Strona 204 z 211

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 17 cze 2019, 17:57
autor: zxcvbnm
Ile w zaokrągleniu potrzeba sztuk nowego taboru? (Oprócz tych 213).

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 17 cze 2019, 18:16
autor: px33
Michalk001 pisze:
17 cze 2019, 17:32
Dantte pisze:
17 cze 2019, 16:53
Dorobic bulwom i 123N czesc niskopodlogowa i bedzie cacy.
Technicznie niewykonalne - jedyny sposób to zamówić doczepne wagony niskopodłogowe. Ale komu by się chciało w to bawić?
Raczej wykonalne, ale nie wiem na ile takie coś miałoby ekonomiczny sens. Łódź szacowała koszt takiej modernizacji 2x805 (z oryginalnych 805) na ok. 3 miliony, tu odpadłoby sporo rzeczy (wymiana aparatury, poszycia, zapewne wzmocnienie belki) ale myślę że poniżej miliona by nie zeszło.
To nie generacja M/N, w której wystarczy kupić nowy człon wiszący, wstawić go w miejsce oryginalnego i przypiąć kabelki.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 17 cze 2019, 21:32
autor: Krzysztof_J
px33 pisze:
17 cze 2019, 18:16
Michalk001 pisze:
17 cze 2019, 17:32


Technicznie niewykonalne - jedyny sposób to zamówić doczepne wagony niskopodłogowe. Ale komu by się chciało w to bawić?
Raczej wykonalne, ale nie wiem na ile takie coś miałoby ekonomiczny sens. Łódź szacowała koszt takiej modernizacji 2x805 (z oryginalnych 805) na ok. 3 miliony, tu odpadłoby sporo rzeczy (wymiana aparatury, poszycia, zapewne wzmocnienie belki) ale myślę że poniżej miliona by nie zeszło.
To nie generacja M/N, w której wystarczy kupić nowy człon wiszący, wstawić go w miejsce oryginalnego i przypiąć kabelki.
W czeskiej Pradze w ten sposób zmodernizowano niektóre Tatry T3.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 17 cze 2019, 23:18
autor: MisiekK
Michalk001 pisze:
Dantte pisze: Dorobic bulwom i 123N czesc niskopodlogowa i bedzie cacy.
Technicznie niewykonalne - jedyny sposób to zamówić doczepne wagony niskopodłogowe. Ale komu by się chciało w to bawić?
Mylisz się. Jak najbardziej wykonalne. FPS w 2006 roku miał gotowy projekt wstawki niskopodłogowej do wszczepienia między 2 tramwaje 123N. Przez analogię zrobienie tego z 105N2k/2000 byłoby proste. Dołożyć do tego klimatyzację części pasażerskiej, porządną informację liniową i byłyby całkiem dobre tramwaje na 15 lat.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 0:14
autor: Dantte
Tyle w temacie szrotów z Niemiec powinno zostać powiedziane...

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 8:25
autor: Delwin
Zasadniczo posiadany przez Warszawę tabor jest w niezłym stanie i wątpią aby używki z zachodu były w lepszym. Koszt przebudowy to jedno, ale koszty dalszego utrzymania to drugie - "nowe" tramwaje oznaczają budowę nowej bazy serwisowej...

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 8:46
autor: Dantte
Poza tym naprawdę wystarczy przejechać się do Niemiec żeby zobaczyć stan taboru - owszem, nie mają wysokopodłogowców prawie wcale, ale konstrukcje z końca lat 80. to nie jest dzisiaj jakiś wypas. Już naprawdę lepiej dorobić człon niskopodłogowy.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 10:05
autor: TLG
Temat używanego taboru zaczął krążyć jakieś 10-12 lat temu i tak wraca co parę lat (chociaż legenda głosi, że rozważano go już w początku lat 90 i otrzymano nawet konkretne oferty). Opór w firmie będzie tak silny, że nie wierzę, by kiedykolwiek się ziścił. Chociaż śmiem twierdzić, że pasażerowie, a zwłaszcza motorniczowie - w przeciwieństwie do dzieł bydgoskiej myśli technicznej - pokochaliby te wagony. Temat - nie wiedzieć czemu - jest wstydliwy. Chociaż nie tylko Budapeszt czy Belgrad, ale też tzw. zachodnie miasta importowały tabor używany z Niemiec czy Austrii i nikt nie miał z tego powodu kompleksów.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 10:22
autor: Dantte
Akurat komfortu nikt poniemieckim wagonom nie odmawia, no ale tam po prostu nie ma bydłowozów jak u nas.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 10:27
autor: Stary Pingwin
Co do miejsc siedzących i ich rozmieszczenia, najwięcej ma do powiedzenia NNOKwW.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 14:13
autor: fraktal
Dantte pisze:
18 cze 2019, 10:22
Akurat komfortu nikt poniemieckim wagonom nie odmawia, no ale tam po prostu nie ma bydłowozów jak u nas.
Siedzenia można wymontować, więc nie sądzę, aby ten komfort został zachowany. Natomiast przydałoby się dorobić niską podłogę hipolitom, to są w miarę nowe wagony, mało awaryjne, więc podjeżdżą jeszcze długo.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 14:27
autor: Dantte
Czasem mozna, czasem nie. No chyba ze chcemy miec po prostu puste oslony na wozki bez siedzen, tak tez mozna

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 cze 2019, 14:45
autor: TLG
W takim razie może udałoby się odkupić CarGoTramy z Drezna :D

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 19 cze 2019, 11:22
autor: Shiom
Moim zdaniem, z wyjątkiem 128N, w których to przegięto rzeczywiście z tymi siedzeniami :lol: ,to takie "bydłowozy" jak ktoś to nazwał, są niestety konieczne. Lepiej żeby w gorszych warunkach ludzie podróżowali, niż żeby musieli zostawać na przystankach, bo ktoś źle rozplanował wnętrze pojazdu. Sami z resztą pamiętacie przygodę z pierwszymi tramwajami Pesy, kiedy układ 2+1 się nie sprawdził, było za ciasno i postanowiono w Swingach zastosować układ 1+1. Owszem, od tego momentu minęło ponad 10 lat, ale jak na razie budowa metra, choć lepiej niż za Piskorskiego i Kaczyńskiego, posunęła się tylko o odcinek bielański i początek II linii, jeżeli liczyć to co już otwarto w tym czasie. W tym tempie zatem jeszcze z 40 - 50 lat minie aż Warszawa będzie miała sieć metra pełniącą rolę bydłowozów i będzie można dołożyć siedzeń w autobusach i tramwajach. Zamiast narzekać, lepiej jest doceniać to co jest chyba, zwłaszcza że dla osób w młodszym i średnim wieku trochę postać to nie problem, a dla osób starszych i niepełnosprawnych, tych siedzeń, przynajmniej w Swingu, zdecydowanie wystarczy.

Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 20 cze 2019, 0:43
autor: MisiekK
TLG pisze: legenda głosi, że rozważano go już w początku lat 90 i otrzymano nawet konkretne oferty


To nie legenda - potwierdzam takie rozmowy wówczas prowadzone z.... Bremą.
TLG pisze:Temat - nie wiedzieć czemu - jest wstydliwy.
No bo stolica MUSI mieć tramwaje nowe!