Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 cze 2015, 12:17

Mam obawy że tunel na dół z Rakowieckiej w Spacerową, to musiałby być na głębokości M2 żeby się skarpa nie rozjechała.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 cze 2015, 12:21

Tysiące samochodów rozjeżdża skarpę na ciągu wschód-zachód, a tramwaj nagle spowoduje pogorszenie dla środowiska? Może w związku z nową trasą część samochodziarzy przesiądzie się do trama i będzie poprawa dla środowiska? Z tym, że sam w to nie wierzę.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 cze 2015, 12:22

pawcio pisze:Tunel razem ze schowaniem także torów w ciągu Puławskiej? Przesiadki międzytramwajowe by wtedy mogły wyjść naprawdę zgrabnie. Bo rozbijanie torów na poziomy nie ma chyba sensu.
Nie, w ciągu Puławskiej nie. Akurat rozbicie na poziomy dałoby może i lepsze przesiadki, niż przy wszystkich torach w tunelu - chyba że wyobrażasz sobie, że ktoś dopuści przejście dla pieszych przez tory w tunelu :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 cze 2015, 12:23

Stary Pingwin pisze:Tysiące samochodów rozjeżdża skarpę na ciągu wschód-zachód, a tramwaj nagle spowoduje pogorszenie dla środowiska? Może w związku z nową trasą część samochodziarzy przesiądzie się do trama i będzie poprawa dla środowiska? Z tym, że sam w to nie wierzę.
Przecież mowa nie o wpływie na skarpę kursowania tramwajów, tylko budowy tunelu.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 cze 2015, 12:28

Bastian pisze:
Stary Pingwin pisze:Tysiące samochodów rozjeżdża skarpę na ciągu wschód-zachód, a tramwaj nagle spowoduje pogorszenie dla środowiska? Może w związku z nową trasą część samochodziarzy przesiądzie się do trama i będzie poprawa dla środowiska? Z tym, że sam w to nie wierzę.
Przecież mowa nie o wpływie na skarpę kursowania tramwajów, tylko budowy tunelu.
I rozcięciu skarpy wyjściem z tegoż. Z tego co pamiętam, ten właśnie argument był koronnym w przypadku M2C.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 cze 2015, 12:29

Znam w mieście tylko dwa tunele tramwajowe- Trasa WZ(kamieniczki się nie zawalają) oraz TMP(ptaszki mają się dobrze).O Moście Gdańskim nie wspominam, bo tunel jest szczątkowy. Jeżeli władza jest żądna sukcesu, to wszelkie przeszkody zneutralizuje.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 cze 2015, 12:33

Stary Pingwin pisze:Znam w mieście tylko dwa tunele tramwajowe- Trasa WZ(kamieniczki się nie zawalają) oraz TMP(ptaszki mają się dobrze).O Moście Gdańskim nie wspominam, bo tunel jest szczątkowy. Jeżeli władza jest żądna sukcesu, to wszelkie przeszkody zneutralizuje.
W przypadku pierwszego słyszałeś o kościele św. Anny zjeżdżającym do Wisły? W przypadku drugiego ciężko mówić o jakiejś poważnej skarpie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 cze 2015, 12:34

Bastian pisze:
pawcio pisze:Tunel razem ze schowaniem także torów w ciągu Puławskiej? Przesiadki międzytramwajowe by wtedy mogły wyjść naprawdę zgrabnie. Bo rozbijanie torów na poziomy nie ma chyba sensu.
Nie, w ciągu Puławskiej nie. Akurat rozbicie na poziomy dałoby może i lepsze przesiadki, niż przy wszystkich torach w tunelu - chyba że wyobrażasz sobie, że ktoś dopuści przejście dla pieszych przez tory w tunelu :P
Gdyby to miało formę prawie podziemnej hali, to czemu nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 cze 2015, 13:21

Kościół Św. Anny zjeżdża do Wisły, odkąd powstał tunel. Dobrze, że ci "źli komuniści" zabezpieczyli skarpę przy budowie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2015, 13:59

Bastian pisze:Wariant przez Batorego był rzeczywiście analizowany w studium wykonalności i odpadł (środek niczego).
W środku niczego to akurat mają szansę być przystanki na Rakowieckiej w stosunku do stacji metra.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 cze 2015, 14:10

Przecież zejścia na stację są bliżej Rakowieckiej (są przy rogach) niż Batorego. Kwestia zaplanowania przestrzeni ulicy Rakowieckiej i usytuowania przystanków możliwie najbliżej skrzyżowania.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2015, 14:14

Lokalizacje istniejących przystanków autobusowych na Rakowieckiej nie rokują specjalnie dobrze. Przystanki w Niepodległości są jednak zlokalizowane zdecydowanie najdogodniej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 cze 2015, 14:24

Zwłaszcza MPM06...

Cokolwiek będzie na Rakowieckiej (a jednak tradycja budowania przystanków tramwajowych widzi je przy skrzyżowaniu, a nie gdzieś odsunięte), będzie lepiej niż na Batorego. Przypominam, że metro ciągnie się od Rakowieckiej do Bruna, nie do Batorego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2015, 14:48

Nie proponowałem żadnego przystanku na Batorego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 cze 2015, 14:51

Mój błąd. Przyjąłem błędnie założenie o linii tramwajowej przecinającej M1 na Batorego i dalej na Ochotę.
Nie mniej, to nadal trochę bez sensu. Zwłaszcza jak zobaczymy jak na około jechałoby się właśnie na Ochotę.
Obrazek

ODPOWIEDZ