SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Żenująco niskie napełnienie, nie uzasadniające w żadnym wypadku uruchamiania pociągu. Jakikolwiek sens (choć i tak marny...) miało to tylko do/od Falenicy.Czotyk pisze:A nie mogłyby jechać do Wschodniego? A potem przesiadka w N71
Ale widzę na rozkładach, że kurs o 1:37 z Otwocka do Wschodniej właśnie też został wykreślony. Dlaczego? Przecierz te prace przy PO Stadion go nie dotyczą
noidea
Bardzo ciekawa wypowiedź Prezesa SKM W-wa, z Ryjku Kolejowego:
link do strony RK, póki aktywna dla niezarejestrowanychRynek Kolejowy pisze:
Walczak: Opłata dworcowa podniosłaby ceny biletów SKM o połowę
Wczoraj opublikowaliśmy relację z "okrągłego stołu" przewoźników w sprawie koncepcji wprowadzenia przez spółkę Dworzec Polski tzw. opłaty dworcowej. Przedstawiono na niej wiele nieraz skrajnych opinii, a prezes warszawskiej SKM Leszek Walczak stwierdził nawet, że jemu dworce nie są w ogóle potrzebne. - Ta wypowiedź była skrótem myślowym, celowo zawierającym pewną prowokację - uzupełnia prezes SKM.
Zwraca on uwagę, że pasażerów kolei miejskiej nie można traktować tak samo jak pasażerów kolei międzyregionalnej. - Zaproponowana opłata dworcowa ma wiele wad. Chciałem zwrócić uwagę na jedną z nich - brak uwzględnienia w proponowanej taryfie charakteru przewozów - wyjaśnia Walczak. - Czy wszystkim pasażerom SKM dojeżdżającym do pracy, szkoły kina lub na zakupy potrzebna jest wypożyczalnia samochodów, przechowalnia bagażu, apteka, bank i podobne udogodnienia właśnie na dworcu? - pyta retorycznie prezes SKM. A od obecności takich usług w przedstawionym projekcie uzależniona jest wysokość opłaty dworcowej.
- My od zarządcy infrastruktury kolejowej oczekujemy estetycznych peronów, wyposażonych w osłonięte wiaty, miejsca siedzące i rozkłady jazdy. Na peronach powinny znajdować się urządzenia informacji pasażerskiej głosowej i wizualnej. Same perony i drogi dojścia do nich muszą być dobrze oświetlone i monitorowane - dla bezpieczeństwa podróżnych. Wyjścia z peronów powinny prowadzić najkrótszą drogą do przystanków innych środków komunikacji publicznej, parkingów lub innej infrastruktury miejskiej. Najlepiej jeśli byłyby to centra komunikacyjne integrujące różne środki komunikacji publicznej - tłumaczy prezes warszawskiej SKM. W pociągach SKM obowiązuje wspólny bilet ZTM, bilety na pociągi warszawskiego przewoźnika, tak jak metro, tramwaje i autobusy, można kupić w kioskach, automatach biletowych w mieście i w pociągach lub u obsługi pociągu - bez dodatkowej opłaty. Kasy dworców na przystankach SKM obsługują Koleje Mazowieckie, które nie prowadzą sprzedaży biletów ZTM (można w nich jednak zakupić wspólny bilet okresowy na pociągi obu przewoźników).
- Przewidywana i wyliczona przez Dworzec Polski dla linii, na których kursują pociągi SKM wysokość tej opłaty to 9,5 mln zł. W 2010r. koszty ponoszone przez nas z tytułu opłaty krawędziowej, opłaty dworcowej i informacji pasażerskiej wyniosły łącznie ok. 1,2 mln zł. Dla pokrycia tej różnicy cena biletu powinna wzrosnąć o minimum 90 gr w sytuacji, kiedy średnia cena biletu to sporo poniżej 2 zł - wylicza prezes Walczak. Rzeczywiście, jednorazowy bilet 20-minutowy na SKM kosztuje 2 zł, a 40-minutowy - 2,80 zł. Już ten pierwszy "wystarcza" na dużą część odbywanych przez klientów SKM podróży. U przewoźnika obowiązują też ustawowe zniżki i dużo tańsze bilety miesięczne. Wzrost cen biletów o 90 groszy - tylko na pokrycie opłaty dworcowej - byłby więc olbrzymi.
Złożony w UTK projekt tabeli opłat budzi oprócz wysokości kwot jeszcze inne zastrzeżenia SKM. Wysokość opłaty jest uzależniona od kategorii dworców oraz od długości pociągów. Przedziały długości pociągu są wielokrotnościami 50 metrów. Wysokości stawek w kolejnych przedziałach mają charakter funkcji liniowej, ze współczynnikiem proporcjonalności wynoszącym 1, tzn. stawka za 100m jest 2 razy wyższa niż za 50metrów. Jak uważają w SKM, prościej było określić stawkę za 1metr pociągu - w obecnej sytuacji skokowe naliczanie stawki podwyższa opłaty. - Nasze pojazdy mają lub będą miały długości nieznacznie przekraczające przyjęte przedziały, co spowoduje, że to będzie wyższa opłata niż gdyby wyliczać ją na podstawie stawki za jeden metr - zauważają przedstawiciele przewoźnika. Ponadto, nierówno mają być traktowane pociągi złożone z zespołów trakcyjnych i z wagonów z lokomotywą. W drugim przypadku podstawą naliczenia opłaty ma być długość pociągu bez lokomotywy, a w pierwszym - długość całkowita, a nie długość samego przedziału pasażerskiego.
- SKM wspólnie z ZTM planuje przeprowadzenie badań preferencji pasażerów w odniesieniu do dworców kolejowych. Od wyniku tych badań uzależnimy swoje stanowisko w odniesieniu do koncepcji spółki Dworzec Polski. Niewykluczone, że mogę się mylić w ocenie sytuacji. Myślę, że jednak nie będzie potrzeby odszczekiwania. – deklaruje prezes Walczak.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.
Prezes Walczak drażni lwa - i albo nie zdaje sobie z tego sprawy, albo ma jakieś naprawdę mocne poparcie i się nie boi. Obstawiałbym to drugie w świetle jego ostatnich paru wypowiedzi.
A swoją drogą jestem ciekawy co będzie jak SKM odmówi płacenia opłaty dworcowej? Przejazd przez WWO, Zach czy Śródmieście/Centralny i każdą większą stacyjkę na biegu ? Czy ,,niewidzialna ręka'' nagle zacznie utrudniać życie SKM- np. brak wolnych slotów na średnicy, itp? Ciekawe co będzie dalej - a może być ciekawie
A swoją drogą jestem ciekawy co będzie jak SKM odmówi płacenia opłaty dworcowej? Przejazd przez WWO, Zach czy Śródmieście/Centralny i każdą większą stacyjkę na biegu ? Czy ,,niewidzialna ręka'' nagle zacznie utrudniać życie SKM- np. brak wolnych slotów na średnicy, itp? Ciekawe co będzie dalej - a może być ciekawie
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Pewnie i tak - ale w sprawach kolejowych ZTM jak i miasto za wiele nie może.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Dałoby się jeszcze jakoś wybronić twierdzenie, że pasażerowie nie korzystają z samych dworców w większości przypadków - no ale to w wąskim rozumieniu słowa dworzec, a przecież pasażerowie korzystają z peronów i tuneli, które też byłyby w gestii Dworca Polskiego.
Nie mówiąc o szczególnym przypadku, jakim jest Dworzec Śródmieście...
Nie mówiąc o szczególnym przypadku, jakim jest Dworzec Śródmieście...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
podrażnił skutecznie...rufio198 pisze:Prezes Walczak drażni lwa - i albo nie zdaje sobie z tego sprawy
http://www.rynek-kolejowy.pl/22853/SKM_ ... ralnym.htmSKM i Dworzec Polski spierają się o rozkłady na Centralnym
Jacek Prześluga, szef Dworca Polskiego wytknął prezesowi SKM Warszawa Leszkowi Walczakowi, że miejski przewoźnik powiesił na Dworcu Centralnym w Warszawie swoje rozkłady jazdy w nieestetycznej formie. Przed tygodniem, podczas spotkania Dworca Polskiego z przewoźnikami w siedzibie UTK, Leszek Walczak prowokacyjnie zasugerował, że SKM nie musi korzystać z dworców.
- Walczak z SKM, tak ostro pokrzykujący, że dworce są mu niepotrzebne, zakleił marmury Dworca Centralnego kartkami a4 ze swoim rozkładem jazdy... Czyli co: potrzebuje dworców czy nie potrzebuje? Jeśli nie potrzebuje, to dlaczego wiesza swoje kartki na marmurach, a nie na drzewach? - pyta Jacek Prześluga w komentarzach do własnego artykułu na stronie "Rynku Kolejowego". Wypowiedź Leszka Walczaka, do której nawiązuje Prześluga, można przeczytać tutaj. Według SKM, spornego rozkładu już w tym miejscu nie ma. Naszemu współpracownikowi Witoldowi Urbanowiczowi udało się wcześniej wykonać fotografię rzeczonego rozkładu jazdy.
- Rozkłady zostały zdjęte. Z tego co wiem, były wywieszone w przejściu między Dworcem Śródmieście a Centralnym, w tunelu poprzecznym do peronów przy wyjściu na peron drugi. Ponieważ tam nie ma żadnych gablot, nie ma żadnej możliwości ekspozycji w inny sposób tych informacji. W związku z remontem przystanku Stadion kilka naszych pociągów przyjeżdża obecnie na Dworzec Centralny - powiedział nam Jerzy Obrębski, członek zarządu SKM Warszawa.
- Na Dworcu Śródmieście za zgodną PKP SA oddział Dworce Kolejowe są postawione nasze własne gabloty, gdzie eksponujemy wszystkie informacje dla pasażerów. Zazwyczaj korzystamy tylko z tego dworca. Pasażer, idąc na Dworzec Centralny z Dworca Śródmieście ma do wyboru cztery wyjścia bezpośrednio na perony. Chcieliśmy ułatwić pasażerom sprawdzenie, na który peron należy się udać, żeby nikt nie musiał po kolei chodzić po wszystkich peronach - tłumaczy Obrębski.
- Ponieważ faktycznie pan prezes Prześluga zauważył nasze rozkłady, dziś odbyło się spotkanie na Dworcu Centralnym, a kartki te zostały zdjęte i będą wisieć tylko w wyznaczonych miejscach na dworcu. Ciekawe tylko, który pasażer będzie zadowolony z konieczności wejścia na halę dworca, żeby sprawdzić peron, z którego odjeżdża pociąg? - pyta retorycznie Obrębski. - My przecież płacimy za powierzchnie dworcowe - dodaje.
- Wiemy, że pan Prześluga będzie bardzo uważnie patrzył na działalność Szybkiej Kolei Miejskiej po ostatnim spotkaniu w UTK, ale on sam powinien zapewnić miejsce ekspozycji informacji pasażerskich w miejscach, gdzie jest to ważne dla pasażerów. Zgadzam się też z jego twierdzeniem, że estetyka dworców powinna być poprawiona, ale trzeba zacząć działać w sposób systemowy - deklaruje Obrębski.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Czytałem ten artykuł. Komentarze internautów pod nim - bezcenne
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Co za idiota wgral te nowe komunikaty w SKM, teraz po kazdej zapowiedzi, kazdym komunikacie leci dodatek: trasa czasowo zmieniona. a ludzie w pociągach panikują, bo nikt nie wie o co chodzi z ta trasą zmienioną. Czy nie można było po prostu wywiesić kartki ,że przystanek stadion jest skasowany i nadawać stosowny komunikat przy zapowiedzi np. wjazdu na Wschodni od strony Otwocka? Ponadto od tygodnia ten komunikat ma błąd, bo po odjeździe z Gocławka zawsze teraz powiadany jest ... Goclawek zamiast Olszynki.