Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2025, 12:46

Ceną będą się ścigać dopiero na etapie umowy wykonawczej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 lip 2025, 14:13

Ogólnie, słabe zagranie ze strony TW z tą iloscią drzwi. 3 najbardziej pożądanych wykonawców nie brało udziału xD.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5436
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 lip 2025, 16:42

Większa liczba oferentów to szansa na niższą cenę za jednostkowy tramwaj. Żeby się później nie okazało, że zamówione tramwaje mają pożądane rozwiązania techniczne, ale Warszawę stać na tylko na realizację zamówienia podstawowego. Albo i to nie.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7821
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 sie 2025, 12:30

zxcvbnm pisze:
22 lip 2025, 14:13
Ogólnie, słabe zagranie ze strony TW z tą iloscią drzwi. 3 najbardziej pożądanych wykonawców nie brało udziału xD.
Nie chcieli podjąć ryzyka, co jest dla mnie w pełni zrozumiałe.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sie 2025, 12:49

zxcvbnm pisze:
22 lip 2025, 14:13
Ogólnie, słabe zagranie ze strony TW z tą iloscią drzwi. 3 najbardziej pożądanych wykonawców nie brało udziału xD.
Przednie pojedyncze drzwi na skosie to rak, a Stadler miał projekt Solarisa bez takich problemów. Nie chciał go wykorzystać - jego problem. Czasy Flexity Classic, konstrukcji z lat '90, naprawdę minęły.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7821
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 14 sie 2025, 23:08

Glonojad pisze:
14 sie 2025, 12:49
Stadler miał projekt Solarisa bez takich problemów. Nie chciał go wykorzystać - jego problem.
Uruchomienie produkcji kolejnego modelu to koszty (pytanie o opłacalność przy zamówieniu 20 sztuk), a może też i polityka firmy polegająca na oferowaniu konkretnych sprawdzonych rozwiązań bez wchodzenia w prototypy.
Fakt - to był całkiem fajny projekt.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Pablo-waw
Posty: 243
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 29 sie 2025, 9:51

Moglibyście coś więcej o tym solarisowym projekcie?

ODPOWIEDZ