Marywilskiej, który został jednak udostępniony kupcom m.in. ze Stadionu Dziesięciolecia. – To grunt miejski znajdujący się tuż obok bocznicy kolejowej. Niestety, na jego wykorzystanie dla SKM jest już za późno – przyznaje prezes Walczak.

SKM miała upatrzony teren na Grochowie. Ten jest jednak pozostawiony na stację techniczno-postojową trzeciej linii metra. Jest tylko jedna wątpliwość: nie wiadomo, czy ta kiedykolwiek powstanie.

Jeśli miasto będzie musiało kupować dziesięć hektarów ziemi pod zajezdnię dla SKM, koszty inwestycji wzrosną. Cena za ziemię w stolicy to od 80 do 400 zł za mkw. Teren pod zajezdnię kosztowałby od 8 do 40 mln zł.

Będzie prowizorka?

– W sprawie stacji technicznej dla SKM bierzemy pod uwagę różne warianty. Trwają rozmowy z Urzędem Marszałkowskim, do którego należą Koleje Mazowieckie – ujawnia wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

– Sprawą trzeba się zająć, ale na razie problem nie jest palący – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Dlaczego? Kontrakt na 13 pociągów dla lotniska Chopina przewiduje obsługę techniczną taboru przez trzy lata w zakładach ZNTK Mińsk Mazowiecki należących do PESY. Newag ma serwisować pociągi w bazie w Tłuszczu, podnajmowanej od Kolei Mazowieckich. – Władze bocznicą zaczną się martwić w 2014 r. Nie wiadomo, kto będzie prezydentem Warszawy, ani czy SKM nie zostanie wchłonięta przez Koleje Mazowieckie – usłyszeliśmy od miejskiego urzędnika.

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 05 maja 2010, 22:48

W Tłuszczu zaobserwowano 19WE-303
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 maja 2010, 23:12

W końcu i mi było dane przejechać się 19We. Jestem trochę na tak i trochę na nie.
Na tak: podoba mi się wnętrze, niezłe wyciszenie, dość spokojny bieg.
Na nie: to co od poczatku (wysoka podłoga), strasznie głośno zamykające się stopnie (a można było kupić coś takiego, co ma bombardier...) i niestety skłonność do wpadania w poślizgi.
Dziś było wcale nie tak mokro, a maszynista nie używał nawet połowy mocy, a poślizgi zdarzały się zarówno na rozruchu jak i hamowaniu. Lekkie i opanowywane piaskowaniem, ale jednak. Hamulce pneumatycznie wchodziły dość szybko. Miałem nadzieję, że skuteczność elektrycznych będzie wyższa niż we Flirtach, ale chyba tak nie jest (albo masa pojazdu na tyle wysoka, że potrzebne jest takie wspomaganie szybciej, jak we flircie). Do tego nie wiem kto im dał klocki hamulcowe, ale nieźle to piszczy.
Zobaczymy, jak będą te cuda jeździć. Póki co nie słychać o awariach i to się chwali.

Awatar użytkownika
eMeLPe
Posty: 848
Rejestracja: 01 lip 2009, 13:21
Lokalizacja: Pruszków Płd-Zach (ZP 4196)

Post autor: eMeLPe » 05 maja 2010, 23:56

Bernard pisze:[...]W dodatku przy dużych prędkościach kołysze pociągiem na boki jakby miał się za chwilę wykoleić (EN57-1479[...]
Dwa lata temu miał rewizję w Łodzi... na początku sekcji w kier. Legionowa dziura z rdzy na przestrzał, zabazgrany spray'em, że hej =;
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85

KM WPR: 1, 2

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 06 maja 2010, 15:09

przewoz pisze: Do tego nie wiem kto im dał klocki hamulcowe, ale nieźle to piszczy.
Tam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płoza
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 maja 2010, 21:57

Tam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płoza
Tarcze hamulcowe są ściskane klockami hamulcowymi kompozytowymi :)
Tak więc dałem pytanie, kto je dostarczył. Pewnie Knorr.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 08 maja 2010, 9:32

przewoz pisze:
Tam nie ma klasycznych klocków hamulcowych... sa dwie tarcze hamulcowe na zestawie kołowym oraz dodatkowo na wagonach bez napedu (srodkowe) hamulec elektromagnetyczny - tzw. płoza
Tarcze hamulcowe są ściskane klockami hamulcowymi kompozytowymi :)
Tak więc dałem pytanie, kto je dostarczył. Pewnie Knorr.
Zgadłeś. 19WE ma hamulec Konorra
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 09 maja 2010, 23:07

Taka mała nowość... hamulec elektromagnetyczny mają 301 i 302, natomiast 303 juz tego wynalazku nie ma. Cała aparatura hamulcowa (spręzarki, cylindry hamulcowe, zawory rozrządcze, zawory maszynisty oraz wstawki hamulcowe) na tych jednostkach(19WE) jest produkcji firmy Knorr-Bremse
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 11 maja 2010, 10:30

Wczoraj jechałem 19we 301 i w sekcji A strasznie lała się woda z klimatyzacji. To samo co w 14we, nic nie poprawili...
Na plus to, że poprawili otwieranie drzwi. I trafił mi się maszynista, który ruszał pełną mocą :) Trochę głośno jest, ale robi wrażenie ;)

Jeśli ktoś zna przykładową godz. odjazdu 302 z jakiejkolwiek stacji to niech napisze to dziś bym ją dorwał przy okazji ;)

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 13 maja 2010, 19:24

Neoś_998 pisze:SKM ogłosiła przetarg na obsługę 3 i 4 poziomu utrzymania swoich 14WE
3 poziom: 101- 106
4 poziom: 107 i 108
And the winner is...
ZNLE Gliwice
link

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 maja 2010, 19:47

Tego nawet najstarsi górale w Nowym Sączu nie przypuszczali, albo to była taka zagrywka, żeby wpuścić ZNLE na ten rynek, choć nigdy nie tam nie mieli takich planów...

ODPOWIEDZ