Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Problem miejsca na pętle można też rozwiązać robiąc je na około bloków, a nie z pustym placem na środku. Widziałem takie rozwiązania w Holandii.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
A potem mieszkańcy takiego bloku będą pisać skargi na głośne tramwaje i wprowadzi się na całej pętli ograniczenie vmax 10km/h 
Swoją drogą, to przypomina na mi się zdjęcie z Joe Monstera z metrem gdzieś w Chinach przebiegającym przez blok mieszkalny i stacją na bodaj 7. piętrze

Swoją drogą, to przypomina na mi się zdjęcie z Joe Monstera z metrem gdzieś w Chinach przebiegającym przez blok mieszkalny i stacją na bodaj 7. piętrze

- Krzysztof_J
- Posty: 519
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Wcale nie muszą to być bloki. Są też inne sposoby, jak można wykorzystać to miejsce na środku, np. pawilony z lokalami użytkowymi, mini park, czy pętla autobusowa.primoż pisze: ↑28 sty 2025, 14:31A potem mieszkańcy takiego bloku będą pisać skargi na głośne tramwaje i wprowadzi się na całej pętli ograniczenie vmax 10km/h
Swoją drogą, to przypomina na mi się zdjęcie z Joe Monstera z metrem gdzieś w Chinach przebiegającym przez blok mieszkalny i stacją na bodaj 7. piętrze![]()
-
- Posty: 4455
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca
To nawet można połączyć: budynek z lokalami usługowymi i na dachu roślinność i ogórki piwne. Już mi się podobaKrzysztof_J pisze: ↑28 sty 2025, 14:35Wcale nie muszą to być bloki. Są też inne sposoby, jak można wykorzystać to miejsce na środku, np. pawilony z lokalami użytkowymi, mini park, czy pętla autobusowa.

Ale Warszawa miała być drugim Budapesztem, a nie drugim Wiedniem!Autobus Czerwon pisze: ↑28 sty 2025, 14:50Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca

- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wiedeń zasadniczo wyprzedza Warszawę w planowaniu przestrzennym o jakieś sto lat. To, że jest w stanie budować nowe trasy (niezbyt co prawda liczne, ale jednak) z pętlami jest tylko jednym z objawów.Autobus Czerwon pisze: ↑28 sty 2025, 14:50Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca
Natomiast we Francji ani jeden z licznych nowopowstałych systemów tramwajowych nie posiada pętli. Ba, rzekłbym, że nie kojarzę żadnego nowego systemu tramwajowego z pętlami, a kojarzę ich całkiem sporo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zasadniczo chodzi o pewne kryterium ulicze z uspokojonym ruchem na tej "pętli". I przy sensownie ustawionych przystankach dla wysiadających, tramwaj nie musi być szybki na końcu.
To nie jest wypadkową tego, że systemy w miastach francuskich są przeważnie wybudowane od zera, a w Wiedniu nie likwidowano sieci tramwajowej?Glonojad pisze: ↑28 sty 2025, 15:20Wiedeń zasadniczo wyprzedza Warszawę w planowaniu przestrzennym o jakieś sto lat. To, że jest w stanie budować nowe trasy (niezbyt co prawda liczne, ale jednak) z pętlami jest tylko jednym z objawów.
Natomiast we Francji ani jeden z licznych nowopowstałych systemów tramwajowych nie posiada pętli. Ba, rzekłbym, że nie kojarzę żadnego nowego systemu tramwajowego z pętlami, a kojarzę ich całkiem sporo.
Coś w deseń 23 i Czynszowej czy jeszcze coś innego?
Ta półka już się medialnie przez rok zarwała.
Nawet w obecnie eksploatowanych.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Zasadniczo tak. Ale możliwości jest wiele, może to być jeden blok (pętla Nussdorf w Wiedniu), kryterium uliczne (Fort-Jaco w Brukseli) albo bus pas przez środek pętli dla dogodnych przesiadek (Linneplatsen w Gothenburghu). Pewnie pawilon handlowy też udałoby się wcisnąć. Antwerpia ma dość rozległą sieć tramwajową i w większości opiera się na pętlach.
W ogóle ja myślę, że warszawskie pętle są za małe. To znaczy, oczywiście, że zajmują sporo przestrzeni, ale jest ona na tyle mała, że nic nie da się już sensowego zbudować na środku. Ale tutaj już dochodzimy do kwestii planowania przestrzennego, a wszyscy wiemy, jakie jest w Warszawie.
Kryterium uliczne też jestem w stanie sobie wyobrazić, ale też na środku pętli można postawić budynek użyteczności (mieszkalny gorzej). Może nawet parking?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Już widzę, jak na warszawski Nussdorf pozwolenie wydaje konserwator zabytków. A jeszcze jacyś obrońcy zaczęliby pikietowaćJelcz4755 pisze: ↑29 sty 2025, 8:59Zasadniczo tak. Ale możliwości jest wiele, może to być jeden blok (pętla Nussdorf w Wiedniu), kryterium uliczne (Fort-Jaco w Brukseli) albo bus pas przez środek pętli dla dogodnych przesiadek (Linneplatsen w Gothenburghu). Pewnie pawilon handlowy też udałoby się wcisnąć. Antwerpia ma dość rozległą sieć tramwajową i w większości opiera się na pętlach.


-
- Posty: 35
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Stadler złożył odwołanie w przetargu z powodu punktów o układzie drzwi w przetqrgu twierdząc, że to faworyzuje Hyundaia i Skodę 52T, odwołanie zostało odrzucone, co powoduje, że Stadler który chciał zaproponować model Tango najpewniej się wycofa bo jedyny sposób by nadrobić straty w punktacji to obniżenie ceny co według Stadlera jest niemożliwe. Poza tym członek zarządu Stadlera twierdzi, że te zapisy są bez sensu gdyż Warszawa nie ma doświadczenia w eksploatacji tramwajów z takim rozstawem drzwi. Poza tym Tramwaje Warszawskie dodały zapis, że tramwaje muszą być z UE lub państw EOG.