Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 maja 2010, 21:11

A ja myślę, że to działanie celowe. Gdyby ZNTK się nie pojawił, to ZNLE by się z przetargu wycofało (co tam wadium).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 18 maja 2010, 19:54

Trzeci egzemplarz 19WE już na trasie.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 18 maja 2010, 21:42

Dzulikiewicz pisze:Trzeci egzemplarz 19WE już na trasie.
Zgadza się, dziś wszystkie 3 jeździły.
Przykładowe odjazdy z Sulejówka Miłosnej:
15:27 --> 301
16:28 --> 302
17:27 --> 303

Zauważyłem, że każdy z nich różni się jakimiś drobiazgami np. w 303 są inne interkomy niż w 301 ;) Na 302 jeszcze nie trafiłem więc nie wiem.
Co do 303... Miał dziś spore problemy z drzwiami (dłuższe postoje na powiślu, wesołej i woli grzybowskiej).

Awatar użytkownika
eMeLPe
Posty: 848
Rejestracja: 01 lip 2009, 13:21
Lokalizacja: Pruszków Płd-Zach (ZP 4196)

Post autor: eMeLPe » 19 maja 2010, 18:46

marcin89 pisze:[...]
Przykładowe odjazdy z Sulejówka Miłosnej:
15:27 --> 301
Akurat tym kursem pojechał 303 ;-)
marcin89 pisze:Co do 303... Miał dziś spore problemy z drzwiami (dłuższe postoje na powiślu, wesołej i woli grzybowskiej).
Ruszył z Włoch, przyśpieszał do mostu nad linią Sochaczewską po czym wyłączyła się tablica z przystankami, kasowniki, klima i sprężarka ;-) Na szczęście doturlał się do Ursusa spokojnie ;-)
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85

KM WPR: 1, 2

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 19 maja 2010, 18:55

eMeLPe pisze:
marcin89 pisze:[...]
Przykładowe odjazdy z Sulejówka Miłosnej:
15:27 --> 301
Akurat tym kursem pojechał 303 ;-)
Dzisiaj tak, wczoraj nie...

eMeLPe pisze:
marcin89 pisze:Co do 303... Miał dziś spore problemy z drzwiami (dłuższe postoje na powiślu, wesołej i woli grzybowskiej).
Ruszył z Włoch, przyśpieszał do mostu nad linią Sochaczewską po czym wyłączyła się tablica z przystankami, kasowniki, klima i sprężarka ;-) Na szczęście doturlał się do Ursusa spokojnie ;-)
Wczoraj tak samo wszystko się wyłączyło po ruszeniu z powiśla ale przed stadionem wróciło do normy.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 20 maja 2010, 21:31

Nie wiem czy coś nie dzieje się z 302 - po 5 rano jadąc do Pruszkowa hamował w Piastowie - delikatnie mówiąc trochę niecodziennie. Dokładnie nie znam się na tym ale to nie było normalne hamowanie - zero hamowania ED tylko jakieś gwałtowne awaryjne pneumatyczne - z bardzo głośnym sykiem spuszczanego powietrza. Wracając do Piastowa po 18 też go mijałem jadącego w przeciwnym kierunku - nadal zero ED, tylko tarczami hamował.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 maja 2010, 22:51

Siądź w członie napędowym, gdzie słychać działanie falowników. Tarcze zawsze mogą wspomagać hamowanie ED. Jak silnie - zależy od warunków. Na filmie na YT zauważyłem, że wejście pełnego hamowania przy wysokiej prędkości powoduje nagłe wypadnięcie ED. Nie wiem czemu. To pytanie do twórców układu, który powinien się bronić, szczególnie jak ma pełny blending z pneumatką (taka forma współpracy ED i EP).
To powinni dopracować.
Inna sprawa, jak maszynista wejdzie z hamowaniem nagłym (owo nagłe spuszczania powietrza o tym może świadczyć). Wtedy ED ma prawo nie wchodzić.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 22 maja 2010, 9:55

Ot taka ciekawostka. Dziś na WWO 2 godziny łączono 3 x 19WE. I maszyniści i serwis mieli co robić. Wreszcie po 2h udało się połączyć, i skład odjechał do MNT.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

kebe

Post autor: kebe » 22 maja 2010, 15:17

rufio198 pisze:Ot taka ciekawostka. Dziś na WWO 2 godziny łączono 3 x 19WE. I maszyniści i serwis mieli co robić. Wreszcie po 2h udało się połączyć, i skład odjechał do MNT.
Oj... 256m dla galerii grafiti ;)

Dariusz
Zbanowany
Posty: 50
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:24

Post autor: Dariusz » 24 maja 2010, 13:26

rufio198 pisze:Ot taka ciekawostka. Dziś na WWO 2 godziny łączono 3 x 19WE. I maszyniści i serwis mieli co robić. Wreszcie po 2h udało się połączyć, i skład odjechał do MNT.
Mała kolizja techniczna i uszkodzenie "japy" na 302A
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 24 maja 2010, 14:27

A wie ktoś czemu w 19we z tych rozkładanych stopni została zdjęta ta czerwona obudowa? Na początku w 301 po zamknięciu stopnie zlewały się z resztą budy i nie były widoczne. A teraz z daleka widać tą kratkę. Czyżby zdjęcie tej obudowy było spowodowane np złą skrajnią na niektórych stacjach czy jeszcze jakimś innym względem technicznym?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 24 maja 2010, 14:36

marcin89 pisze:Czyżby zdjęcie tej obudowy było spowodowane np złą skrajnią na niektórych stacjach czy jeszcze jakimś innym względem technicznym?
Właśnie ten powód. Aczkolwiek zachodnią już zrobili, tak więc powinno być OK.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 maja 2010, 14:40

A dlaczego parówki mają porobione wycięcia w burtach? Psucie oryginalnego wyglądu/wyposażenia pojazdów szynowych ma w Warszawie długą tradycję...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 maja 2010, 19:06

Żeby był lepszy dostęp do wózków. Bynajmniej nie ze złośliwości. ](*,)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 maja 2010, 20:28

Bo oczywiście osłony wózków nie mogą być na przykład zdejmowane. A budę na silnik w ogórkach też można było zdemontować, łatwiej by się przy silniku dłubało.

Są pewne poziomy technicznego chamstwa, do których nie wypada się zniżać.

ODPOWIEDZ