Scania CN2x0UB - technika, eksploatacja, opinie
Jechałem w pierwszy dzień na 178 Scanią (sztuka nr 9672) i miała zamontowane radio pod Macrosystemem. Niby radio grało i wyświetlało jakąś stację radiową, ale było wyciszone do zera.
Radia są fabrycznie zamontowane.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Jechałem dziś. Jeden przystanek. Uczucia mieszane:
1. Na plus drzwi, organizacja przestrzeni przy nich (np. rozmieszczenie poreczy), guziki moim zdaniem ok.
2. Jak dla mnie trzeszczą jak cholera.
3. Dźwięk pięciocylindrowca Scanii niestety chyba do końca życia będzie mi się kojarzył z grodziowym dziadostwem.
1. Na plus drzwi, organizacja przestrzeni przy nich (np. rozmieszczenie poreczy), guziki moim zdaniem ok.
2. Jak dla mnie trzeszczą jak cholera.
3. Dźwięk pięciocylindrowca Scanii niestety chyba do końca życia będzie mi się kojarzył z grodziowym dziadostwem.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Radio jest, całkiem sensowne (jest bluetooth i USB, głośniki nad głową kierowcy też dają radę), zapalniczek nie ma, być może będą gniazda USB zamiast zapalniczek. Temat ma być poruszany i Scania twierdzi, że bez problemu i bez kosztów dodatkowych może USB zamontować. Ładowanie telefonu jest natomiast możliwe z radia, ale tylko do 0.5A.
- vernalisadonis
- Posty: 3204
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jak gniazdko USB jest, to przynosisz własną muzykę i naprzód. Jakieś 5 lat temu z takim jednym kierowcą jechałem na 162, który lubił ESKI Rock słuchać. Na przegubie było bardzo dobrze słychać.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Masz także bluetooth, więc parujesz telefon i również ciśniesz swoimi dźwiękami. To ukłon w kierunku użytkowników serwisów typu Spotify czy inny Tidal. W części pasażerskiej słychać sporo, bo drzwi oddzielające kabinę od drugiej klasy nie są poprowadzone do samego sufitu, jest spora szpara.
Ciekawostką jest to, że konstrukcyjnie silnikowi bliżej do benzyniaka niż diesla. Powinno być dużo mniej problemów z odpaleniem zimą, no i inaczej się zbiera. Do 20km/h nie dzieje się nic, natomiast potem wprawny kierowca, który umie współpracować z ZF Ecolife, może zrobić ze Scanii całkiem żwawy wóz. I silnik wtedy tak sympatycznie mruczy
Natomiast tragicznie działa podgląd kamer. Zarówno tych, które mają umożliwiać obserwację drugich i trzecich drzwi, jak i kamery cofania. Nie dość, że obraz jest opóźniony, to jeszcze nie jest płynny, tylko pokazuje pojedyncze klatki z kamery z częstotliwością mniej więcej co sekundę. Przy cofaniu tragedia, na przystankach po prostu się na to nie patrzy.
Ciekawostką jest to, że konstrukcyjnie silnikowi bliżej do benzyniaka niż diesla. Powinno być dużo mniej problemów z odpaleniem zimą, no i inaczej się zbiera. Do 20km/h nie dzieje się nic, natomiast potem wprawny kierowca, który umie współpracować z ZF Ecolife, może zrobić ze Scanii całkiem żwawy wóz. I silnik wtedy tak sympatycznie mruczy
Natomiast tragicznie działa podgląd kamer. Zarówno tych, które mają umożliwiać obserwację drugich i trzecich drzwi, jak i kamery cofania. Nie dość, że obraz jest opóźniony, to jeszcze nie jest płynny, tylko pokazuje pojedyncze klatki z kamery z częstotliwością mniej więcej co sekundę. Przy cofaniu tragedia, na przystankach po prostu się na to nie patrzy.