O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 mar 2010, 13:47

Co z zapowiadanymi ekspresami regionalnymi między największymi miastami Mazowsza?

- Wolimy je nazywać po prostu ekspresami. Być może pojadą w ciągu dwóch-trzech miesięcy, ale tylko tam, gdzie tory pozwalają się rozpędzić do 160 km/godz.
Czyżby oznaczało to koniec przyśpieszonych na linii radomskiej ("RADOMIAK" i jeszcze jeden, bodaj o 7:21 z Radomia) czy tylko chodzi o uruchamianie nowych? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

podrozny113
Posty: 202
Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06

Post autor: podrozny113 » 09 mar 2010, 14:07

Wycięcie Radomiaka nic nie da jeśli chodzi o zapowiadane expresy, więc ja bym był spokojny o wymienione przez Ciebie połączenia.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2010, 18:31

MeWa pisze:
fik pisze:Liczba biletów nie równa się liczbie przejazdów i liczbie pasażerów.
tak, dlatego jest, że "wg obliczeń ze sprzedaży biletów okresowych"
Toteż piszę, że z chęcią poznałbym metodykę przeprowadzenia tych obliczeń :-?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2010, 21:20

fik pisze:
MeWa pisze:tak, dlatego jest, że "wg obliczeń ze sprzedaży biletów okresowych"
Toteż piszę, że z chęcią poznałbym metodykę przeprowadzenia tych obliczeń :-?
co w tym skomplikowanego? :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2010, 21:25

Nic. Widać fik przyswoił już sobie prawo statystyki Churchilla.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2010, 21:27

MeWa pisze:co w tym skomplikowanego? :P
No błagam.
W jaki sposób, nawet zakładając, że mamy dane o sprzedaży biletów z kas wszystkich przewoźników i ajentów, chcesz z liczby biletów okresowych (w tym wydawanych na przejazdy pociągami wszystkich przewoźników, których wśród podróżnych uprawnionych do kolejowej ulgi 99% jest najwięcej) obliczyć liczbę pasażerów podróżujących KM i ich podróży? 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 mar 2010, 21:59

fik pisze:
MeWa pisze:tak, dlatego jest, że "wg obliczeń ze sprzedaży biletów okresowych"
Toteż piszę, że z chęcią poznałbym metodykę przeprowadzenia tych obliczeń :-?
Raz na jakiś czas KM wspólnie z ZTM przeprowadzają przecież pomiary napełnień pociągów aglomeracyjnych. Wtedy chodzący po składach kontrolerzy biletów zapisują, ilu pasażerów miało jaki bilet. Niezbyt tylko widzę tu możliwość policzenia miesięcznych KM, skoro te pomiary są w granicach stref ZTM... Może Renoma przeprowadza je również dalej.
noidea

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2010, 22:11

Adam G. pisze:Raz na jakiś czas KM wspólnie z ZTM przeprowadzają przecież pomiary napełnień pociągów aglomeracyjnych.
No taaak, ale to nie są 'obliczenia ze sprzedaży biletów okresowych' :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 mar 2010, 22:32

Adam G. pisze:Raz na jakiś czas KM wspólnie z ZTM przeprowadzają przecież pomiary napełnień pociągów aglomeracyjnych.
Och, proszę nic mi nie mów o tych jakościowo porażających badaniach...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2010, 22:47

fik pisze:
MeWa pisze:co w tym skomplikowanego? :P
No błagam.
przyjąłeś jedną definicję podróżnych (przekładając to na od razu na liczbę podróży), a akurat można to w różne sposoby definiować i tutaj siłą rzeczy nasuwa się inne rozumowanie niż przedstawiane przez Ciebie :>
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 mar 2010, 0:11

MeWa pisze:tutaj siłą rzeczy nasuwa się inne rozumowanie niż przedstawiane przez Ciebie :>
Nie istnieje żadne sensowne rozumowanie pozwalające stwierdzić, iż osoba posiadająca bilet sieciowy 99% jest pasażerem Kolei Mazowieckich, kropka.

I niezależnie od definicji i rozumowania, nie wierzę w te 11%. :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 mar 2010, 8:02

Wczoraj zrobiłem sobie do spółki z kolega wycieczkę do Torunia przez Sierpc. Miałem przyjemność jechać z Nasielska do Sierpca 66613. Frekwencja powalająca na całej trasie-w porywach szaleństwa 10-12 osób z czego połowa kolejarze. Skład - VT627.
Ocenę rentowności i celowości tego pociągu pozostawiam wam
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 mar 2010, 9:00

Gdyby te pociągi miały lepszy rozkład + skomunikowanie w Nasielsku z kiblami na Warszawę, to sądzę, że pasażerów byłoby całkiem sporo...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 27 mar 2010, 14:28

A ja jechałem w zeszłą niedzielę 15332 z Tłuszcza do Sierpca przez Legionowo. Do Nasielska byłem jedynym pasażerem. W Nasielsku weszła jakaś 6 osobowa wycieczka i rowerzysta. Dopiero po zmianie czoła w Legionowie szynobus zapełnił się
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 mar 2010, 15:32

Michał W. pisze:A ja jechałem w zeszłą niedzielę 15332 z Tłuszcza do Sierpca przez Legionowo. Do Nasielska byłem jedynym pasażerem. W Nasielsku weszła jakaś 6 osobowa wycieczka i rowerzysta. Dopiero po zmianie czoła w Legionowie szynobus zapełnił się
Coś kręcisz w swoich zeznaniach. Pociąg jechał z Tłuszcza do Sierpca- piszesz że do Nasielska byłeś jedynympasażerem. Jednocześnie piszesz że w Legionowie szynobus się zapełnił. Z tego co wiem jadąc od Tłuszcza najpierw jest Legionowo, potem Nasielsk.
To jak w końcu było ? Byłeś jedynym pasażerem do Nasielska czy więcej było tych pasażerów?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ