Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5315
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Kupiłem, jutro na EC o 11.15 z DWW (77+18), a na środę powrotny na EC 9.35 z Poznania (78+13,56). Czyli wyszło taniej niż informacja na stronie PKP
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Trochę jest inaczej.....bohun pisze:Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem...
Bezwzgledne zatrzymanie pociągu nastepuje wyłacznie wtwdy gdy wyswietla on sygnał swietlny czerwony i maszt jego jest pomalowany w pasy biało-czerwone. Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora i zaleznie od koloru masztu kontynuować jazdę (20 km/h) lub czekać na zmianę świateł.
Maszty SBL (bo je można minąć) są chyba bardziej białe niż szare Do tego nie wiem, czy przypadkiem przed ruszeniem nie trzeba podać sygnału "bacznosć". Przynajmniej tak robi wielu maszynistów w podobnych sytuacjach.Adamq pisze:Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora
W każdym razie najważniejsza jest prędkość - nie większa niż 20km/h.
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5315
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Przed wjazdem do tunelu średnicowego semafory są przystosowane do wyświetlania sygnału S-1a - bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu (jedno czerwone świeci a drugie miga). Jak wyświetlany jest S-1, to można wjechać bo to semafor SBL
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
a) wagon przystosowany do przewozu pasażerów niepełnosprawnychbohun pisze:Dziś na Centralnym zgłupiałem widząc oznaczenie wagonu:
B^(10)onu
i teraz dwa pytania:
a) co to za 10? (naiwne: ilość przedziałów?)
b) co to jest 'o'?
b) wagon z przewodem zdalnego sterowania (np. zamykania drzwi, oświetlenia elektrycznego)
są to oznaczenia pociągów w służbowych rozkładach jazdy.......SławekM pisze: Ale ni gwinta nie mam pojęcia co to "IKSEi 6310" czy "MPPEr 53101"
IKSEi pociąg intercity ciągniony lokomotywą, jadący szybkością powyzej 130km/h
MPPEr pociąg pośpieszny krajowy, kursujący miedzy województwami, obsługiwany przez lokomotywę elektryczną z szybkością do 130km/h. r - przewozy regionalne
MPPJ j.w obsługiwany przez elektryczne zespoły trakcyjne
W ciągu kilku ostatnich dni nasunęło mi się kilka kolejowych pytań.
Tak więc pytania od laika dla Was:
1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
2. Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany. Czy ktoś coś o nim wie? To miała być dodatkowa droga kolejowa, czy też piesza, samochodowa? I kiedy wiadukt powstał?
3. Czy ktoś jeździł w sylwka(31.12) pociągiem nad morze? Będą wielkie tłoki? Chciałbym pojechać poranno-południowych pośpiechem/TLK
Jeśli ktoś coś wie i może zaspokoić moją ciekawość to z góry dziękuję
PS mam nadzieję, że ktokolwiek zrozumie mój opis z pierwszego pytania
Tak więc pytania od laika dla Was:
1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
2. Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany. Czy ktoś coś o nim wie? To miała być dodatkowa droga kolejowa, czy też piesza, samochodowa? I kiedy wiadukt powstał?
3. Czy ktoś jeździł w sylwka(31.12) pociągiem nad morze? Będą wielkie tłoki? Chciałbym pojechać poranno-południowych pośpiechem/TLK
Jeśli ktoś coś wie i może zaspokoić moją ciekawość to z góry dziękuję
PS mam nadzieję, że ktokolwiek zrozumie mój opis z pierwszego pytania
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozłyMichał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice?
A ja myślałem, że mają zamiar w przyszłości dobudować jeden lub dwa tory. Szkoda.Mr_Kolesław pisze:Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozłyMichał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
[url=http://img214.imageshack.us/img214/5395/00001yc7.th.jpg]Obrazek[/URL]
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywaMr_Kolesław pisze:To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
Na Gocławku poc do Otwocka w styczniu tego rokuSiecool pisze:Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Nie wiem czy dobrze pisze, ale trudno - potrzebuje obiegi SA z Opolskiego ZPR- szczególnie interesuja mnie składy z linii Opole - Nysa. Ma ktos?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Wiadukt nad Górczewską zbudowano w latach międzywojennych, perspektywicznie pod 4 tory, dlatego jest taka szeroka podpora.Michał W. pisze:Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany.
Quidquid agis, prudenter agas et respice finem.
Kolej. Connecting people
Kolej. Connecting people
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
źródło: PKP PLK S.A.Prędkości szlakowe PKP PLK (wg stanu na 1.09.08)
Pociągi pasażerskie
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... p_w1.2.pdf
Szynobusy:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... s_w1.2.pdf
Pociągi towarowe:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... t_w1.2.pdf
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Czy jest jakaś witryna z opisami wszystkich lokomotywowni i wagonowni (pasażerskich i towarowych) w Polsce ?
Czy torowiska w lokomotywowniach i wagonowniach są zaliczane do torów szlakowych czy do torów stacyjnych czy jakoś inaczej ?
Czy lokomotywownie i wagonownie są zaliczane do linii kolejowych ?
Czy torowiska w lokomotywowniach i wagonowniach są zaliczane do torów szlakowych czy do torów stacyjnych czy jakoś inaczej ?
Czy lokomotywownie i wagonownie są zaliczane do linii kolejowych ?
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88