Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
vernalisadonis
- Posty: 3281
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Post
autor: vernalisadonis » 13 cze 2021, 10:35
KwZ pisze: ↑08 cze 2021, 10:40
Glonojad pisze: ↑08 cze 2021, 10:21
Nie jest wymagane D, poza tym obecnie samo D to wystarcza żeby sobie autobusem bez pasażerów pojeździć.
Są jeszcze jakieś osobne papiery na przewóz osób??
Tak. Jak masz 21-24 lata, to jak zrobisz pełną kwalifikację wstępną na przewóz osób to możesz jeździć w komunikacji miejskiej i na dalekich trasach. Jak zrobisz przyspieszoną, to możesz jeździć tylko w komunikacji miejskiej do ukończenia 24 roku życia.
Jeżeli masz powyżej 24 lat, to możesz robić już tylko kwalifikację wstępną przyspieszoną i po tym kursie możesz już jeździć w komunikacji miejskiej i na trasach dalekobieżnych.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
gfedorynski
- Posty: 799
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Post
autor: gfedorynski » 13 cze 2021, 17:00
No dobrze, ale czy kwalifikacja różni się dla motorniczego i kierowcy? Bo pierwotnie było o sytuacji, w której motorniczowie mają dodatkowo uprawnienia na autobus.
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4455
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
-
Kontakt:
Post
autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2021, 17:59
Robiąc pozwolenie do kierowania tramwajem nie przechodzi się kwalifikacji wstępnej, więc motorniczy robiący prawo jazdy kat. D nie jest z niej w żaden sposób zwolniony.
-
Kelly
- Posty: 1521
- Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29
Post
autor: Kelly » 14 cze 2021, 4:33
Ja mając uprawnienia na tramwaj i robiąc D, miałem kwalifikacje przyspieszoną do zaliczenia.
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 14 cze 2021, 8:46
Czyli "motorowi uniwersalni" też musieliby ją zrobić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
MJ
- (Jachim)
- Posty: 2311
- Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57
Post
autor: MJ » 14 cze 2021, 9:58
pawcio pisze: ↑08 cze 2021, 19:21
Rekrutacja na kurs jest co i raz. Ale trzeba przyjść na cały etat.
TW chyba nie ma obecnie ułamkowych etatów. Choć metoda na zrobienie uprawnień bez pracy zawsze jest. Wystarczy zerwać lojalkę po zakończonym kursie.

-
pawcio
- Posty: 25966
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 14 cze 2021, 11:09
Są w TW ułamki, ale nie dla nowych. Większość z tej nielicznej grupy to chyba emeryci.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
beni
- Posty: 2762
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Post
autor: beni » 14 cze 2021, 12:13
MJ pisze: ↑14 cze 2021, 9:58
pawcio pisze: ↑08 cze 2021, 19:21
Rekrutacja na kurs jest co i raz. Ale trzeba przyjść na cały etat.
TW chyba nie ma obecnie ułamkowych etatów. Choć metoda na zrobienie uprawnień bez pracy zawsze jest. Wystarczy zerwać lojalkę po zakończonym kursie.
Zerwiesz lojalke i dostaniesz pełną fakturę za kurs do zapłaty. Koło 7 tyś zł.
-
beni
- Posty: 2762
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Post
autor: beni » 14 cze 2021, 12:14
pawcio pisze: ↑14 cze 2021, 11:09
Są w TW ułamki, ale nie dla nowych. Większość z tej nielicznej grupy to chyba emeryci.
Dokładnie emeryci przeważnie wracają na pół etatu.
-
Stary Pingwin
- Posty: 5996
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Post
autor: Stary Pingwin » 16 cze 2021, 9:40
Gdyby tak wróciło torowisko na Krakowskie Przedmieście, a tramwaj jeżdżący tamże poruszał się za pomocą akumulatorów, a ładował by akumulatory stojąc na przystanku( z fragmentu sieci), a następnie jechał do następnego przystanku i znów ładował akumulatory na przystanku(30 sekund wystarcza), a po wyjeździe z terenu zabytkowego jechał na zasilaniu sieciowym, to mnie by się taki tramwaj podobał. W Sewilii jeździ, czyli jest to możliwe.
Edit- może jako objazd zamkniętych Alej Jerozolimskich, łatwiejsza procedura papierowa?
miłośnik 13N
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 16 cze 2021, 10:15
Tak właśnie bym to widział, łącznie z użyciem objazdu jako pretekstu, ale nie daję temu więcej niż 5% szans.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
person
- (geograf)
- Posty: 8994
- Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
- Lokalizacja: z szafy
Post
autor: person » 16 cze 2021, 10:50
Stary Pingwin pisze: ↑16 cze 2021, 9:40
W Sewilii jeździ, czyli jest to możliwe.
Byle tylko nie toczył się tak wolno jak ten w Sewilli...
-
gfedorynski
- Posty: 799
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Post
autor: gfedorynski » 16 cze 2021, 11:30
Pomysł oczywiście bardzo mi się podoba, ale jak dokładnie chcecie objeżdżać Aleje Krakowskim Przedmieściem?
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 16 cze 2021, 12:48
Al. Wyzwolenia - aleje Ujazdowskie - plac Trzech Krzyży - parking pod Domem Partii. To jeśłi o mój pomysł chodzi. Można by też myśleć o połączeniu od Ronda ONZ przez plac Grzybowski i Królewską do Krakowskiego i dalej Nowym Światem, ale ze względu na położenie linii średnicowej (przechodzi na stronę północną Alei od de Gaulle'a) jest to jeszcze mniej możliwe.
W Sewilli tramwaj porusza się deptakiem, wąskim zresztą, więc mam wrażenie że ograniczenie prędkosći wynika z troski o BRD. Być może nieuzasadnionej jak wynika z doświadczeń niemieckich.
Natomiast w Saragossie odcinek bez sieci jest w środku trasy i tramwaj przejeżdża go dynamicznie (choć na jego części jest [30] ) .
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.