Strona 22 z 79

: 25 sie 2008, 23:14
autor: Paweł_K
Kupiłem, jutro na EC o 11.15 z DWW (77+18), a na środę powrotny na EC 9.35 z Poznania (78+13,56). Czyli wyszło taniej niż informacja na stronie PKP ;)

: 30 paź 2008, 9:37
autor: Adamq
bohun pisze:
Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem... :shock:
Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).
Trochę jest inaczej.....
Bezwzgledne zatrzymanie pociągu nastepuje wyłacznie wtwdy gdy wyswietla on sygnał swietlny czerwony i maszt jego jest pomalowany w pasy biało-czerwone. Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora i zaleznie od koloru masztu kontynuować jazdę (20 km/h) lub czekać na zmianę świateł.

: 30 paź 2008, 11:29
autor: przewoz
Adamq pisze:Przy malowaniu szarym, można jechać dalej z szybkoscią 20km/h (wczesniej się zatrzymując) do następnego semafora
Maszty SBL (bo je można minąć) są chyba bardziej białe niż szare ;) Do tego nie wiem, czy przypadkiem przed ruszeniem nie trzeba podać sygnału "bacznosć". Przynajmniej tak robi wielu maszynistów w podobnych sytuacjach.
W każdym razie najważniejsza jest prędkość - nie większa niż 20km/h.

: 30 paź 2008, 13:54
autor: Paweł_K
Przed wjazdem do tunelu średnicowego semafory są przystosowane do wyświetlania sygnału S-1a - bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu (jedno czerwone świeci a drugie miga). Jak wyświetlany jest S-1, to można wjechać bo to semafor SBL

: 20 lis 2008, 10:41
autor: Adamq
bohun pisze:Dziś na Centralnym zgłupiałem widząc oznaczenie wagonu:
B^(10)onu
i teraz dwa pytania:
a) co to za 10? (naiwne: ilość przedziałów?)
b) co to jest 'o'?
a) :arrow: wagon przystosowany do przewozu pasażerów niepełnosprawnych
b) :arrow: wagon z przewodem zdalnego sterowania (np. zamykania drzwi, oświetlenia elektrycznego)

SławekM pisze: Ale ni gwinta nie mam pojęcia co to "IKSEi 6310" czy "MPPEr 53101"
są to oznaczenia pociągów w służbowych rozkładach jazdy.......
IKSEi :arrow: pociąg intercity ciągniony lokomotywą, jadący szybkością powyzej 130km/h
MPPEr :arrow: pociąg pośpieszny krajowy, kursujący miedzy województwami, obsługiwany przez lokomotywę elektryczną z szybkością do 130km/h. r - przewozy regionalne
MPPJ :arrow: j.w obsługiwany przez elektryczne zespoły trakcyjne

: 13 gru 2008, 9:31
autor: Michał W.
W ciągu kilku ostatnich dni nasunęło mi się kilka kolejowych pytań.
Tak więc pytania od laika dla Was: :)
1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
2. Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany. Czy ktoś coś o nim wie? To miała być dodatkowa droga kolejowa, czy też piesza, samochodowa? I kiedy wiadukt powstał?
3. Czy ktoś jeździł w sylwka(31.12) pociągiem nad morze? Będą wielkie tłoki? Chciałbym pojechać poranno-południowych pośpiechem/TLK

Jeśli ktoś coś wie i może zaspokoić moją ciekawość to z góry dziękuję :)

PS mam nadzieję, że ktokolwiek zrozumie mój opis z pierwszego pytania ;)

: 13 gru 2008, 11:58
autor: Szymon
Michał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozły :)
Obrazek
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:

: 13 gru 2008, 15:14
autor: kajo
Mr_Kolesław pisze:
Michał W. pisze:1. zaraz za p.o. Aleje Jerozolimskie, w stronę Rakowca jest zwrotnica. Jeden jej koniec leci na tor główny w stronę Radomia, ale drugi kończy się na takim betonowym zabezpieczeniu(jaka jest tego fachowa nazwa?). Z tym, że odległość od tego betonu do zwrotnicy jest taka, że żaden lok się tam nie zmieści(a i nawet chyba drezyna nie zachowała by skrajni :P). Dlaczego tak jest?
Hmm... Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o te dwa kozły :)
[url=http://img214.imageshack.us/img214/5395/00001yc7.th.jpg]Obrazek[/URL]
To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:
A ja myślałem, że mają zamiar w przyszłości dobudować jeden lub dwa tory. Szkoda.

: 13 gru 2008, 17:00
autor: MeWa
mają (temat o przebudowie WWK), ale to nie ma związku

: 15 gru 2008, 23:13
autor: Siecool
Mr_Kolesław pisze:To są kozły oporowe ochronne. Tzn. w razie zbiegania składu, jego rozerwania (np. 2 wagony "urwały się" i jest niebezpieczeństwo ich wjazdu na tory szlakowe) czy nawet przejechania sygnału S1, pociag zostanie skierowany na tor "ochronny", gdzie się zatrzyma (ewentualnie wykolei lub rozbije ;] ). Ale jest to "mniejsze zło" niż wjazd na szlak, na którym mogłoby dojść do czołowego zderzenia z innym pociągiem. Zauważyłeś, że zazwyczaj na nie ustawione są te zwrotnice? :smile:
Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa ;)

: 15 gru 2008, 23:34
autor: rufio198
Siecool pisze:Teraz chyba przy okazji wszystkich modernizacji stacji jest to rozwiązanie szeroko stosowane. Zresztą niedawno był przykład z życia zasadności tej konstrukcji - jakiś czas temu kibel KolMazów przejechał na którejś stacji S1, dzięki temu właśnie nie wjechał na tor szlakowy, tylko wykoleił się na tym torze ochronnym. Co prawda zbierali go potem chyba długo, ale tak to bywa ;)
Na Gocławku poc do Otwocka w styczniu tego roku

: 18 gru 2008, 10:52
autor: rufio198
Nie wiem czy dobrze pisze, ale trudno - potrzebuje obiegi SA z Opolskiego ZPR- szczególnie interesuja mnie składy z linii Opole - Nysa. Ma ktos?

: 18 gru 2008, 20:47
autor: emzi
Michał W. pisze:Tuż przed p.o. W-wa Koło, od strony W-wy Woli jest wiadukt kolejowy(nad Górczewską). Oprócz filaru, który utrzymuje przęsło z torami kolejowymi jest tam jeszcze drugi filar. Niezabudowany.
Wiadukt nad Górczewską zbudowano w latach międzywojennych, perspektywicznie pod 4 tory, dlatego jest taka szeroka podpora.

: 22 gru 2008, 10:02
autor: kulikowski
źródło: PKP PLK S.A.

: 28 sty 2009, 9:27
autor: kulikowski
Czy jest jakaś witryna z opisami wszystkich lokomotywowni i wagonowni (pasażerskich i towarowych) w Polsce ?

Czy torowiska w lokomotywowniach i wagonowniach są zaliczane do torów szlakowych czy do torów stacyjnych czy jakoś inaczej ?

Czy lokomotywownie i wagonownie są zaliczane do linii kolejowych ?