Strona 206 z 247
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 15 wrz 2021, 21:17
autor: bentes
Dzięki Koledzy za wyjaśnienia. Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 15 wrz 2021, 21:48
autor: mkm101
bentes pisze: ↑15 wrz 2021, 21:17
Dzięki Koledzy za wyjaśnienia. Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
Będzie wymówką.
Trzeba przecież znaleźć kasę na III linię metra
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 15 wrz 2021, 22:11
autor: bentes
Rynce i cycki opadajo.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 15 wrz 2021, 22:35
autor: MisiekK
bentes pisze: ↑15 wrz 2021, 21:17
Czy są jakieś wieści nt. aktualnego terminu remontu i przebudowy Obozowej? Budowa metra za rok przestanie być wymówką.
Po tym jak prosamochodowy radny Woli mieszkający na Bemowie zablokował przebudowę środki z UE przepadły.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 16 wrz 2021, 13:58
autor: cezari
Jeden radny zablokował?
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 16 wrz 2021, 23:14
autor: MisiekK
cezari pisze: ↑16 wrz 2021, 13:58
Jeden radny zablokował?
Radny był koalicyjny, do tego zmianowe pieski wtórowały i tak wyszło. Zresztą sporo w necie jest na ten temat.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 17 wrz 2021, 8:56
autor: gfedorynski
Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 18 wrz 2021, 23:54
autor: mkm101
gfedorynski pisze: ↑17 wrz 2021, 8:56
Owszem radni zrobili tu krecią robotę, ale akurat na tę inwestycję żadne środki unijne nie były planowane.
Były, w budżecie 2007-2013 był taki projekt
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 19 wrz 2021, 13:12
autor: bentes
Kiedy można liczyć na ten remont? 2024? 2025?
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 05 paź 2021, 15:26
autor: Nordyk110
Dlaczego w Warszawie 105-ki w dwuskładach mają podniesione oba pantografy, a np w takiej Łodzi drugi wagon ma pantograf opuszczony?
Oszczędność czy jakaś inna przyczyna.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 05 paź 2021, 15:39
autor: gfedorynski
Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 05 paź 2021, 21:35
autor: vernalisadonis
W Bydgoszczy w II wagonie, to nawet nie ma pantografu.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 06 paź 2021, 0:09
autor: KwZ
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie. Ja słyszałem, że w latach 70. jakiś motorniczy poraził się prądem, gdy zajrzał do szafki wysokiego napięcia myśląc, że napięcie jest odłączone, bo pantograf jest opuszczony.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 08 paź 2021, 21:53
autor: MisiekK
gfedorynski pisze: ↑05 paź 2021, 15:39
Ewolucja chodzi różnymi ścieżkami - w Łodzi (i większości miast) uznano, że w ten sposób oszczędzi się pantograf i przewód jezdny. W Warszawie, że rozwiązanie z kablem na dachu nie jest optymalne oraz że lepiej rozkładać obciążenie prądem równomiernie między pantografy.
Ano są 2 szkoły - falenicka i otwocka. Jedna jeździ na jednym odbieraku i częściej wymienia nakładki, a druga jeździ na dwóch i robi to rzadziej. To są pozorne oszczędności tak naprawdę. Był taki czas (bardzo krótki), kiedy Warszawa jeździła składami 13N na jednym odbieraku (wyjątkiem był skład 201+251, który jeździł długo). Jazda na jednym czy dwóch była związana ze strefami zwrotnic i obszarami blokady. Zastosowanie drugich sanek (blokujących) dawało mniejszą liczbę podcięć na iglicach, czyli podnosiło bezpieczeństwo, a przypominam, że Warszawa miała przystanki podwójne i większe częstotliwości kursowania tramwajów od innych miast.
Pantograf OTK1 lub OTK2 dostosowany do prądu szczytowego w okolicy 1kA bez problemu przeciągnie prąd potrzebny 2 wagonom rodziny 105Na (i pochodnych) stąd dla samej pracy tramwajów nie ma to znaczenia.
Dziś ten podział jest już sztuczny i wynika z przyzwyczajeń w firmach tramwajowych.
KwZ pisze: ↑06 paź 2021, 0:09
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie.
Że co? Większe prądy i mniejsze zużycie? Siakieś bajki.
[Hydepark] Tramwaje Warszawskie
: 09 paź 2021, 8:58
autor: KwZ
MisiekK pisze: ↑08 paź 2021, 21:53
KwZ pisze: ↑06 paź 2021, 0:09
Jeden pantograf w użyciu zamiast dwóch to mniejsze zużycie.
Że co? Większe prądy i mniejsze zużycie? Siakieś bajki.
Raczej tarcie o drut w jednym miejscu.