Strona 22 z 32

: 17 gru 2010, 21:41
autor: reserved
Mi szczerze mówiąc jako pasażerowie nowe autobusy przypadły do gustu. Jest parę rzeczy niedogodnych, ale więcej jest tego, co mi się podoba. Zastanawia mnie jedynie, czy to pole na elektronicznej tablicy przeznaczone na komunikaty ZTM będzie czymś zapełnione czy to taki pic dla picu.

: 17 gru 2010, 22:41
autor: PePe
no ja dziś pierwszy raz zaznałem podróży MAN-em na 162...

cóż - sprawia solidniejsze jednak wrażenie niż Solaris - światełka, halogeniki, bajery - i te monitory ](*,) ](*,) ... nie wiem na co to wszystko - strach się bać co z tego będzie działało za 5-7 lat - myślę że trochę przerost formy nad treścią.

No i ta ciasnota w sekcji B - porażka!

w sumie ewolucja pomiędzy pierwszą serią a obecną niewielka - oprócz okien i liftingu zewnętrznego to zero nowej myśli technicznej. Czy to dobrze czy nie to nie wiem :D :D

: 18 gru 2010, 22:11
autor: Websterek
Paweł_K pisze:Informacja pasażerska zamknięta, to napiszę tu ;) jechałem dziś 3429 na 145. Wszystko fajnie, tylko elektro-decha informuje, że od przystanku Kondratowicza (na tym wsiadłem) do przystanku Młodzieńcza, na każdym napotkanym przystanku zatrzymuje się... 112 8-(
Bo się zatrzymuje jednokierunkowo w kier. Karolina.

: 21 gru 2010, 19:19
autor: radeom
Na monitorkach, gdzie dotychczas mieliśmy zaszczyt podziwiać cudne logo MZA, pojawiły się świąteczne życzenia. Szkoda, że napisane ohydnym Comic Sansem...

Wsiadając do 506 na Podgrodziu zauważyłem, że w czasie używania CG drzwi zamykają się chwilę po wejściu do autobusu. Myślałem, że się nie doczekam takich cudów. To chyba jest powiązane z fotokomórką, gdyż dźwięk zamykania drzwi rozlega się tuż po wejściu do wozu.

: 21 gru 2010, 23:21
autor: Lesiu
Ja najczęściej Lionsami jeżdzę na 718 lub 738 , czasami na 160. Ogólnie mi się podobają ale ten dźwięk przy naciskaniu "NŻ" potrafi wkurzyć więc naciskam dopiero jak wysiadam :] Wiem że da się to wyłączyć i w kilku wozach już odłączyli kabel. Pozdrawiam

: 21 gru 2010, 23:37
autor: Emyl
radeom pisze:Wsiadając do 506 na Podgrodziu zauważyłem, że w czasie używania CG drzwi zamykają się chwilę po wejściu do autobusu.
Raczej jest to automatyczne zamykanie drzwi po czterech sekundach od otwarcia, bo przycina ludzi.

: 21 gru 2010, 23:58
autor: radeom
Raczej jest to automatyczne zamykanie drzwi po czterech sekundach od otwarcia, bo przycina ludzi.
Wątpię, gdyż spotkałem się z czymś takim, tylko w przypadku, gdy wóz stoi na pętli. A co do przycinania drzwi, w tym wypadku zadziałały fotokomórki i drzwi się nie zamknęły.

: 23 gru 2010, 0:11
autor: Emyl
No to najwyraźniej mówimy o dwóch różnych sytuacjach, bo jest to stosowane nie tylko podczas postoju. Fotokomórki są wyłączone i drzwi TNĄ. Praktyka stosowana na przykład we wozie 3435.

: 23 gru 2010, 21:25
autor: Czotyk
Dziś jechałem nowym MANem na 509. Jechałem nim dopiero drugi raz (po raz pierwszy chyba na C40). Nawet fajny, wygodnie, ciepło, miłe kolory dla oka (ta czerwień jest spoko), dobrze gadał przystanki. Zobaczyłem też, że na tablicy na górze obok następnego przystanku wyświetlają się linię na jakie można się na nim przesiąść. Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem, że na Dw. Wileńskim mogę się przesiąść na 16, 17 i 33 :-s . A oprócz tego wszystko było OK.

: 23 gru 2010, 21:35
autor: JacekM
Czotyk pisze: Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem, że na Dw. Wileńskim mogę się przesiąść na 16, 17 i 33 :-s
Teoretycznie możesz, jak się bardzo postarasz :)

: 23 gru 2010, 23:05
autor: Flash8222
Podobno prezes MZA oraz kierowcnitwo zraziło się do MANa. Wozy nówka sztuka, po dwóch dniach jeździły już do serwisu. Nie odpalają już przy -6°C po 30 minutach stania pod chmurką, odpala się je z dwóch przystawek a nie jednej jak inne pojazdy w MZA. Ogólnie, MANy są pełne niedoróbek.

: 23 gru 2010, 23:20
autor: Patryk2222
Flash8222 pisze:Podobno prezes MZA oraz kierowcnitwo zraziło się do MANa. Wozy nówka sztuka, po dwóch dniach jeździły już do serwisu. Nie odpalają już przy -6°C po 30 minutach stania pod chmurką, odpala się je z dwóch przystawek a nie jednej jak inne pojazdy w MZA. Ogólnie, MANy są pełne niedoróbek.
Problemy z nimi są codziennie, wycieki oleju z pokrywy zaworów, sprężarki, elektronika autobusu i wiele innych mniejszych pierdół. Serwis z Mielca praktycznie nie puszcza zajezdni i walczy z oprogramowaniem tego molocha informacji.

: 23 gru 2010, 23:34
autor: Michalk001
Chciało się autobusu napakowanego całym tym elektronicznym g... to są efekty. Wszystko to żre masę prądu, a ciekawe jak ma na to wyrobić alternator. No i podejrzewam że cena za jaką udało się je kupić też odbiła się nieco na jakości.

: 23 gru 2010, 23:43
autor: Patryk2222
Michalk001 pisze:Chciało się autobusu napakowanego całym tym elektronicznym g... to są efekty. Wszystko to żre masę prądu, a ciekawe jak ma na to wyrobić alternator. No i podejrzewam że cena za jaką udało się je kupić też odbiła się nieco na jakości.
W manach z klimatyzacją są aż albo tylko trzy alternatory w starych NG313 tylko dwa.

: 23 gru 2010, 23:45
autor: Pawel_
Oby MAN nie wygrał już żadnego przetargu. :-?