Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 25 sie 2008, 23:14

Kupiłem, jutro na EC o 11.15 z DWW (77+18), a na środę powrotny na EC 9.35 z Poznania (78+13,56). Czyli wyszło taniej niż informacja na stronie PKP ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 30 paź 2008, 9:37

bohun pisze:
Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem... :shock:
Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).
Trochę jest inaczej.....
Bezwzgledne zatrzymanie pociągu nastepuje wyłacznie wtwdy gdy wyswietla on sygnał swietlny czerwony i maszt jego jest pomalowany w pasy biało-czerwone. Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora i zaleznie od koloru masztu kontynuować jazdę (20 km/h) lub czekać na zmianę świateł.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 paź 2008, 11:29

Adamq pisze:Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora
Maszty SBL (bo je można minąć) są chyba bardziej białe niż szare ;) Do tego nie wiem, czy przypadkiem przed ruszeniem nie trzeba podać sygnału "bacznosć". Przynajmniej tak robi wielu maszynistów w podobnych sytuacjach.
W każdym razie najważniejsza jest prędkość - nie większa niż 20km/h.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 30 paź 2008, 13:54

Przed wjazdem do tunelu średnicowego semafory są przystosowane do wyświetlania sygnału S-1a - bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu (jedno czerwone świeci a drugie miga). Jak wyświetlany jest S-1, to można wjechać bo to semafor SBL
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 20 lis 2008, 10:41

bohun pisze:Dziś na Centralnym zgłupiałem widząc oznaczenie wagonu:
B^(10)onu
i teraz dwa pytania:
a) co to za 10? (naiwne: ilość przedziałów?)
b) co to jest 'o'?
a) :arrow: wagon przystosowany do przewozu pasażerów niepełnosprawnych
b) :arrow: wagon z przewodem zdalnego sterowania (np. zamykania drzwi, oświetlenia elektrycznego)

SławekM pisze: Ale ni gwinta nie mam pojęcia co to "IKSEi 6310" czy "MPPEr 53101"
są to oznaczenia pociągów w służbowych rozkładach jazdy.......
IKSEi :arrow: pociąg intercity ciągniony lokomotywą, jadący szybkością powyzej 130km/h
MPPEr :arrow: pociąg pośpieszny krajowy, kursujący miedzy województwami, obsługiwany przez lokomotywę elektryczną z szybkością do 130km/h. r - przewozy regionalne
MPPJ :arrow: j.w obsługiwany przez elektryczne zespoły trakcyjne

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 13 gru 2008, 9:31

W ciągu kilku ostatnich dni nasunęło mi się kilka kolejowych pytań.
Tak więc pytania od laika dla Was: :)
1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
2. Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany. Czy ktoś coś o nim wie? To miała być dodatkowa droga kolejowa, czy też piesza, samochodowa? I kiedy wiadukt powstał?
3. Czy ktoś jeździł w sylwka(31.12) pociągiem nad morze? Będą wielkie tłoki? Chciałbym pojechać poranno-południowych pośpiechem/TLK

Jeśli ktoś coś wie i może zaspokoić moją ciekawość to z góry dziękuję :)

PS mam nadzieję, że ktokolwiek zrozumie mój opis z pierwszego pytania ;)
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 13 gru 2008, 11:58

Michał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozły :)
Obrazek
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 13 gru 2008, 15:14

Mr_Kolesław pisze:
Michał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozły :)
[url=http://img214.imageshack.us/img214/5395/00001yc7.th.jpg]Obrazek[/URL]
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:
A ja myślałem, że mają zamiar w przyszłości dobudować jeden lub dwa tory. Szkoda.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2008, 17:00

mają (temat o przebudowie WWK), ale to nie ma związku
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 15 gru 2008, 23:13

Mr_Kolesław pisze:To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:
Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa ;)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 15 gru 2008, 23:34

Siecool pisze:Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa ;)
Na Gocławku poc do Otwocka w styczniu tego roku
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 gru 2008, 10:52

Nie wiem czy dobrze pisze, ale trudno - potrzebuje obiegi SA z Opolskiego ZPR- szczególnie interesuja mnie składy z linii Opole - Nysa. Ma ktos?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
emzi
Posty: 39
Rejestracja: 18 gru 2008, 20:09
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: emzi » 18 gru 2008, 20:47

Michał W. pisze:Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany.
Wiadukt nad Górczewską zbudowano w latach międzywojennych, perspektywicznie pod 4 tory, dlatego jest taka szeroka podpora.
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.

Kolej. Connecting people :-D

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 22 gru 2008, 10:02

źródło: PKP PLK S.A.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 28 sty 2009, 9:27

Czy jest jakaś witryna z opisami wszystkich lokomotywowni i wagonowni (pasażerskich i towarowych) w Polsce ?

Czy torowiska w lokomotywowniach i wagonowniach są zaliczane do torów szlakowych czy do torów stacyjnych czy jakoś inaczej ?

Czy lokomotywownie i wagonownie są zaliczane do linii kolejowych ?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ