Trasa Łazienkowska i nie tylko
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36682
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeszcze jedno pytanie: ten potok jest na tyle istotny, że pasażerowie zwalniają odpowiednią ilość miejsc dla jadących z Witolina, czy jednak nie?pawcio pisze:Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.Bastian pisze: Jedno z dwojga, albo są niezabieralne, więc mogą się tam nie zatrzymywać, albo mają rezerwę miejsc, wtedy ekspresa tam nie trzeba. Coś w tym nielogicznego?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Chyba nie, bo do CO jeździmy zwykle w czasie, kiedy autobusy nie są przepełnione.Bastian pisze:Jeszcze jedno pytanie: ten potok jest na tyle istotny, że pasażerowie zwalniają odpowiednią ilość miejsc dla jadących z Witolina, czy jednak nie?pawcio pisze: Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.
W szczycie na tym przystanku więcej osób wsiada niż wysiada.
Rano nie wiem, bo nie obserwuję, ale nie sądzę, by wymiany były tam znaczne. Po południu jest odwrotnie. To Witolin robi miejsce dla Zapłowieczan.Bastian pisze:Jeszcze jedno pytanie: ten potok jest na tyle istotny, że pasażerowie zwalniają odpowiednią ilość miejsc dla jadących z Witolina, czy jednak nie?pawcio pisze: Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.
[ Dodano: 2008-04-15, 08:49 ]
Jeżeli z tych 20% 90% jedzie potem na Gocław, to znaczy, że Gocławian należy dowozić bezpośrednio, Saską jako punkt przesiadkowy zlikwidować, a tym samym stworzyć podstawy, by E-7 się tam nie zatrzymywało.jajcys pisze:Nawet licząc te 20% (następnym razem jadąc sprawdzy czy przez 4 lata mam przewidzenia wysiadając z busa) - po prawej stronie miasta 525 ma 17 przystanków. Jeżeli na jednym wysiada 20% to i tak dobry wynik? Argument, dla którego E7 powinno się tu zatrzymywać?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
I ja postanowiłem dorzucić swoje 3 grosze w temacie "jak zreformować komunikację na ciągu Ostrobramska - Trasa Łazienkowska"
Na początku założenia. Doszedłem do wniosku, że ciągiem tym powinny kursować 4 linie (sic!) Założyłem, że 182, 405, /502/ i 514 wylatują, a żadne E-7 nie pojawia się. Do dyspozycji pozostaje nam zatem 408, 520, 525 i ... linia zwykła, jakieś 1xy.
Założenia dalsze to takie, że 401 przerzucamy do REMBERTOWA, a 168 pchamy np. do WOLI GRZYBOWSKIEJ, za 514 (rozwiązując jakoś kwestię połączenia Rembertów - Wygoda - Marysin).
Do rzeczy jednak:
408 trasa i częstotliwość - bez zmian, dokładamy stały przystanek MIĘDZYNARODOWA
525 trasa - bez zmian, częstotliwość w szczycie popołudniowym zwiększamy do 10 minut
520 skracamy do DW. CENTRALNEGO, odejmujemy przystanki ROZBRAT i MIĘDZYNARODOWA (unifikując je z przystankami 525, zresztą przecież trasę od krańca w centum do samej PŁOWIECKIEJ też), a częstotliwość przydzielamy solidną: 16/8/16//6 To jest oczywiście liczba kursów/h
1xy EMILII PLATER - Świętokrzyska - Jana Pawła - Chałubińskiego - Al. Niepodległości - Trasa Łazienkowska - Ostrobramska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA; 6/10/10//10.
Zalety:
szkieletyzacja - mniejsza liczba linii, a więc mniejsza liczba koniecznych koordynacji, unifikacja tras i przystanków linii czerwonych (jedyna różnica to ZAMIENIECKA /408/ <-> MIĘDZYNARODOWA /520,525/);
unifikacja przystanków w zespole METRO POLITECHNIKA, w kierunku Grochowa: dla dojazdu do przystanków ROZBRAT, MIĘDZYNARODOWA oraz oddalonych od Ostrobramskiej rejonów Osiedla Ostrobramska - przystanek na Armii Ludowej, zaś dla odcinka Ostrobramskiej za RAWAREM - w zdecydowanie głównej mierze przystanek na Waryńskiego.
Czekam na dogłębną analizę i konstruktywną krytykę powyższej koncepcji
Pozdrawiam.
Na początku założenia. Doszedłem do wniosku, że ciągiem tym powinny kursować 4 linie (sic!) Założyłem, że 182, 405, /502/ i 514 wylatują, a żadne E-7 nie pojawia się. Do dyspozycji pozostaje nam zatem 408, 520, 525 i ... linia zwykła, jakieś 1xy.
Założenia dalsze to takie, że 401 przerzucamy do REMBERTOWA, a 168 pchamy np. do WOLI GRZYBOWSKIEJ, za 514 (rozwiązując jakoś kwestię połączenia Rembertów - Wygoda - Marysin).
Do rzeczy jednak:
408 trasa i częstotliwość - bez zmian, dokładamy stały przystanek MIĘDZYNARODOWA
525 trasa - bez zmian, częstotliwość w szczycie popołudniowym zwiększamy do 10 minut
520 skracamy do DW. CENTRALNEGO, odejmujemy przystanki ROZBRAT i MIĘDZYNARODOWA (unifikując je z przystankami 525, zresztą przecież trasę od krańca w centum do samej PŁOWIECKIEJ też), a częstotliwość przydzielamy solidną: 16/8/16//6 To jest oczywiście liczba kursów/h
1xy EMILII PLATER - Świętokrzyska - Jana Pawła - Chałubińskiego - Al. Niepodległości - Trasa Łazienkowska - Ostrobramska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA; 6/10/10//10.
Zalety:
szkieletyzacja - mniejsza liczba linii, a więc mniejsza liczba koniecznych koordynacji, unifikacja tras i przystanków linii czerwonych (jedyna różnica to ZAMIENIECKA /408/ <-> MIĘDZYNARODOWA /520,525/);
unifikacja przystanków w zespole METRO POLITECHNIKA, w kierunku Grochowa: dla dojazdu do przystanków ROZBRAT, MIĘDZYNARODOWA oraz oddalonych od Ostrobramskiej rejonów Osiedla Ostrobramska - przystanek na Armii Ludowej, zaś dla odcinka Ostrobramskiej za RAWAREM - w zdecydowanie głównej mierze przystanek na Waryńskiego.
Czekam na dogłębną analizę i konstruktywną krytykę powyższej koncepcji
Pozdrawiam.
Koncepcja mi się generalnie podoba z pewnymi modyfikacjami:
408 - nie dajemy Międzynarodowej, niech będzie tak szybka jak jest;
520 - uzwyklamy w jakąś 1XX, z proponowaną przez Ciebie trasą i częstotliwością, dzięki temu będzie w końcu porządna linia zwykla na ciągu ul. Ostrobramskiej; a Marysin jest w końcu najbliższą z peryferii z Zaplowiecza, więc te kilka przystanków więcej nikomu krzywdy nie zrobi, a będzie m.in. rekompensatą po stracie 141;
1XX - w proponowanej przez Ciebie relacji można przyspieszyć w 5XX lub nawet E-X, w końcu na Os. Ostrobramska są już linie zwykle 141, 158 oraz 115, niech zwolennicy czerwonych numerków też coś mają od życia...
Wszystkie inne zmiany tak jak proponujesz.
408 - nie dajemy Międzynarodowej, niech będzie tak szybka jak jest;
520 - uzwyklamy w jakąś 1XX, z proponowaną przez Ciebie trasą i częstotliwością, dzięki temu będzie w końcu porządna linia zwykla na ciągu ul. Ostrobramskiej; a Marysin jest w końcu najbliższą z peryferii z Zaplowiecza, więc te kilka przystanków więcej nikomu krzywdy nie zrobi, a będzie m.in. rekompensatą po stracie 141;
1XX - w proponowanej przez Ciebie relacji można przyspieszyć w 5XX lub nawet E-X, w końcu na Os. Ostrobramska są już linie zwykle 141, 158 oraz 115, niech zwolennicy czerwonych numerków też coś mają od życia...
Wszystkie inne zmiany tak jak proponujesz.
Grunt to racjonalny argument.kangoo2 pisze:niech zwolennicy czerwonych numerków też coś mają od życia...
Jeżeli na Ostrobramskiej ma powstać jakaś mocna 1xx, to jednak bym się skłaniał ku Witolinowi, a nie Zapłowieczu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Pawcio, ale tu dużo jest takich "racjonalnych" argumentów, jak np. dyskusja o konieczności stworzenia ekspresu dla Os. Ostrobramska..., podczas gdy calutka Trasa stoi w korku, a częstych tramwajów na Grochowskiej do wyboru do koloru, że już nie wspomnę o linii 9
Ja od dawna optuję za silną linią zwyklą i wydaje mi się, że najlepszym kandydatem na przemianowanie jest 520, a na drugim miejscu 514. A ponieważ wiem, że niektórzy bez czerwonych numerków po prostu nie zdzierżą, to już niech coś "szybkiego" sobie pojeździ... niech już będzie Łukowska
Ja od dawna optuję za silną linią zwyklą i wydaje mi się, że najlepszym kandydatem na przemianowanie jest 520, a na drugim miejscu 514. A ponieważ wiem, że niektórzy bez czerwonych numerków po prostu nie zdzierżą, to już niech coś "szybkiego" sobie pojeździ... niech już będzie Łukowska
Nie wiem, jak dla Centrum Optyki alternatywą ma być 9. To raz.
Dwa. Mamy generalnie różne filozofie komunikacji na TŁ i pewnie nie dojdziemy do porozumienia. Mogę Ci tylko zdradzić, że Bielany tak łatwo 520 nie oddadzą i kto wie, czy nie skończy ono jak 505. Co zasadniczo zmieni Twoje warunki brzegowe.
Dwa. Mamy generalnie różne filozofie komunikacji na TŁ i pewnie nie dojdziemy do porozumienia. Mogę Ci tylko zdradzić, że Bielany tak łatwo 520 nie oddadzą i kto wie, czy nie skończy ono jak 505. Co zasadniczo zmieni Twoje warunki brzegowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Nie za często Autobus co 3-4 minuty popołudniu na Marysinie to trochę chyba przy dużo To raz. Dwa wypadałoby rozkładowo 520 i 525 w takim wariancie tras skoordynować - chociaż troszeczkę525 trasa - bez zmian, częstotliwość w szczycie popołudniowym zwiększamy do 10 minut
520 skracamy do DW. CENTRALNEGO, odejmujemy przystanki ROZBRAT i MIĘDZYNARODOWA (unifikując je z przystankami 525, zresztą przecież trasę od krańca w centum do samej PŁOWIECKIEJ też), a częstotliwość przydzielamy solidną: 16/8/16//6 To jest oczywiście liczba kursów/h
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
To już lepiej na Ostrej wyszłoby powiedzmy:R-11 Kleszczowa pisze:Nie za często Autobus co 3-4 minuty popołudniu na Marysinie to trochę chyba przy dużo To raz. Dwa wypadałoby rozkładowo 520 i 525 w takim wariancie tras skoordynować - chociaż troszeczkę525 trasa - bez zmian, częstotliwość w szczycie popołudniowym zwiększamy do 10 minut
520 skracamy do DW. CENTRALNEGO, odejmujemy przystanki ROZBRAT i MIĘDZYNARODOWA (unifikując je z przystankami 525, zresztą przecież trasę od krańca w centum do samej PŁOWIECKIEJ też), a częstotliwość przydzielamy solidną: 16/8/16//6 To jest oczywiście liczba kursów/h
520 co [6/7.5/20]
525 oraz 523 (wg projektu Krzyśka) co [12/15/20], plus częsty 1xx powstały w spadku po 514