: 15 lut 2011, 16:45
Pociągi zamawiają a STP nie mają
Takie rzeczy... tylko w Polsce.
Takie rzeczy... tylko w Polsce.
Jak jechałem S-9 w poniedziałek to na stacji Warszawa Gdańska maszynista stosował "Ciepły Guzik" - co jakiś czas otwierał drzwi i zaraz zamykał. Np. ja przyszedłem do pociągu, to akurat maszynista mi otworzył drzwi i zaraz zamknął.metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
ashir pisze:Jak jechałem S-9 w poniedziałek to na stacji Warszawa Gdańska maszynista stosował "Ciepły Guzik" - co jakiś czas otwierał drzwi i zaraz zamykał. Np. ja przyszedłem do pociągu, to akurat maszynista mi otworzył drzwi i zaraz zamknął.metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
Przede wszystkim trzeba się zapytać - czy im wolno?metron pisze:Pracownicy Kolei Mazowieckich obsługujących linię S-9 do Legionowa robią wszystko aby pasażerom obrzydzić korzystanie z SKM
Przystanek Legionowo Piaski, pusty peron bez wiaty, kilku maszynistów rodem ze starego betonu podstawia się w perony na minutę do czasu odjazdu, przez resztę czasu pociąg stoi kawałek dalej, na zewnątrz zaledwie -17
Kilku maszynistów stoi w peronach, drzwi zamknięte na głucho niemal do ostatniej chwili
Nie wszyscy się tak zachowują, niektórzy potrafią podstawić pociąg sporo wcześniej i wpuścić pasażerów aby nie czekali na pustym peronie
W Warszawie koksowniki a tu pracownikom KM nie chce się nawet otworzyć drzwi
[url=http://www.zw.com.pl/artykul/10,574389_Zajezdnia-SKM-obok-wagonowni.html]ŻW[/url] pisze:Zajezdnia SKM obok wagonowni
Opóźnia się przejęcie 20 hektarów na Odolanach od PKP InterCity pod zajezdnię SKM. Proces komplikują trzy zabytkowe budynki kolejowe pod ochroną konserwatora.
– Chcemy wydzierżawić 20 hektarów stacji techniczno-postojowej Szczęśliwice. PKP InterCity wstępnie wyraziły już na to zgodę – mówi prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Leszek Walczak.
PKP InterCity planują ten teren opuścić. Kolejarze uznali utrzymywanie tak rozległego zaplecza – gęstwiny torów pełnej rdzewiejących wagonów – za bezsens ekonomiczny. Twierdzą, że do obsługi taboru wystarczy im na terenie Warszawy rozległe zaplecze techniczne w Olszynce Grochowskiej. Ustalenia z SKM podjął prezes InterCity Grzegorz Mędza, który został zdymisjonowany. Teraz nie ma tam komu podejmować decyzji. – Potrzebujemy opinii Grupy PKP – mówi rzeczniczka PKP InterCity Małgorzata Sitkowska. Na dodatek wynikła sprawa zabytkowych budynków wagonowni Szczęśliwice, nad którymi czuwa konserwator. PKP InterCity chcą oddać budynki i obowiązek opieki nad nimi wraz z terenem.
Zabytkowa wagonownia Szczęśliwice to zespół przedwojennych budynków z lat 1924 – 1929. Kompleks wpisany do rejestru zabytków składa się z budynku dworca wraz z wieżą zegarową i z zabudowań technicznych.
– Ta wagonownia to wartościowy obiekt. To przykład rozpowszechnionej w budownictwie kolejowym architektury z elementami neorenesansu i neobaroku – mówi prezes warszawskiego Towarzystwa Opieki nad Zabytkami Michał Krasucki.
SKM rozpaczliwie potrzebuje zaplecza. Dlatego niechętnie zgadza się na opiekę nad wagonownią. Miejska spółka dysponuje dziś 12 pociągami Newagu i sześcioma składami EN57 i EN71 z dawnego Pafawagu. A nowoczesnego taboru przybywa.
W kwietniu mają przyjechać pierwsze z 13 zamówionych elfów PESY. W 2012 r. ma dotrzeć sześć składów Newagu.
No właśnie - w jakim sensie dworca? Tam funkcjonował kiedykolwiek jakiś dworzec?Kompleks wpisany do rejestru zabytków składa się z budynku dworca wraz z wieżą zegarową i z zabudowań technicznych.
Rozkład linii S-2 od 21.03ZTM pisze:21 marca rozpocznie się gruntowna przebudowa przystanku kolejowego Warszawa Stadion. Do końca października nie będą się na nim zatrzymywały żadne pociągi. Z tego powodu zmieniony zostanie rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich.
Przystanek znajduje się tuż obok budowanego Stadionu Narodowego. Jego remont ma związek ze zbliżającymi się mistrzostwami EURO 2012.
Wprawdzie tory biegnące przez przystanek Warszawa Stadion będą w czasie dnia przejezdne, sam przystanek nie będzie dostępny dla pasażerów. Pociągi będą przejeżdżały bez zatrzymywania się.
Więcej utrudnień czeka pasażerów w ciągu nocy. W związku z remontem od 22 marca, na podmiejskiej linii średnicowej – między Dworcem Wschodnim i Zachodnim – zostanie wprowadzona tzw. nocna przerwa technologiczna. Będzie obowiązywała w godzinach 0.01 – 3.50. Z tego powodu zawieszone zostaną weekendowe nocne kursy linii S1 i S2.
Ponadto dwa pociągi będą kursowały przez Dworzec Centralny (będą omijały przystanki: Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle). Będą to:
ostatni pociąg linii S1 z Pruszkowa do Warszawy Wschodniej (o godz. 23.45).
ostatni pociąg w niedziele i święta linii S1 z Dworca Wschodniego do Pruszkowa (o godz. 23.51)
Zawieszone zostaną następujące pociągi kursujące w soboty oraz w niedziele i święta w relacjach:
linia S1
Warszawa Zachodnia (0.18) – Otwock (1.10)
Warszawa Zachodnia (1.18) – Otwock (2.10)
Otwock (0.07) – Pruszków (1.01)
Otwock (1.37) – Warszawa Zachodnia (2.15)
Linia S2
Warszawa Zachodnia (0.37) – Sulejówek Miłosna (1.13)
Warszawa Zachodnia (1.37) – Sulejówek Miłosna (2.13)
Sulejówek Miłosna (23.33)- Warszawa Zachodnia (0.09)
Sulejówek Miłosna (0.33) – Warszawa Zachodnia (1.08)
Sulejówek Miłosna (1.33) – Warszawa Wschodnia (1.54)
Żeby ułatwić pasażerom podróż między przystankami Warszawa Stadion i Warszawa Powiśle, linia autobusowa 517 będzie się dodatkowo „na żądanie” zatrzymywać na przystanku PKP Powiśle. Połączenie rejonu Dw. Wschodniego i przystanku Stadion (skrzyżowanie Al. Zieleniecka/Zamoyskiego) zapewniają linie: tramwajowa 7 i autobusowe 146 i 147.