Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
Stanowczo zaprzeczam, gołe Altana nie mają nic wspólnego z FlixBusem, raczej z zagraniczną przeszłością. Chyba, że widziałeś inny model autokaru, to wtedy przepraszam.
Gołe altano jeździło gdzieś już może od roku albo lepiej, ale widziałem ze świeżo odklejonymi elementami PB. Być może się pomyliłem, więc to ja przepraszam, ale kolejnego Plaxtona w nowych barwach to na pewno widziałem.
Bo docelowo prawie wszystkie Plaxtony zmienią barwy na zielone, Astromegi pewnie też, ale wszystkie Altana mają zostać sprzedane, ze względu na wyjeżdżone kilometry, jak i wiek. Ponoć pod szyldem FlixBusa nie jeżdżą starsze wozy niż 6-letnie, ale od razu mówię, że nie weryfikowałem tej informacji.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A zatem najwyraźniej to koniec Placu Defilad i Metra Wilanowska dla autobusów PB/FB.http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jakie-zmiany-czekaja-pracownikow-polskiego-busa-57307.html pisze:Staramy się integrować odjazdy w ramach jednego dworca – a jeśli to niemożliwe i trzeba korzystać w danym mieście z dwóch dworców, wszystkie połączenia przejeżdżają przez oba. Staramy się, żeby jednak były to dworce. W przypadku Warszawy takim węzłem będzie dla nas albo Dworzec Zachodni, albo pętla Metro Młociny.
Metra Wilanowska to PolskiBus pewnie sam by się chętnie pozbył ze względu na długie i czasochłonne przejazdy do/z bazy.
A ile kursów PB zostało jeszcze na Wilanowskiej? Chyba tylko P6, bo P7, odkąd pożeniono je z Polonusem, odjeżdża z Zachodniego via Defilad
Nie, P7 (tak jak P6) dalej jeździ z Metra Wilanowska. Z Dw. Zachodniego i Pl. Defilad odjeżdżają kursy Polonusa na POL7, które są kursami dodatkowymi.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
P7 to rozumiem, bo tam są problemy z licencją, poza tym Młociny nie bardzo pasują z dojazdem. Natomiast P6 mogłoby tam jeździć tak jak P5 dzięki dobrej sieci obwodnic.
Na Zachodni też jest dość dobry dojazd.
Na Zachodni też jest dość dobry dojazd.
Kursy skrócone na P6 przejęte w spadku po P33 już od środy będą jeździły z/na Metro Młociny, tak jak P10 i P30.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To akurat kwestia oznaczenia. Zawsze tam jeździły.
Od dzisiaj bilety już można kupować na stronie FlixBusa, przedłużono również kalendarz do 25 kwietnia i rzeczywiście nadal są bilety za 1zł.
Kalendarz jest do 26 kwietnia, wygląda na to, że ceny zostały "po staremu" - kwestia, na jak długo (obstawiam, że nie na długo).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Teraz od Flixbusa dostajemy bilet z QR kodem i dodatkowo zawieszkę bagażową z wygenerowanym już przez system imieniem i nazwiskiem do wydrukowania, złożenia i przyczepienia do bagażu (opcjonalnie można też adres wpisać). Ciekawy też jestem jak popularne będzie dobrowolne opłacanie składki, by zrekompensować CO2 z mojej podróży, np. za trasę Warszawa - Gdańsk - Warszawa wyszło mi 2,22zł (czyli w jedną stronę 1,11zł), ale nie skorzystałem. Jest też mały plus, bo FlixBus nie stosuje słynnej złotówki za opłatę rezerwacyjną. Teraz ponownie bilet za 1zł naprawdę kosztuje 1zł, a nie 2zł. Poza tym skończy się to bezsensowne doliczanie złotówki do ceny biletu wyświetlonej w wyszukiwarce.
Ale wyszukiwarkę FlixBusa to chyba pisał ktoś, kto podróżuje wyłącznie samolotami.
Pierwsze w dobie połączenie Warszawa - Gdańsk mi zaproponowało z przesiadką w ....Krakowie. 15:45 jazdy autokarem.
A z kolei próba wyszukania połączenia Warszawa - Suwałki wyrzuca mnie na dawną stronę Polskiego Busa dostępną teraz pod adresem shpoland.com
Pierwsze w dobie połączenie Warszawa - Gdańsk mi zaproponowało z przesiadką w ....Krakowie. 15:45 jazdy autokarem.
A z kolei próba wyszukania połączenia Warszawa - Suwałki wyrzuca mnie na dawną stronę Polskiego Busa dostępną teraz pod adresem shpoland.com
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
To tak samo jak w ModlinBus/OKBus. Pewnie korzystają z tego samego oprogramowania.