Nie śpię, bo napie... projektuję SIP

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2016, 7:53

No to takiego czegoś w Warszawie nie mamy i trzeba to obejść. Miasta nie przebudujesz. Pałacu Kultury na Krakowskie Przedmieście nie przeniesiesz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 8:05

Widzisz, schemat właściwie dopuszcza pewne "przebudowy" - byle by tylko nie wprowadzał w błąd. Coś się wymyśli może ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2016, 11:30

Adam G. pisze:Chyba nie pojąłeś istoty problemu - nie chodzi o kontur miasta, ale o jakieś miejsce na którym można oprzeć schemat, które można wyznaczyć jako centralny punkt tegoż, gdzie zbiegnie się większa ilość linii. Przynajmniej ja w ten sposób to rozumiem.
I tym PUNKTEM może być OBWODNICA ale nie może być kontur miasta? No to naprawdę nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 11:48

Jakie znaczenie dla osoby poruszającej się po mieście ma nieregularny kontur miasta? Widziałeś np. schemat z Berlina albo Moskwy?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2016, 12:06

To go sobie zregularyzuj.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 12:36

Mogę sobie go zregularyzować - ale po co?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2016, 13:09

Po to samo, po co w Berlinie i Moskwie zregularyzowali sobie ringi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 13:18

Ringiem jeździ pociąg. Granicą miasta nie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2016, 13:20

Starym miastem w Luksemburgu pociąg nie jeździ, a jednak podałeś jako przykład. Ja naprawdę tego nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 13:24

Pociąg nie, ale autobus tak. Pojazdy poruszają się jego obrzeżami.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2016, 13:32

Jeżeli chcesz mieć w Warszawie jakiś charakterystyczny element graficzny, to lepszego niż kształt miasta raczej nie wymyślisz. Albo się z tym pogodzisz, albo musisz się przenieść do Luksemburga (w sumie nie najgorsza opcja).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2016, 13:42

Ewentualnie jeszcze Wisła z mostami...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2016, 13:58

Mostów na schemacie nie będzie, więc to odpada. Chyba jednak trzeba będzie wykorzystać obwodnicę kolejową...

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 08 sty 2016, 18:13

Ja tylko od razu mówię, light rail to jest lekka kolej, często bardzo bliska tramwajowi :) Ba, często w angielskich tekstach branżowych (i nie tylko) widzę właśnie to określenie w stosunku do sieci tramwajowych. Warszawska (oraz trójmiejska) SKM to już jest jednak ciężka kolej, a spotykam się najczęściej w odniesieniu do właśnie warszawskiej sieci z określeniem rapid urban railway ;)

...Choć fanem wielkim tego określenia akurat nie jestem, tak light rail mimo wszystko po prostu nie pasuje.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 sty 2016, 20:39

Ja bym się skłaniał ku local & regional rail services. Light railway to faktycznie zwykle dotyczy sieci, które są pomiędzy i nie do końca pasują do naszej, wschodnioeuropejskiej definicji tramwaju miejskiego - np. są poprowadzone szlakiem dawnej linii kolejowej, ale obsługiwane tramwajami, takie T2 w Paryżu albo Midland Metro.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ