Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

kajo
Posty: 2850
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 28 sty 2025, 14:24

Problem miejsca na pętle można też rozwiązać robiąc je na około bloków, a nie z pustym placem na środku. Widziałem takie rozwiązania w Holandii.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4217
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 28 sty 2025, 14:31

A potem mieszkańcy takiego bloku będą pisać skargi na głośne tramwaje i wprowadzi się na całej pętli ograniczenie vmax 10km/h :term:

Swoją drogą, to przypomina na mi się zdjęcie z Joe Monstera z metrem gdzieś w Chinach przebiegającym przez blok mieszkalny i stacją na bodaj 7. piętrze :P

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 519
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 sty 2025, 14:35

primoż pisze:
28 sty 2025, 14:31
A potem mieszkańcy takiego bloku będą pisać skargi na głośne tramwaje i wprowadzi się na całej pętli ograniczenie vmax 10km/h :term:

Swoją drogą, to przypomina na mi się zdjęcie z Joe Monstera z metrem gdzieś w Chinach przebiegającym przez blok mieszkalny i stacją na bodaj 7. piętrze :P
Wcale nie muszą to być bloki. Są też inne sposoby, jak można wykorzystać to miejsce na środku, np. pawilony z lokalami użytkowymi, mini park, czy pętla autobusowa.

Autobus Czerwon
Posty: 4455
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sty 2025, 14:50

Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4217
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 28 sty 2025, 15:08

Krzysztof_J pisze:
28 sty 2025, 14:35
Wcale nie muszą to być bloki. Są też inne sposoby, jak można wykorzystać to miejsce na środku, np. pawilony z lokalami użytkowymi, mini park, czy pętla autobusowa.
To nawet można połączyć: budynek z lokalami usługowymi i na dachu roślinność i ogórki piwne. Już mi się podoba :)
Autobus Czerwon pisze:
28 sty 2025, 14:50
Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca
Ale Warszawa miała być drugim Budapesztem, a nie drugim Wiedniem! :lol:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2025, 15:20

Autobus Czerwon pisze:
28 sty 2025, 14:50
Jak taki Wiedeń radzi sobie bez wagonów dwukierunkowych? Ta budapesztyzacja sieci robi się już pomału niepokojąca
Wiedeń zasadniczo wyprzedza Warszawę w planowaniu przestrzennym o jakieś sto lat. To, że jest w stanie budować nowe trasy (niezbyt co prawda liczne, ale jednak) z pętlami jest tylko jednym z objawów.

Natomiast we Francji ani jeden z licznych nowopowstałych systemów tramwajowych nie posiada pętli. Ba, rzekłbym, że nie kojarzę żadnego nowego systemu tramwajowego z pętlami, a kojarzę ich całkiem sporo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jelcz4755
Posty: 158
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 28 sty 2025, 19:12

primoż pisze:
28 sty 2025, 14:31
A potem mieszkańcy takiego bloku będą pisać skargi na głośne tramwaje i wprowadzi się na całej pętli ograniczenie vmax 10km/h
Zasadniczo chodzi o pewne kryterium ulicze z uspokojonym ruchem na tej "pętli". I przy sensownie ustawionych przystankach dla wysiadających, tramwaj nie musi być szybki na końcu.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4217
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 28 sty 2025, 20:13

Glonojad pisze:
28 sty 2025, 15:20
Wiedeń zasadniczo wyprzedza Warszawę w planowaniu przestrzennym o jakieś sto lat. To, że jest w stanie budować nowe trasy (niezbyt co prawda liczne, ale jednak) z pętlami jest tylko jednym z objawów.

Natomiast we Francji ani jeden z licznych nowopowstałych systemów tramwajowych nie posiada pętli. Ba, rzekłbym, że nie kojarzę żadnego nowego systemu tramwajowego z pętlami, a kojarzę ich całkiem sporo.
To nie jest wypadkową tego, że systemy w miastach francuskich są przeważnie wybudowane od zera, a w Wiedniu nie likwidowano sieci tramwajowej?
Jelcz4755 pisze:
28 sty 2025, 19:12
Zasadniczo chodzi o pewne kryterium ulicze z uspokojonym ruchem na tej "pętli". I przy sensownie ustawionych przystankach dla wysiadających, tramwaj nie musi być szybki na końcu.
Coś w deseń 23 i Czynszowej czy jeszcze coś innego?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7876
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 28 sty 2025, 22:46

Glonojad pisze:
27 sty 2025, 12:12
No cóż, w deklaracjach medialnych była mowa o "tramwajach z półki".
Ta półka już się medialnie przez rok zarwała.
Glonojad pisze:
28 sty 2025, 8:14
A liczbę foteli można zwiększyć i w dwukierunkach.
Nawet w obecnie eksploatowanych.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Jelcz4755
Posty: 158
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 29 sty 2025, 8:59

primoż pisze:
28 sty 2025, 20:13
Coś w deseń 23 i Czynszowej czy jeszcze coś innego?
Zasadniczo tak. Ale możliwości jest wiele, może to być jeden blok (pętla Nussdorf w Wiedniu), kryterium uliczne (Fort-Jaco w Brukseli) albo bus pas przez środek pętli dla dogodnych przesiadek (Linneplatsen w Gothenburghu). Pewnie pawilon handlowy też udałoby się wcisnąć. Antwerpia ma dość rozległą sieć tramwajową i w większości opiera się na pętlach.

W ogóle ja myślę, że warszawskie pętle są za małe. To znaczy, oczywiście, że zajmują sporo przestrzeni, ale jest ona na tyle mała, że nic nie da się już sensowego zbudować na środku. Ale tutaj już dochodzimy do kwestii planowania przestrzennego, a wszyscy wiemy, jakie jest w Warszawie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10679
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2025, 12:12

primoż pisze:
28 sty 2025, 20:13
Jelcz4755 pisze:
28 sty 2025, 19:12
Zasadniczo chodzi o pewne kryterium ulicze z uspokojonym ruchem na tej "pętli". I przy sensownie ustawionych przystankach dla wysiadających, tramwaj nie musi być szybki na końcu.
Coś w deseń 23 i Czynszowej czy jeszcze coś innego?
Kryterium uliczne też jestem w stanie sobie wyobrazić, ale też na środku pętli można postawić budynek użyteczności (mieszkalny gorzej). Może nawet parking?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4217
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 29 sty 2025, 18:50

Jelcz4755 pisze:
29 sty 2025, 8:59
Zasadniczo tak. Ale możliwości jest wiele, może to być jeden blok (pętla Nussdorf w Wiedniu), kryterium uliczne (Fort-Jaco w Brukseli) albo bus pas przez środek pętli dla dogodnych przesiadek (Linneplatsen w Gothenburghu). Pewnie pawilon handlowy też udałoby się wcisnąć. Antwerpia ma dość rozległą sieć tramwajową i w większości opiera się na pętlach.
Już widzę, jak na warszawski Nussdorf pozwolenie wydaje konserwator zabytków. A jeszcze jacyś obrońcy zaczęliby pikietować :twisted: :P

Warsopolis5253
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41

Post autor: Warsopolis5253 » 02 kwie 2025, 10:38

Stadler złożył odwołanie w przetargu z powodu punktów o układzie drzwi w przetqrgu twierdząc, że to faworyzuje Hyundaia i Skodę 52T, odwołanie zostało odrzucone, co powoduje, że Stadler który chciał zaproponować model Tango najpewniej się wycofa bo jedyny sposób by nadrobić straty w punktacji to obniżenie ceny co według Stadlera jest niemożliwe. Poza tym członek zarządu Stadlera twierdzi, że te zapisy są bez sensu gdyż Warszawa nie ma doświadczenia w eksploatacji tramwajów z takim rozstawem drzwi. Poza tym Tramwaje Warszawskie dodały zapis, że tramwaje muszą być z UE lub państw EOG.

ODPOWIEDZ