Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 sie 2007, 13:49

Aleksander2634 pisze:A czy KM myśli nad uratowaniem np. jednostek EW58 (z SKM Trójmiasto)???
Gdyby jeszcze SKM je sprzedawało to może urząd Mazowiecki mógłby je kupić, ale ich nie sprzedaje. BTW po co tyle znaków zapytania? Naprawdę wystarczy jeden...

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 29 sie 2007, 13:53

Hmm, widziałem te jednostki w ruchu, są w fatalnym stanie.. widać, że dojeżdzają ją na siłe i pod palnik na żyletki... szkoda, bo to dosyć charakterystyczne i jedynie jednostki w Polsce. A na trasach obłożonych, np Mińsk Maz, Grodzisk Maz. i tak dalej, były by idealne....

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-08-30, 01:13 ]
Usunięto część prowokującą. MeWa
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 29 sie 2007, 14:09

Reasumując, EW58 w KM nie bedzie, tak?? Tylko SKM je zezłomują i bedzie potem wielki płacz, ze nikt nie uratował EW58.... żebym się pomylił...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 sie 2007, 14:31

Jedna EW58 zużywa tyle prądu co 3xEN57. W SKM jeżdżą jako rezerwa. Z resztą ten temat był wielokrotnie już poruszany. Dlatego proponuje wrócić do tematu EN57-1486

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 29 sie 2007, 15:27

Premo pisze:1486 w sobotę był na testach. Po modernizacji nie zmienili mu jednak numeru
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 281486.JPG
http://www.galeria-skm24.lua.pl/albums/ ... 321486.JPG
Czyżby wreszcie zaczęto montować klimę? Czy może to na dachu do czego innego służy i znowu popełniono błąd z uchylnymi oknami
Nie znam się na tych wszystkich cudach elektrycznych, ale EW60 ma podobne baniaki i rurki na dachu i nie jest to klimatyzacja. Z tego, co widać na tym zdjęciu i na żywca, to w EWkach, w jaminiku, w dwoch leasingowanych kiblach po modernie i w tym egzemplarzu jest klimatyzacja, ale chyba tylko dla maszynisty.
Chociaż kto wie, skoro zamontowali w tym kiblu tylko wąskie lufciki...
Może rzeczywiscie te wiadra na dachu to "klyma". Tylko taka jakaś made in Minio ;-)
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2007, 15:31

Te pudła aluminiowe są w tle, przypatrzcie się dachowi. A może i nie...

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 29 sie 2007, 15:40

Mnie się wydaje, że są na dachu jednostki, zarowno na wagonie rozrzadczym, jak i silnikowym.

Z innej beczki:
Ciekaw jestem, czy poprawili juz system otwierania drzwi. Bo jesli jest to ten sam, co w EWkach i jaminiku, to biada nam! Maszyniści ciągle nie sa w stanie tych drzwi sensownie otwierać albo ciągle się one psują. I o ile teraz to jeszcze jest małe miki, bo te jednostki jak dotąd po modernie jeździły tylko w warunkach letnich, o tyle zimą może być w nich hardkorowo, zważywszy że drzwi się nie będą domykać albo będa się psuć (a to są przecież jednostki bezprzedziałowe). :-s
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 sie 2007, 15:40

chiste pisze:Nie znam się na tych wszystkich cudach elektrycznych, ale EW60 ma podobne baniaki i rurki na dachu i nie jest to klimatyzacja.
EW60 nie ma na dachu wagonów ra i rb niczego poza klimatyzacją dla maszynisty. Skoro to nie klima no to co?

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 29 sie 2007, 15:55

A ma szafę w środku?
Może za miejsce w środku po prostu wszystkie te urzadzenia z szafy trzeba bylo przenieść gdzie indziej (choć wtedy powinny być na dach wagonu s).
Poza tym przewoz na forum KM pisze, że ta jednostka ma hamowanie odzyskowe. Może po to te urządzenia tam wsadzili (choć to wcale klimy nie wyklucza, ale komicznie wyglądają te wiadra ;-) )?
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 29 sie 2007, 18:59

chiste pisze:Ciekaw jestem, czy poprawili juz system otwierania drzwi. Bo jesli jest to ten sam, co w EWkach i jaminiku, to biada nam!
Wystarczy że mechanicy nauczą się otwierać drzwi PO wyhamowaniu składu i zwolnieniu blokady.
Polityka złym doradcą w pracy!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 sie 2007, 10:17

Premo pisze:chiste napisał/a:
Nie znam się na tych wszystkich cudach elektrycznych, ale EW60 ma podobne baniaki i rurki na dachu i nie jest to klimatyzacja.
EW60 nie ma na dachu wagonów ra i rb niczego poza klimatyzacją dla maszynisty. Skoro to nie klima no to co?
Po kolei:
na rb i ra są nagrzewnice. W końcu mamy tam nagrzewanie nawiewne. No i wyciąg przy okazji lub nawiew (aktywny) latem też może być.
Na silnikowym oprócz nagrzewnicy mamy dwie opornice hamowania przy pantografach.
Klima jest nad kabinami maszynistów.
Rewelacyjnie to nie wygląda, może kiedyś to zabudują...

[ Dodano: 2007-08-30, 10:20 ]
chiste pisze:A ma szafę w środku?
Może za miejsce w środku po prostu wszystkie te urzadzenia z szafy trzeba bylo przenieść gdzie indziej (choć wtedy powinny być na dach wagonu s).
niektórych rzeczy z szafy przenieść się po prostu nie da.
Szafa została, ale jest bardzo płaska. Połowa tego, co teraz. W szafie MUSZĄ zostać przełączniki umożliwiające załączenie pantografów, sprężarki pantografów, WSu i przetwornicy. Tak, na wszelki wypadek. Poza tym jest tam sterownik napędu.

chiste pisze:Poza tym przewoz na forum KM pisze, że ta jednostka ma hamowanie odzyskowe. Może po to te urządzenia tam wsadzili (choć to wcale klimy nie wyklucza, ale komicznie wyglądają te wiadra )?
Mimo, że jednostka ma odzyskowe hamowanie, to musi posiadać również opornice hamowania, żeby można było skutecznie hamować elektrycznie nawet wtedy, kiedy sieć nie chce już przyjmować prądu (bo nie ma kto jego odebrać).
Tak jak wspomniałem - ten odrzutowiec, to nagrzewnice.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 30 sie 2007, 10:43

I mamy kolejną jednostkę z beznadziejnymi uchylnymi oknami

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 30 sie 2007, 20:39

A te tramwajowe gniazda Aviotech na przodzie to do czego są? Do kasowników? :D

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 sie 2007, 0:06

piotram pisze:A te tramwajowe gniazda Aviotech na przodzie to do czego są? Do kasowników?
Jazda wielokrotna przecież... zauważ,że nie ma tradycyjnej klawiatury.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 31 sie 2007, 0:22

To znaczy, że taki zespół nie może jeździć w składzie ze "starym" kiblem?

ODPOWIEDZ