Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 gru 2017, 21:33

Więcej miejsca na nogi.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 gru 2017, 23:08

Flixbus w Niemczech zapewnia naprawdę dobry komfort jazdy, siedzenia są wygodne i jest naprawdę sporo miejsca na nogi (przynajmniej w tych kursach, którymi jechałem, Berlin-Hamburg i Hanower-Amsterdam), zupełnie nieporównywalny z tą rzeźnią, która jest w PB. Cena też oczywiście jest wyższa, ale z drugiej strony na tych trasach, o których mówię chyba nawet najdroższy bilet był tańszy od najtańszego możliwego kolejowego, takie niemieckie realia.

Łukasz
Posty: 10694
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2017, 7:39

To wszystko kwestia ceny. Spora część społeczeństwa potrzebuje taniego bydlowozu w ładnym pudełku i PolskiBus się idealnie w to wtopił (na początku było nawet inaczej). Jeśli flexbus za te siedzenia podniesie ceny, to będzie i tak koniec. Tyle, że przynajmniej będą mogli przenieść autokary do innych krajów.

LuxExpress z wygodnymi siedzeniami i o wiele większym standardem gdzieś przegrał, chyba ceną - ale też jakością i szybkością z pociągami. A gdzie jest PolskiBusGold?

Tak btw - wczoraj rano na Służewcu widziałem Sienkiewicza. 4 wagony, w dwójkach po jakieś 5-7 osób, w jedynce nie było chyba nikogo. Nawet bydłowóz był pusty :€
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 gru 2017, 8:30

Z PolskimBusem jest już tak źle, że coraz częściej się bawi w przewozy szkolne. :D

Łukasz
Posty: 10694
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2017, 8:56

Pytanie, po co flexbusowi ten PB właściwie. W międzynarodowe głównie pójdą? W-wa - Berlin chyba nie ma szans na konkurencyjność.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 gru 2017, 9:00

FlixBus (czemu flexbus?) już współpracuje z PB na kursach międzynarodowych i każdy z nich ma oddzielną pulę biletów na dany kurs. ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 gru 2017, 11:43

FlixBus jeździ w Niemczech po cenach budżetowych (rzecz jasna porównując do cen biletów kolejowych). Jeśli przeniesie ceny do Polski, to przegra i się zwinie (jak już wcześniej zauważył Łukasz - nawet PB Gold się nie utrzymał). Jeśli zaś ceny będą dostosowane do budżetu polskiego klienta ekonomicznego, to się utrzyma.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10694
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 gru 2017, 16:57

ashir pisze:FlixBus (czemu flexbus?) już współpracuje z PB na kursach międzynarodowych i każdy z nich ma oddzielną pulę biletów na dany kurs. ;)
Autokorekta.
ŁK

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 18 gru 2017, 12:06

PolskiBus nie zostanie sprzedany, a będzie robił jako podwykonawca dla Flixbusa. Zieloni będą w tym związku tzw. organizatorem zapewniając sprawy zarządzające (m.in. ustalanie sieci połączeń i zintegrowanie jej z obecną siecią Flixbusa), marketingowe i okołosprzedażowe, a czerwoni zapewnią kierowców i pojazdy.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 gru 2017, 12:23

Niemniej sama marka PolskiBus.com znika. ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8450
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 gru 2017, 15:34

Sebastian pisze:
15 gru 2017, 15:47
Być może też zamysł był taki, żeby na początku dopłacać do interesu, wykosić konkurencję i dopiero wtedy zacząć zarabiać.
Tak generalnie działa wolny rynek ;-)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 gru 2017, 18:20

I zgodnie z tym co było na konferencji zostają bilety za 1 zł. :P

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 18 gru 2017, 19:00

person pisze:
18 gru 2017, 15:34
Tak generalnie działa wolny rynek ;-)
Raczej tak działają inwestycje z użyciem kapitału ryzyka.

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 21 gru 2017, 14:59

ashir pisze:
18 gru 2017, 18:20
I zgodnie z tym co było na konferencji zostają bilety za 1 zł. :P
Tylko mówi się o akcji promocyjnej, a nie tak jak dotychczas bilet numer 1 za 2zł na każdej trasie. Chyba wiem, co to oznacza.
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam :)

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 29 gru 2017, 15:55

Akcja przemalowywania autobusów (a pewnie raczej oklejania pomarańczowo-zieloną folią) już się zaczęła. Niektóre mają nowe barwy, inne jeżdżą z poodklejanymi elementami PB i pewnie czekają aż stary klej się zmyje.

ODPOWIEDZ