O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 22 gru 2014, 10:33

Czemu kupno biletu na TLK przez internet musi być traumatycznym przeżyciem? Czemu muszę dokładać parę złotych za to, że jadę z przesiadką i nie mogę kupić biletu na jednym blankiecie, tylko muszę kupić dwa oddzielne? Czemu - skoro już mnie zmuszono do kupna dwóch oddzielnych biletów - nie mogę zapłacić za nie razem, tylko dwa razy muszę logować się do banku i wyczekiwać SMS-a z hasłem? I jak tu potem nie zgadzać się z tymi wszystkimi, którzy podchodzą do kupna w sieci jak do jeża?

Narzekałbym jeszcze bardziej, gdyby nie to ile słów na "k" i "ch" rzuciłem kupując ostatnio bilet w aplikacji mobilnej LOT-u. I portal biletowy IC i ta apka LOT-u to chyba z myślą o buddystach i pacyfistach są pomyślane.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 22 gru 2014, 11:35

A na międzynarodowe w ogóle przez internet kupić nie można, czy ja jestem jełop i nie potrafię tej ukrytej opcji znaleźć? A jeśli nie można, to jest to jakoś sensownie uzasadnione (jakoś w czeskich można, ale oni się pewnie wuj znają na przekonywaniu do kolei), czy PKP uświadamia mi jakim błędem było rozważanie skorzystania z ich usług i jak bardzo głęboko mają czas potencjalnego pasażera, który chcąc jechać pociągiem ma się fatygować na dworzec dwa razy?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 gru 2014, 14:17

:arrow: Czy to prawda, że w celu zakupienia przez neta biletu w PKP IC trzeba podawać PESEL? :shock:

PS. Na Pendolino cena promocyjna wyświetla się dopiero po wyborze biletu - czemu na liście pociągów nie zamieszczają takiej informacji?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 gru 2014, 14:49

Żebyś przypadkiem nie wybrał tańszego biletu. :/

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 22 gru 2014, 17:00

Tyle dobrego, że chociaż na stronie IC można zobaczyć od ilu jest bilet. Na rozkładzie, to rzeczywiście syf i kiła.
Natomiast na stronie IC osobiście biletu kupić nie mogę, bo cały czas, że "Połączenie zostało przerwane". Także bilet na pedziolino kupiłem w końcu na wschodnim :)
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 22 gru 2014, 17:45

Wolfchen pisze: :arrow: Czy to prawda, że w celu zakupienia przez neta biletu w PKP IC trzeba podawać PESEL? :shock:
Nie. Jedyne co, to przy kontroli trzeba okazać dokument ze zdjęciem.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2014, 18:08

Jeśli kupujesz bilet bez założenia sobie konta w ichnim sklepie, to owszem, trzeba podać pesel. Przy zakładaniu konta chyba nie.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 gru 2014, 20:52

Co PIC zrobił ze swoimi wagonami barowymi i restauracyjnymi? Niedawno były we wszystkich pociągach EIC i w znacznej części TLK - teraz w TLK nie ma w ogóle, a liczba pociągów EIC się dość znacznie zmniejszyła (choćby na linii do Krakowa było, jak dobrze liczę, 11, a zostało 5, na linii poznańskiej ubyły 3 - Fredro, Słowacki i Kiliński). Brak warsu w TLK to jakiś kolejny chory pomysł, czy potrzeba wywołana brakiem taboru?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2014, 20:57

Dzieje się to mniej więcej to samo, co z kuszetami (a niedługo WLABami) - przychodzi czas na kolejną NG, a że to są często wagony starego typu i/lub nietypowej konstrukcji, to chętnych brak albo stawiają zaporowe ceny, więc się je odstawia w krzaki.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 gru 2014, 21:17

Jest jeszcze trochę pociągów IC i tam warsy są. Ale nie mam siły liczyć, jak to się ma do liczby barów w poprzednim rozkładzie.

Jak w zeszłym roku jechałem z Wrocławia do Warszawy, to żaden dzienny TLK warsu nie prowadził.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 27 gru 2014, 0:29

MichalJ pisze:Jest jeszcze trochę pociągów IC i tam warsy są.
Warsy w IC nie są z tej puli wagonów na trasy Przemyśl-Szczecin i Wrocław-Gdynia?
fik pisze:przychodzi czas na kolejną NG, a że to są często wagony starego typu i/lub nietypowej konstrukcji, to chętnych brak albo stawiają zaporowe ceny, więc się je odstawia w krzaki.
Hmm, to jest jakieś uzasadnienie. Ale aż tyle wagonów potrzebuje NG? No i chyba niektóre wagony barowe już miały nG i wtedy jakoś udało się znaleźć chętnych.

BTW. jutro (już w zasadzie dziś) będę się znowu przekonywał, jak bardzo kolej dba o przyzwyczajenia pasażerów - TLK Zielonogórzanin przez kilka lat jeździł na zmodernizowanych 141A albo 111-Arow, a teraz znowu na ośmiomiejscowych 11A...

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 gru 2014, 0:46

Ostatnio juz w wakacje jeździł na osmiomiejscowych i jednym arowem z niedziałająca klima powyżej 25 stopni na zewnątrz.
ŁK

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 27 gru 2014, 3:44

Będąc w temacie, ktoś się orientuje, jakie wagony ma "Gorzowiak"? Można tym wracać z Poznania, czy 8 miejsc w przedziale murowane?
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2014, 11:17

bepe pisze:
MichalJ pisze:Jest jeszcze trochę pociągów IC i tam warsy są.
Warsy w IC nie są z tej puli wagonów na trasy Przemyśl-Szczecin i Wrocław-Gdynia?
Są.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 sty 2015, 20:18

Kupiłem sobie kulturalnie bilet na pociąg TLK, z Włocławka do Warszawy, zaznaczając, że życzę sobie wagon przedziałowy, z dwoma miejscami przy oknie. I jak PKP Intercity wykonało swoją usługę? Podstawiło wagon bezprzedziałowy, gdzie oba miejsca są tyłem do kierunku jazdy, a jedno z nich ma piękne okno koloru białego, z wystającą śrubą na wysokości ramienia.

Czekam tylko na konduktora, żeby mi zaznaczył na bilecie wadliwe wykonanie usługi i się pobawię pisemkami, bo mnie delikatnie mówiąc szlag trafia (a moja dziewczyna nie może jeździć tyłem, bo ma chorobę lokomocyjną i problemy z błędnikiem, co się zwykle kończy rigoletto)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ