: 25 sie 2008, 23:14
Kupiłem, jutro na EC o 11.15 z DWW (77+18), a na środę powrotny na EC 9.35 z Poznania (78+13,56). Czyli wyszło taniej niż informacja na stronie PKP
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Trochę jest inaczej.....bohun pisze:Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem...
Maszty SBL (bo je można minąć) są chyba bardziej białe niż szare Do tego nie wiem, czy przypadkiem przed ruszeniem nie trzeba podać sygnału "bacznosć". Przynajmniej tak robi wielu maszynistów w podobnych sytuacjach.Adamq pisze:Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora
a) wagon przystosowany do przewozu pasażerów niepełnosprawnychbohun pisze:Dziś na Centralnym zgłupiałem widząc oznaczenie wagonu:
B^(10)onu
i teraz dwa pytania:
a) co to za 10? (naiwne: ilość przedziałów?)
b) co to jest 'o'?
są to oznaczenia pociągów w służbowych rozkładach jazdy.......SławekM pisze: Ale ni gwinta nie mam pojęcia co to "IKSEi 6310" czy "MPPEr 53101"
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozłyMichał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
A ja myślałem, że mają zamiar w przyszłości dobudować jeden lub dwa tory. Szkoda.Mr_Kolesław pisze:Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozłyMichał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni ). Dlaczego tak jest?
[url=http://img214.imageshack.us/img214/5395/00001yc7.th.jpg]Obrazek[/URL]
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice?
Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywaMr_Kolesław pisze:To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice?
Na Gocławku poc do Otwocka w styczniu tego rokuSiecool pisze:Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa
Wiadukt nad Górczewską zbudowano w latach międzywojennych, perspektywicznie pod 4 tory, dlatego jest taka szeroka podpora.Michał W. pisze:Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany.
źródło: PKP PLK S.A.Prędkości szlakowe PKP PLK (wg stanu na 1.09.08)
Pociągi pasażerskie
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... p_w1.2.pdf
Szynobusy:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... s_w1.2.pdf
Pociągi towarowe:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg0 ... t_w1.2.pdf