Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 sie 2015, 14:01

Zawsze prościej będzie usunąć zatrzymanie, niż ciągnąć ekipę z ciężkim sprzętem i budować nakładkę. Po za tym ktoś to chyba zawsze musi odebrać.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 sie 2015, 14:38

No jeśli miałoby to zająć 2h, to już się często nie opłaca - ale i bywają zatrzymania na dłużej...
Poza tym w założeniu taki sprzęt miałby być w miarę łatwy w montażu, na pewno nie może to być ta sama konstrukcja, co teraz.
To zresztą jest może trochę za bardzo wymyślne, w pół godziny się nie dojedzie, a jeszcze montaż.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 sie 2015, 15:25

Montaż ustrojstwa trwał pół dnia i wymagał trochę spawania. Pojawiły się głosy, że w przypadku tłucznia łatwiej może być wyciąć kawałek toru i wstawić standardową zwrotnicę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 sie 2015, 16:54

Stary Pingwin pisze:Osoba w kabinie nr 2 jest po to, aby szybciej wykonać obrót?
Każdy przyprowadzony tramwaj był testowany na okoliczność przejechania po nakładce. Zresztą były też inne atrakcje jak jazdy po torach niewłaściwych etc.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 09 sie 2015, 18:45

Gdyby zwrotnice tramwajowe pozwalały jeździć szybciej niż 15 km/h to takie przejazdy jak na R. Daszyńskiego mogły by być w kilku newralgicznych miejscach umiejscowione.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 sie 2015, 19:03

Nawet jak jest zakręcona to można 15? Bo mogłyby być umiejscowione, a odkręcane na szybko.
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 sie 2015, 20:37

Łukasz pisze:Nawet jak jest zakręcona to można 15? Bo mogłyby być umiejscowione, a odkręcane na szybko.
Zakręcone zwrotnice też mają jakieś krzyżaki.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 sie 2015, 21:56

Myślałem że o podcięcia, rozcięcia i przecięcia w bok.
ŁK

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 sie 2015, 1:06

Tu jedynie musiało by byż zastosowane rozwiązanie, które by pozwalało na jazdę bez zwalniania bo bez sensu zwalniać na zwrotnicy, która się przyda kilka razy w roku albo i rzadziej. Pytanie tylko czy wogóle takie rozwiązania są dostępne czy tylko w Warszawie "niedasie".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2015, 10:36

W rejonie przystanku wystarczylby przejazd 30 na wprost.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 sie 2015, 14:50

Jak się sprawuje 79? Ktoś jechał, obserwował?

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 10 sie 2015, 17:17

person pisze:Jak się sprawuje 79? Ktoś jechał, obserwował?
Ja jechałem rano i po południu - chętnych sporo(dzisiaj jadąc z Hynka w kierunku Hal Banacha to nawet więcej niż sporo). Na przystanku Hale Banacha wysypują się spore pielgrzymki ludzi w kierunku Banacha.
Na Grójeckiej rejonie skrzyżowania z Banacha tworzą się korki sięgające przystanku Hale Banacha i dalej, a na dodatek nie ma możliwości przejazdu na wprost(wszystko jeździ dookoła przez zawrotkę na Banacha, również 167, 191, 521). Przez to Z-9 traci w tym rejonie bardzo dużo czasu i jest słabą konkurencją; w ostateczności bardziej opłaca się wysiąść z 79 i przejść na przystanek BW1920 niż kisnąć w korku. No ale to tylko dla tych co potrzebują się przesiąść w tym rejonie, w Z-9 podobno nie dało się wsiąść na Placu Narutowicza.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 10 sie 2015, 17:51

drobert pisze:Tu jedynie musiało by byż zastosowane rozwiązanie, które by pozwalało na jazdę bez zwalniania bo bez sensu zwalniać na zwrotnicy, która się przyda kilka razy w roku albo i rzadziej. Pytanie tylko czy wogóle takie rozwiązania są dostępne czy tylko w Warszawie "niedasie".
Przejścia między torowe(tak to się chyba nazywa :wink: ) są na trasie PST.
http://www.kmpk.cba.pl/pliki/trasy.php
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 sie 2015, 17:59

Widać też tory odstawcze( żeberka?).
miłośnik 13N

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 10 sie 2015, 18:44

Tak kiedyś było ich więcej. Nie mogę znaleźć źródła. Ile gdzie i kiedy usunięto.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

ODPOWIEDZ