Strona 213 z 296

: 16 lip 2013, 11:34
autor: kajo
Bastian pisze:
kajo pisze:Podobno dobre pętle są w stanie wykryć nawet sam wentyl, nie wiem na ile to prawda?
A niech tam leży śrubka...
A to nie jest tak, że pętla reaguje na zmiany pola? Jak sobie leży to leży, pole się nie zmienia.

: 16 lip 2013, 17:36
autor: Janeczek
kajo pisze:
Bastian pisze: A niech tam leży śrubka...
A to nie jest tak, że pętla reaguje na zmiany pola? Jak sobie leży to leży, pole się nie zmienia.
Śrubki nie powinna pętla wykryć. Ale coś większego, jak stalowy rower, owszem.
Leżący w obszarze detekcji metalowy przedmiot powoduje ciągle występowanie zgłoszenia. Syganlizacja powinna wtedy przejść na cykliczne wyświetlanie sygnałów.

: 16 lip 2013, 22:25
autor: Bastian
Janeczek pisze:
kajo pisze: A to nie jest tak, że pętla reaguje na zmiany pola? Jak sobie leży to leży, pole się nie zmienia.
Śrubki nie powinna pętla wykryć. Ale coś większego, jak stalowy rower, owszem.
A wentyl, bo o to było pytanie?

: 17 lip 2013, 1:26
autor: Szeregowy_Równoległy
Bastian pisze:
Janeczek pisze: Śrubki nie powinna pętla wykryć. Ale coś większego, jak stalowy rower, owszem.
A wentyl, bo o to było pytanie?
Czyli mógłbym strolować jakąś sygnalizację radośnie idąc z piwem i rzucając kapsel w obszar detekcji?

: 17 lip 2013, 8:11
autor: Bastian
Szeregowy_Równoległy pisze:
Bastian pisze: A wentyl, bo o to było pytanie?
Czyli mógłbym strolować jakąś sygnalizację radośnie idąc z piwem i rzucając kapsel w obszar detekcji?
No właśnie wątpię, ale kto wie... Detekcja wykrywająca liście na drzewie zamiast tramwaju też już bywała.

: 17 lip 2013, 13:24
autor: yavorius
Glonojad pisze:Pętla indukcyjna wykrywa gumę?!
Nie no, nie bezpośrednio. Chodziło mi o to, że wykrywa że coś przejechało zamykając obwód. Myślałem, że chodzi o przerwanie obwodu gumą, a nie masą. :oops:

: 17 lip 2013, 14:25
autor: Janeczek
Szeregowy_Równoległy pisze:
Bastian pisze: A wentyl, bo o to było pytanie?
Czyli mógłbym strolować jakąś sygnalizację radośnie idąc z piwem i rzucając kapsel w obszar detekcji?
Wentyla, śrubki, kapsla nie powinna wykrywać. Waga, wielkość i odległość od ziemi się liczą, a rower waży nieporównywalnie więcej.

: 17 lip 2013, 16:53
autor: kajo
Zrobiłem mały rekonesans i dowiedziałem, że pętle się reguluje i mogą wiele rzeczy zobaczyć. I faktycznie wiele z nich wyrywa karbonowe i aluminiowe rowery. Ale jakby ktoś dokładnie wytłumaczył zasadę działania to byłbym wdzięczny.

: 17 lip 2013, 17:18
autor: grzegorz
Ale co wy z tym aluminium? Przewodnik dobry jak każdy inny. Przecież jeżeli wykrywanie opiera się na zjawisku indukcji elektromagnetycznej to własności ferromagnetyczne nie są konieczne - potrzebna jest zdolność do przewodzenia prądu.
Zjawiska magnetyczne nie sa zarezerwowane dla materiałów przyciąganych przez magnes sztabkowy przecież.

: 17 lip 2013, 20:33
autor: Daniel_FCB
grzegorz pisze:Ale co wy z tym aluminium? Przewodnik dobry jak każdy inny. Przecież jeżeli wykrywanie opiera się na zjawisku indukcji elektromagnetycznej to własności ferromagnetyczne nie są konieczne - potrzebna jest zdolność do przewodzenia prądu.
Zjawiska magnetyczne nie sa zarezerwowane dla materiałów przyciąganych przez magnes sztabkowy przecież.
W myśl zasady "nie wiem [jak jest w rzeczywistości], ale się wypowiem":
Jest pętla indyukcyjna. Czyli jest potrzebna zmiana strumienia pola magnetycznego (prawo Faradaya). I tę zmianę strumienia można ugryźć na parę sposobów. Najprościej pewnie wykryć zmianę właściwości magnetycznych ośrodka => zmianę indukcyjności cewki - w cewce płynie prąd, jest indukowane jakieś pole, które nagle jest silnie wzmacniane przez rdzeń aka samochód. Zmienia się indukcyjność cewki, a zatem i prąd płynący w obwodzie. Jeżeli skok prądu jest odpowiednio duży - mamy wzbudzenie. No a wtedy bardzo duże znaczenie ma to, czy rdzeniem jest żelazo (ferro-), czy aluminium (para-), czy karbon (nic-magnetyk) - w pierwszym przypadku będzie duża względna przenikalność μ_r (a zatem duża zmiana prądu), w drugim przypadku - bliska 1 (znikoma różnica), w trzecim - równa 1 (zmiany sygnału = szum).*
Ale pewnie najbliżej prawdy jest kajo - problemem pewnie jest to jaką projektant wyregulował wartość progową. Bo samochody i motory wykrywa bardzo ładnie (Janków Przygodzki, zapraszam :p ).
*teorię wymyśliłem w parę minut, więc nie bijcie, jeśli gdzieś dzielę przez przysłowiowe zero ;)

: 17 lip 2013, 21:47
autor: Bastian
Daniel_FCB pisze:W myśl zasady "nie wiem [jak jest w rzeczywistości], ale się wypowiem":
Jest pętla indykcyjna.
Przepraszam, nie mogę się powstrzymać, bo wyszło ci coś przepięknego :lol:

: 17 lip 2013, 21:54
autor: kajo
To jeszcze jedno pytanie. Czy taka pętla musi być opart na indukcji, a nie może wykrywać obciążenia? Ja to widzę tak. 2 niezamknięte pętle nad sobą. Jak coś przez nie przejedzie to się stykają i zamykają obieg, ergo coś przejechało. I niech reaguje na powiedzmy 20 kg. Tylko nie wiem jak by to było z zatapianiem w jezdni.

[ Dodano: Śro 17 Lip, 2013 21:58 ]
I jeszcze jedno, sam człowiek nie zmienia "indukcyjności cewki"? Bo jak tak to byśmy mieli z głowy.

: 17 lip 2013, 22:04
autor: Daniel_FCB
kajo pisze:Czy taka pętla musi być opart na indukcji, a nie może wykrywać obciążenia? Ja to widzę tak. 2 niezamknięte pętle nad sobą. Jak coś przez nie przejedzie to się stykają i zamykają obieg, ergo coś przejechało.
Strzelam:
1) Jakbyś taką wagę serwisował? Cewka jest raczej niezawodna. Dowolny element mechaniczny na ogół ogranicza żywotność urządzenia.
2) Możliwe wzbudzenie światła przez pieszego.

Nie, człowiek nie wzbudza cewki. Przynajmniej na tyle, żeby było to zauważalne.

: 17 lip 2013, 23:11
autor: kajo
Ad1) Wymieniał, a to jest tak prymitywne, że nie za bardzo ma się co zepsuć.
Ad2) I co z tego? I tak dostają światła razem. Dla pieszych też by mogło być coś podobnego, ale jak to rozwiązać to nie wiem.

: 18 lip 2013, 16:43
autor: Majusi
W Holandii stosuje się maty (para wagi) wykrywające rower. Pętle indukcyjne dla obecnych rowerów nie są dobrym rozwiązaniem (interferencja innych uczestników ruchu przejeżdżających w pobliżu).
Maty są bardzo drogim rozwiązaniem i kosztownym w utrzymaniu. U nas stosuje się kamery 3D (taka nazwa), które też nie są tanim rozwiązaniem. Poza tym dodatkowo tradycyjne przyciski. I konia z rzędem temu kto nie naciśnie przycisku.