[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
Dzięki Koledzy za wyjaśnienia. Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
Rynce i cycki opadajo.
Po tym jak prosamochodowy radny Woli mieszkający na Bemowie zablokował przebudowę środki z UE przepadły.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Radny był koalicyjny, do tego zmianowe pieski wtórowały i tak wyszło. Zresztą sporo w necie jest na ten temat.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
-
- Posty: 766
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.
Były, w budżecie 2007-2013 był taki projektgfedorynski pisze: ↑17 wrz 2021, 8:56Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.
Kiedy można liczyć na ten remont? 2024? 2025?
Dlaczego w Warszawie 105-ki w dwuskładach mają podniesione oba pantografy, a np w takiej Łodzi drugi wagon ma pantograf opuszczony?
Oszczędność czy jakaś inna przyczyna.
Oszczędność czy jakaś inna przyczyna.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
-
- Posty: 766
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
W Bydgoszczy w II wagonie, to nawet nie ma pantografu.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie. Ja słyszałem, że w latach 70. jakiś motorniczy poraził się prądem, gdy zajrzał do szafki wysokiego napięcia myśląc, że napięcie jest odłączone, bo pantograf jest opuszczony.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ano są 2 szkoły - falenicka i otwocka. Jedna jeździ na jednym odbieraku i częściej wymienia nakładki, a druga jeździ na dwóch i robi to rzadziej. To są pozorne oszczędności tak naprawdę. Był taki czas (bardzo krótki), kiedy Warszawa jeździła składami 13N na jednym odbieraku (wyjątkiem był skład 201+251, który jeździł długo). Jazda na jednym czy dwóch była związana ze strefami zwrotnic i obszarami blokady. Zastosowanie drugich sanek (blokujących) dawało mniejszą liczbę podcięć na iglicach, czyli podnosiło bezpieczeństwo, a przypominam, że Warszawa miała przystanki podwójne i większe częstotliwości kursowania tramwajów od innych miast.gfedorynski pisze: ↑05 paź 2021, 15:39Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.
Pantograf OTK1 lub OTK2 dostosowany do prądu szczytowego w okolicy 1kA bez problemu przeciągnie prąd potrzebny 2 wagonom rodziny 105Na (i pochodnych) stąd dla samej pracy tramwajów nie ma to znaczenia.
Dziś ten podział jest już sztuczny i wynika z przyzwyczajeń w firmach tramwajowych.
Że co? Większe prądy i mniejsze zużycie? Siakieś bajki.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Raczej tarcie o drut w jednym miejscu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!