O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 lut 2010, 15:18

Jest jakiś rozkład PR porównywalny do KM1, KM2, KM6 lub KM7? Także określenie "biała plama" akurat jest nie trafione.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2010, 15:49

rufio198 pisze:Tiaaaa - a te IR do Krakowa, Łodzi, Katowic, Poznania, Szczecina , Białegostoku to pewnie zaczynają bieg poza Mazowszem :D.
A czy one pozwalają na podróżowanie po Mazowszu? Bo nie zauważyłem, żeby się zatrzymywały na terenie województwa, pomijając warszawskie stacje... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 09 lut 2010, 19:10

Ale pozytywny wpływ na gospodarkę mają taki sam jak w innych województwach (jak nawet tam płacą PIT, to tu zostaje CIT). Więc z nich akurat należy się cieszyć.

Mi PR rzeczywiście brakuje na trasach Radom-Dęblin/Drzewica/S-K i Łuków-Siedlce. Nijak po drodze tam dla szop KM'owych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 lut 2010, 19:46

PR obsługuje jeden pociąg na trasie Radom - Łódź Fabryczna - Radom. I tylko dlatego na linii na Drzewicę KMy honorują sieciówki PRowskie... :-"

[ Dodano: Wto 09 Lut, 2010 20:56 ]
Obrazek
Gazeta Wyborcza pisze:Aż 600 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat chcą przeznaczyć Koleje Mazowieckie na zakup i modernizację taboru. W zeszłym roku spółka przewiozła 51 mln pasażerów i miała ponad 487 mln zł przychodów

Koleje Mazowieckie to spółka należąca do województwa mazowieckiego. Chociaż uruchamia pociągi w dużej mierze na Mazowszu, to jest drugim przewoźnikiem kolejowym w Polsce pod względem liczby pasażerów. W zeszłym roku spółka przewiozła 51 mln osób.

- Ogólna sytuacja finansowa spółki jest stabilna - mówił na konferencji nowy prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan. Zastąpił na tym stanowisku odwołanego w listopadzie Jakuba Majewskiego, który proponował liczne zmiany w spółce, ale swoimi pomysłami nie zjednał sobie związków zawodowych. KM miały w zeszłym roku według wstępnych danych zysk na poziomie 613 tys. zł. Ale był on możliwy tylko dzięki dopłatom ze strony właściciela, które sięgnęły 183,5 mln zł.

Na razie przewozy wykonywane przez Koleje Mazowieckie są nierentowne. To dzięki dopłatom właściciela ceny biletów mogą być na takim poziomie jak w tej chwili. Według danych spółki średni poziom kosztów pokrytych ze sprzedaży biletów sięga 56,47 proc. Przy czym najwyższy jest na trasie Warszawa - Skierniewice - 99,91 proc., a najniższy na linii Nasielsk -Sierpc - zaledwie 1,39 proc.!

W kolejnych latach spółka zamierza mocno postawić na unowocześnianie taboru. Wiekowe składy dały o sobie znać szczególnie w ostatnim czasie, gdy zima mocno zwiększyła liczbę usterek pociągów. Jak deklaruje prezes Radwan, w sumie na inwestycje w pociągi spółka w ciągu najbliższych trzech lat chce wydać około 600 mln zł. Koleje Mazowieckie kupią za to nowe pociągi, tzw. elektryczne zespoły trakcyjne Elf produkowane przez PESĘ Bydgoszcz. Spółka nabędzie też nowe lokomotywy i zmodernizuje część starych pociągów. - Inwestycje będą w połowie finansowane ze środków unijnych - mówi prezes Radwan. Drugą połowę ma pożyczyć Europejski Bank Inwestycyjny.

Nowy prezes Kolei Mazowieckich zapowiada, że rozpoczynają się prace nad opracowaniem nowej strategii spółki. Nie wyklucza też, że spółka będzie w przyszłości szerzej oferowała swoje usługi także w innych województwach, choć na razie nie zostały podjęte żadne konkretne decyzje. - Staramy się jak najbardziej poszerzyć naszą ofertę, choć nie mogą na tym ucierpieć mieszkańcy województwa mazowieckiego - mówi Radwan. I dodaje, że Koleje Mazowieckie zastanawiają się, czy nie stratować w przetargach na wykonywanie przewozów w sąsiednich do mazowieckiego województwach, konkurując w ten sposób z Przewozami Regionalnymi. - Najpierw muszą być jednak przeprowadzone dokładne wyliczenia finansowe - dodaje.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,754 ... tycje.html
Zanim zaczną się bawić w konkurencję, to może doprowadzą najpierw doprowadzą do porządku komunikację na Mazowszu... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 lut 2010, 22:33

Wolfchen pisze:
rufio198 pisze:Tiaaaa - a te IR do Krakowa, Łodzi, Katowic, Poznania, Szczecina , Białegostoku to pewnie zaczynają bieg poza Mazowszem :D.
A czy one pozwalają na podróżowanie po Mazowszu? Bo nie zauważyłem, żeby się zatrzymywały na terenie województwa, pomijając warszawskie stacje... 8-(
To napisz skargę do PR-ów - oni tak zamówili trasę i postoje że nie możesz nimi podróżować po Mazowszu. Niczyja inna.
A tak w ogóle 77117 i 77119, 77116, 77118 - zatrzymują się Tłuszcz i Małkinia - rozumiem że to poza Mazowszem ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
eMeLPe
Posty: 848
Rejestracja: 01 lip 2009, 13:21
Lokalizacja: Pruszków Płd-Zach (ZP 4196)

Post autor: eMeLPe » 10 lut 2010, 12:24

Wolfchen pisze:Zanim zaczną się bawić w konkurencję, to może doprowadzą najpierw doprowadzą do porządku komunikację na Mazowszu... ](*,)
I swoje postanowienia taryfowe oraz tryb postępowania reklamacyjnego =;
M-1 PKS S-1 7 9 709 727 KM1 KM8 WKD N85

KM WPR: 1, 2

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 lut 2010, 14:30

I jeszcze trzeba o Mordach pamiętać. Tam jedna z dwóch drezyn jest PR.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 14 lut 2010, 20:44

Zauważył ktoś gdzieś uchwałę 29/Z/2010, o której mowa w Regulaminie odprawy oraz przewozu? Zmienia ona między innymi zapis dostępny w Terminie ważności biletów o godzinie wyjazdu z trzech godzin na jedną godzinę od godziny wskazanej na bilecie. Swoją drogą na zachodnim w ogóle na bilecie nie drukują zapisu o godzinie wyjazdu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lut 2010, 20:56

Zari pisze:Zmienia ona między innymi zapis dostępny w Terminie ważności biletów o godzinie wyjazdu z trzech godzin na jedną godzinę od godziny wskazanej na bilecie
Bez sensu...
Zari pisze:Swoją drogą na zachodnim w ogóle na bilecie nie drukują zapisu o godzinie wyjazdu.
I dobra, zwłaszcza dla tych, którzy nie wiedzą, o której wracają...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 lut 2010, 19:31

Zmiana na stanowisku rzecznika Kolei Mazowieckich

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", z dniem 15 lutego 2010 roku, nastapiła zmiana na stanowisku rzecznika Kolei Mazowieckich. Nowym rzecznikiem spółki została Donata Nowakowska, która zastąpiła Marcjusza Włodarczyka.

Donata Nowakowska pełniła już tą funkcję, w czasie kiedy prezesem Kolei Mazowieckich była Halina Sekita. Natomiast dotychczasowy rzecznik spółki, Marcjusz Włodarczyk awansował na stanowisko naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14421/Zmia ... eckich.htm
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 16 lut 2010, 20:16

Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej? Co to kurcze jest? Nadrzecznik?

Pogrzało te KaeMy! Czy w tej spółce sa może: Wydział Wodowania EZT i SZT, Wydział ds. Ciepłego Guzika, Wydział ds. Liczników Elektrycznych, itd.
Wagen fahr!

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 16 lut 2010, 22:14

Ciekawe kiedy tam zacznie istnieć jakakolwiek komunikacja :dance:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 lut 2010, 22:54

wielki come back Donatki...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 18 lut 2010, 17:14

Czy przekazać dodatkowe 10 mln zł Kolejom Mazowieckim i wydać 500 tys. zł na badania sprawdzające, jak podróżuje się pociągami tej spółki, zdecydują w poniedziałek radni sejmiku

- Ale z powodu podwyżek opłat za dostęp do torów oraz cen energii elektrycznej kwota ta nie wystarczy - informuje Piotr Szprendałowicz, członek zarządu województwa. - Dlatego spółka zwróciła się o zwiększenie dotacji o 30 mln zł. W przeciwnym razie trzeba by likwidować nierentowne połączenia - dodaje.

Groźba wstrzymania połączeń zawisła nad trasami: Radom - Drzewica, Nasielsk - Sierpc, Sierpc - Płock, Wieliszew - Tłuszcz.

- Zastanawialiśmy się, co w takiej sytuacji robić, poszukaliśmy oszczędności w spółce. W końcu stanęło na tym, że potrzeba dodatkowych 10 mln, a nie 30 mln zł. Zarząd zgodził się zwiększyć dofinansowanie o tę kwotę, w poniedziałek będzie głosował sejmik - mówi Szprendałowicz.

Co, jeśli radni nie zgodzą się na przekazanie dodatkowych pieniędzy? - Zobaczymy, można podnieść ceny biletów, ograniczyć fundusze na modernizacje, rozwiązania są różne - wymienia. Zapewnia jednak, że nie będzie cięć w rozkładzie.

Również w poniedziałek sejmik będzie głosował nad przeznaczeniem 500 tys. zł na badania marketingowe w pociągach Kolei Mazowieckich. Badania ma przeprowadzić zewnętrzna firma, do tej pory, jak zaznacza Szpredałowicz, opierano się tylko na badaniach frekwencji na poszczególnych liniach prowadzonych przez KM.

- A my, jako organizator przewozów, powinniśmy mieć własne. Nie chodzi o to, że badania KM są nieobiektywne, ale wiadomo, że punkt widzenia zależy od tego, z jakiej pozycji się spogląda na sprawę. A z tego typu usług firm doradczych korzysta już kilka województw - tłumaczy członek zarządu.

Firma zostanie wyłoniona w przetargu. Zbada, ile osób podróżuje pociągami KM. Sprawdzane będzie też, czy pasażerowie są zadowoleni z usług oraz jakie rodzaje biletów kupują (jednorazowe, okresowe, normalne czy ulgowe). Firma zapyta pasażerów także o pomysły dotyczące wprowadzenia nowych połączeń. Na podstawie zebranych informacji ma powstać nowy rozkład jazdy na lata 2010/2011. A jeśli się uda, to przy przygotowywaniu czerwcowej korekty obecnie obowiązującego rozkładu także zostaną uwzględnione wnioski płynące z badań.

- Mam nadzieję, że udało mi się do tego pomysłu przekonać radnych. Dzięki temu będziemy mieli całkowicie niezależną informację na temat potrzeb podróżnych i rentowności połączeń na poszczególnych trasach - mówi Szprendałowicz.
źródło: Wyborcza

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 18 lut 2010, 21:09

To KM samo nie wie ile i jakie bilety sprzedaje? :shock:
I co znaczy, że KaeMowskie badania frekwencji są nieobiektywne? Albo na stacji wsiada 20 osób, albo nie wsiada. Co to ma wspólnego z obiektywnością? :shock:

Moje pytanie: przepisy nakazują podróżnemu bez biletu wejście pierwszymi drzwiami pociągu(i tylko tymi drzwiami!), żeby bilet kupić. W piętrusach kierpocia rzadko kiedy spotkamy przy ww pierwszych drzwiach. I co ma zrobić pasażer?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

ODPOWIEDZ