Strona 22 z 27

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 7:53
autor: pawcio
No to takiego czegoś w Warszawie nie mamy i trzeba to obejść. Miasta nie przebudujesz. Pałacu Kultury na Krakowskie Przedmieście nie przeniesiesz.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 8:05
autor: Emyl
Widzisz, schemat właściwie dopuszcza pewne "przebudowy" - byle by tylko nie wprowadzał w błąd. Coś się wymyśli może ;)

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 11:30
autor: MichalJ
Adam G. pisze:Chyba nie pojąłeś istoty problemu - nie chodzi o kontur miasta, ale o jakieś miejsce na którym można oprzeć schemat, które można wyznaczyć jako centralny punkt tegoż, gdzie zbiegnie się większa ilość linii. Przynajmniej ja w ten sposób to rozumiem.
I tym PUNKTEM może być OBWODNICA ale nie może być kontur miasta? No to naprawdę nie rozumiem.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 11:48
autor: Emyl
Jakie znaczenie dla osoby poruszającej się po mieście ma nieregularny kontur miasta? Widziałeś np. schemat z Berlina albo Moskwy?

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 12:06
autor: MichalJ
To go sobie zregularyzuj.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 12:36
autor: Emyl
Mogę sobie go zregularyzować - ale po co?

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:09
autor: fik
Po to samo, po co w Berlinie i Moskwie zregularyzowali sobie ringi.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:18
autor: Emyl
Ringiem jeździ pociąg. Granicą miasta nie.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:20
autor: MichalJ
Starym miastem w Luksemburgu pociąg nie jeździ, a jednak podałeś jako przykład. Ja naprawdę tego nie rozumiem.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:24
autor: Emyl
Pociąg nie, ale autobus tak. Pojazdy poruszają się jego obrzeżami.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:32
autor: pawcio
Jeżeli chcesz mieć w Warszawie jakiś charakterystyczny element graficzny, to lepszego niż kształt miasta raczej nie wymyślisz. Albo się z tym pogodzisz, albo musisz się przenieść do Luksemburga (w sumie nie najgorsza opcja).

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:42
autor: MichalJ
Ewentualnie jeszcze Wisła z mostami...

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 13:58
autor: Emyl
Mostów na schemacie nie będzie, więc to odpada. Chyba jednak trzeba będzie wykorzystać obwodnicę kolejową...

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 18:13
autor: TranslatorPS
Ja tylko od razu mówię, light rail to jest lekka kolej, często bardzo bliska tramwajowi :) Ba, często w angielskich tekstach branżowych (i nie tylko) widzę właśnie to określenie w stosunku do sieci tramwajowych. Warszawska (oraz trójmiejska) SKM to już jest jednak ciężka kolej, a spotykam się najczęściej w odniesieniu do właśnie warszawskiej sieci z określeniem rapid urban railway ;)

...Choć fanem wielkim tego określenia akurat nie jestem, tak light rail mimo wszystko po prostu nie pasuje.

Produkcja tablic bocznych i schematów SIP

: 08 sty 2016, 20:39
autor: JacekM
Ja bym się skłaniał ku local & regional rail services. Light railway to faktycznie zwykle dotyczy sieci, które są pomiędzy i nie do końca pasują do naszej, wschodnioeuropejskiej definicji tramwaju miejskiego - np. są poprowadzone szlakiem dawnej linii kolejowej, ale obsługiwane tramwajami, takie T2 w Paryżu albo Midland Metro.