Bilety, kontrole, taryfa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2013, 0:38

Czy ja dobrze czytam, bilety ulgowe tylko na 'Karcie Młodego Warszawiaka'? Chyba, że to ominęli z racji ustaw szczególnych, żeby nie dublować przepisów - ustawa i tak jest nad uchwałą, ale coś mi się zdaje, że będzie trzeba powalczyć z nimi na papierze...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2013, 9:47

konri,
Niestety podmiejscy nie jeżdżą na biletach 40 i 20 minutowych. Powód jest prosty. Okazjonalni kupują bilety u kierowcy bo na 90% przystanków podmiejskich nie ma możliwości zakupu biletu JAKIEGOKOLWIEK. A liczenie na to że trafi sie sprawny biletomat w pojeździe oferujący zakup czasówki i posiadanie odpowiedniego środka płatności (monety/karta) to za duże ryzyko przy groźbie kary wynoszącej 220zł.

niewielki procent jeździ na 20 i 40 minutowych z racji ich małej dostępności a nie wiedzy. Niektórzy pewnie robią sobie zapas biletów lub kupują jak mają okazje, kilka dobowych.
Teraz wszyscy będziemy kupować jednorazowe, po 7zł, jak obecnie. Aż dziw mnie bierze że jeszcze żadna gmina nie zrobiła badań napełnienia i nie zerwała umowy z ZTM.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2013, 9:56

Teokryt, to tylko pokazuje, że najlepszym wyjściem są eLki.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2013, 11:33

Tylko gminy jakoś sie boją "eLek" typu przestarzały mikrobus przeładowany. Z drugiej strony na obsługę taborem "miejskim" nie bardzo jest co liczyć bo zostaje w zasadzie tylko PKS Grodzisk oferujący dumpingowe ceny plus naprawdę kiepski tabor. Zmienić taryfę na pasmową to będzie wilk syty i owca cała.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2013, 11:55

Teokryt pisze:Tylko gminy jakoś sie boją "eLek" typu przestarzały mikrobus przeładowany. Z drugiej strony na obsługę taborem "miejskim" nie bardzo jest co liczyć bo zostaje w zasadzie tylko PKS Grodzisk oferujący dumpingowe ceny plus naprawdę kiepski tabor.
Kwestia odpowiedniego SIWZu.
Teokryt pisze:Zmienić taryfę na pasmową to będzie wilk syty i owca cała.
Zbyt skomplikowane moim zdaniem - to nie PKS... Bardziej bym poszedł w kierunku osobnych taryf (dla okresówek) typu miasto + gmina X.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2013, 12:03

Ale taryfa pasmowa to to co kiedyś gdzieś tu było rysowane przez mnie i inne osoby by np. taka warszawa zachodnia miała wynegocjowana inna taryfe niz pasmo legionowskie.
Kwestia odpowiedniego SIWZu.
Niestety, gminy nie umieją ich dobrze napisać :(
Obrazek

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 05 paź 2013, 13:44

Teokryt pisze:konri,
Niestety podmiejscy nie jeżdżą na biletach 40 i 20 minutowych. Powód jest prosty. Okazjonalni kupują bilety u kierowcy bo na 90% przystanków podmiejskich nie ma możliwości zakupu biletu JAKIEGOKOLWIEK. A liczenie na to że trafi sie sprawny biletomat w pojeździe oferujący zakup czasówki i posiadanie odpowiedniego środka płatności (monety/karta) to za duże ryzyko przy groźbie kary wynoszącej 220zł.

niewielki procent jeździ na 20 i 40 minutowych z racji ich małej dostępności a nie wiedzy. Niektórzy pewnie robią sobie zapas biletów lub kupują jak mają okazje, kilka dobowych.
Teraz wszyscy będziemy kupować jednorazowe, po 7zł, jak obecnie. Aż dziw mnie bierze że jeszcze żadna gmina nie zrobiła badań napełnienia i nie zerwała umowy z ZTM.
Tak, bilety w II strefie są słabo dostępne, w Legionowie jeszcze jako tako można dostać bilet jaki się chce, ale trzeba wiedzieć gdzie kupować. Na przykładzie Legionowa to jednak dużo osób kupuje 20 i 40-minutowe. Wystarczy popatrzeć na kiosk na Mickiewicza. Co drugi klient kupuje bilety, a zakup u kierowcy to najczęściej ostateczność. Gorzej już jest w małych gminach i miejscowościach. Tam faktycznie nie ma gdzie kupić biletu. Szkoda że ZTM-owi przeszkadza tańsza alternatywa.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2013, 13:50

to raczej dyskretna sugestia by rozwiązać wspólny bilet...
Obrazek

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 05 paź 2013, 16:43

Wspólny bilet to się raczej tyczy od dobowego wzwyż i pasażerów stałych, nie okazjonalnych. Na 20 i 40 minutowym i tak się nie pojedzie KMką. Niemniej to prawda, dostępność biletów ZTM poza Warszawą jest fatalna. Mogliby postawić jeszcze jeden biletomat albo w okolicy ratusza, albo na skrzyżowaniu Sobieskiego i Piłsudskiego.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2013, 17:26

Na 733 miejsc zakupu biletu:
Pralka- całodobowo - automat
Szyszkowa - trzeba dreptać do CHReal ale to daleko
Młyn - można kupić w kiosku/sklepie
Szkolna&Sportowa Kiosk/żabka/Cokolwiek
CH Janki - jak w przypadku Szyszkowej
Pl. Poniatowskiego/Kościuszki - kiosk na rynku
Młochów - Sklep spożywczy

Tak, to wszystkie punkty zakupu biletu :) Okresowy można kupić tylko na poczcie w Nadarzynie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 paź 2013, 20:39

MichalJ pisze:Natomiast u nas, to nie wiem, czy zauważyliście, że głosowana zmiana oznacza kolejną drastyczną podwyżkę w strefie podmiejskiej. To jakiś obłęd jest.
Na dodatek, oprócz tradycyjnej podwyżki okresowych, likwidacja 40-minutowego uderza w pasażerów okazjonalnych. Między 4,60 (obecny 40') a 7 zł (przyszły 90') jest jednak ciut za duża różnica.

Tak na marginesie, to już po raz drugi nie udało się rozstrzygnąć przetargu na hologramy do "kart warszawiaka".

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 paź 2013, 21:47

Patrząc na wymagania, to obawiam się, że prędko go nie rozstrzygną...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 paź 2013, 8:09

Na dodatek, oprócz tradycyjnej podwyżki okresowych, likwidacja 40-minutowego uderza w pasażerów okazjonalnych. Między 4,60 (obecny 40') a 7 zł (przyszły 90') jest jednak ciut za duża różnica.
Zauważ że na zakupionym bilecie 90 minutowym pasażer ma możliwość przesiadki. Praktycznie z każdej miejscowości do której kursują 7XX można dojechać na takim bilecie do samego centrum

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 paź 2013, 18:41

Mocno dyskusyjna teza. Weźmy np. Złotokłos czy nawet i przykładowo Głosków (korki)...

Ponadto co z ludźmi jadącymi przykładowo z Leszna do Babic?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 paź 2013, 19:26

Wolfchen pisze:Mocno dyskusyjna teza. Weźmy np. Złotokłos czy nawet i przykładowo Głosków (korki)...
Na tym bilecie dojedzie do krańca. Kasując 40-minutowy takiej pewności nie ma
Wolfchen pisze: Ponadto co z ludźmi jadącymi przykładowo z Leszna do Babic?
Przy obecnym wyborze biletów praktycznie nikt nie kupuje biletu jednorazowego 2-strefowego za 7zł. Jedynie ci co muszą go kupić u kierowcy
Poza tym 40 minutówki likwiduje się właśnie w celu zwiększenia wpływów. Linie 7XX są niedochodowe. Gminy chcą dopłacać jak najmniej więc ciężar utrzymania ich spoczywa na pasażerach

ODPOWIEDZ