I ja postanowiłem dorzucić swoje 3 grosze w temacie "jak zreformować komunikację na ciągu Ostrobramska - Trasa Łazienkowska"
Na początku założenia. Doszedłem do wniosku, że ciągiem tym powinny kursować 4 linie (sic!)
Założyłem, że 182, 405, /502/ i 514 wylatują, a żadne E-7 nie pojawia się. Do dyspozycji pozostaje nam zatem 408, 520, 525 i ... linia zwykła, jakieś 1xy.
Założenia dalsze to takie, że 401 przerzucamy do REMBERTOWA, a 168 pchamy np. do WOLI GRZYBOWSKIEJ, za 514 (rozwiązując jakoś kwestię połączenia Rembertów - Wygoda - Marysin).
Do rzeczy jednak:
408 trasa i częstotliwość - bez zmian, dokładamy stały przystanek MIĘDZYNARODOWA
525 trasa - bez zmian, częstotliwość w szczycie popołudniowym zwiększamy do 10 minut
520 skracamy do DW. CENTRALNEGO, odejmujemy przystanki ROZBRAT i MIĘDZYNARODOWA (unifikując je z przystankami 525, zresztą przecież trasę od krańca w centum do samej PŁOWIECKIEJ też), a częstotliwość przydzielamy solidną:
16/8/16//6 To jest oczywiście liczba kursów/h
1xy EMILII PLATER - Świętokrzyska - Jana Pawła - Chałubińskiego - Al. Niepodległości - Trasa Łazienkowska - Ostrobramska - Zamieniecka - Łukowska - OS. OSTROBRAMSKA; 6/10/10//10.
Zalety:
szkieletyzacja - mniejsza liczba linii, a więc mniejsza liczba koniecznych koordynacji, unifikacja tras i przystanków linii czerwonych (jedyna różnica to ZAMIENIECKA /408/ <-> MIĘDZYNARODOWA /520,525/);
unifikacja przystanków w zespole METRO POLITECHNIKA, w kierunku Grochowa: dla dojazdu do przystanków ROZBRAT, MIĘDZYNARODOWA oraz oddalonych od Ostrobramskiej rejonów Osiedla Ostrobramska - przystanek na Armii Ludowej, zaś dla odcinka Ostrobramskiej za RAWAREM - w zdecydowanie głównej mierze przystanek na Waryńskiego.
Czekam na dogłębną analizę i konstruktywną krytykę powyższej koncepcji
Pozdrawiam.