Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 08 gru 2013, 0:59

Za to będą pewnie problemy teraz, bo się wydłuży cykl albo skróci zielone do jazdy na wprost. Dlatego wcale nie zachwyciła mnie zapowiedź tych osobnych lewoskrętów na wszystkich skrzyżowaniach Górczewskiej do końca roku, co ma podobno poprawić bezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 gru 2013, 7:17

Podsumowując ten artykuł: wcześniej (czasem) kierowcy blokowali pas na wprost (+ w lewo), teraz w ogóle go nie będzie - będzie lewoskręt.

Poza tym, 2700 pojazdów to chyba na godzinę, nie na dobę?
Pomarudzę: samochodom można dołożyć lewoskręty, przez co korki mają 200 m, a tramwajom dobrej kolejności faz nie łaska.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 09 gru 2013, 17:17

Szeregowy_Równoległy pisze:
ctl83 pisze:bardziej przydałaby się przy Jana Olbrachta 100 metrów dalej
Po co? Tam problemów nie ma. W najgorszym przypadku na drugich światłach się skręca.
Tyle, że ten skręt o ponad 90 stopni jest bardzo niebezpieczny - samochody skręcające z naprzeciwka skutecznie zasłaniają widoczność. A przy Ciołka problemów nie ma tym bardziej.
ctl83 pisze:Korki ciągną się aż za Elekcyjną.
Dziś o 17:00 korek ciągnął się aż do Płockiej. Wiecie może, gdzie należy pisać aby to poprawili.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 gru 2013, 17:35

ctl83 pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Po co? Tam problemów nie ma. W najgorszym przypadku na drugich światłach się skręca.
Tyle, że ten skręt o ponad 90 stopni jest bardzo niebezpieczny - samochody skręcające z naprzeciwka skutecznie zasłaniają widoczność.
Pierdzielisz. Na 159, na 197, jakoś nigdy nie miałem problemu z bezpiecznym skrętem... Tak, wiem - jestem fantastyczny. Wystarczy chcieć. ;)

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 09 gru 2013, 18:24

Pawel_ pisze:
ctl83 pisze: Tyle, że ten skręt o ponad 90 stopni jest bardzo niebezpieczny - samochody skręcające z naprzeciwka skutecznie zasłaniają widoczność.
Pierdzielisz. Na 159, na 197, jakoś nigdy nie miałem problemu z bezpiecznym skrętem... Tak, wiem - jestem fantastyczny. Wystarczy chcieć. ;)
Nie, nie jesteś fantastyczny. Pewnie po prostu myślisz, że jak prowadzisz duży pojazd to możesz się wpychać na skrzyżowanie nie patrząc na innych. Ja niestety wracałem dziś o wiele dłużej z pracy przez debilnie ustawione światła i jestem po prostu wściekły.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 gru 2013, 18:59

ctl83 pisze:Nie, nie jesteś fantastyczny. Pewnie po prostu myślisz, że jak prowadzisz duży pojazd to możesz się wpychać na skrzyżowanie nie patrząc na innych. Ja niestety wracałem dziś o wiele dłużej z pracy przez debilnie ustawione światła i jestem po prostu wściekły.
Jakie wpychanie się? 159 też dość często miałem, zarówno rano jak i w zmianie B i pół problemu z tym lewoskrętem nie było. W pełni przepisowo, z poszanowaniem praw pieszych. Może to ty masz jakiś problem z jeżdżeniem czymkolwiek, jeśli relatywnie prosty lewoskręt jest dla ciebie tak kłopotliwy? To jak ty się, biedaku, na poważniejszych skrzyżowaniach odnajdujesz?
Wydzielony lewoskręt w tym miejscu to tylko i wyłącznie stworzenie korka na Górczewskiej w miejscu, gdzie do tej pory go nie było. Jeśli rano przytykało się między Góralską a Olbrachta, to po zmianie organizacji ruchu pierdzielnik będzie od Białowiejskiej, bo przecież skrócenie zielonego dla jadących Górczewską do Prymasa musi taki skutek przynieść. Znam parę innych skrzyżowań (Młodzieńcza/Radzymińska...), gdzie wydzielony lewoskręt byłby potrzebny na wczoraj, ale nie tutaj.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 09 gru 2013, 19:15

Szeregowy_Równoległy pisze:Jakie wpychanie się?
A no takie, że gdy Jana Obrachta dostaje zielone, to z Górczewskiej jeszcze wjeżdżają pojazdy, zarówno osobowe jak i autobusy.
Szeregowy_Równoległy pisze:Wydzielony lewoskręt w tym miejscu to tylko i wyłącznie stworzenie korka na Górczewskiej w miejscu, gdzie do tej pory go nie było.
Natomiast lewoskręt przy Ciołka to stworzenie korka na Górczewskiej od Płockiej. Chodzi mi o to, że lewoskręt przy Olbrachta jest bardziej potrzebny, niż tam gdzie on się faktycznie pojawił.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 gru 2013, 19:16

Żaden z tych lewoskrętów nie powinien się pojawić. A przy Olbrachta czas na ewakuację faktycznie można byłoby ciut wydłużyć. I to jedyna zmiana, jaka w tym miejscu miałaby sens.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 gru 2013, 21:20

Szeregowy_Równoległy pisze:A przy Olbrachta czas na ewakuację faktycznie można byłoby ciut wydłużyć. I to jedyna zmiana, jaka w tym miejscu miałaby sens.
Nie da się takiej zmiany wprowadzić bez dostosowania sygnalizacji do obecnych przepisów, co powoduje konieczność wydzielenia skrętów. Sytuacja mieszania się na skrzyżowaniu pojazdów zjeżdżających i wjeżdżających była jednak nagminna i coś z tym należało zrobić.

Może po przeprogramowaniu wszystkich świateł poprawiona zostanie koordynacja i ruch się upłynni? Na marginesie, ilekroć jeżdżę Górczewską mam wrażenie braku koordynacji sygnalizacji. Czy to ja jeżdżę w przeciwpotokach czy też rzeczywiście był z tym problem?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 gru 2013, 21:30

A gdzie masz wrażenie koordynacji sygnalizacji? ;)
Na Puławskiej od Poleczki do Karczunkowskiej ktoś przypadkiem ustawił falę na prędkość nieco inną niż dozwolona, bo na 75-90 km/h. A i to oczywiście bez korków.
To tylko przykład, ale szczerze mówiąc nie wiem, czy istnieje w tym mieście choć jedna ulica z rzeczywistą zieloną falą.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 09 gru 2013, 23:18

BJ pisze:A gdzie masz wrażenie koordynacji sygnalizacji? ;)
Na Puławskiej od Poleczki do Karczunkowskiej ktoś przypadkiem ustawił falę na prędkość nieco inną niż dozwolona, bo na 75-90 km/h. A i to oczywiście bez korków.
To tylko przykład, ale szczerze mówiąc nie wiem, czy istnieje w tym mieście choć jedna ulica z rzeczywistą zieloną falą.
Swego czasu znajomy miał Malucha, który nie rozpędzał się ponad zawrotną prędkość 50 km/h i udało nam się późnym wieczorem spod Ronda Dmowskiego bez jednego zatrzymania dojechać gdzieś w okolice Metra Wilanowska (albo Idzikowskiego, nie pamiętam). Także, jak się chce, to można :P

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 10 gru 2013, 9:05

Piter232 pisze:Swego czasu znajomy miał Malucha, który nie rozpędzał się ponad zawrotną prędkość 50 km/h i udało nam się późnym wieczorem spod Ronda Dmowskiego bez jednego zatrzymania dojechać gdzieś w okolice Metra Wilanowska (albo Idzikowskiego, nie pamiętam). Także, jak się chce, to można :P
Ja swego czasu na wybiegu przejechałem składem 13N od Okopowej przez Bankowy, Stare Miasto, Wileński do Ząbkowskiej :P
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 gru 2013, 10:43

BJ pisze:A gdzie masz wrażenie koordynacji sygnalizacji? ;)
Chyba w al Niepodległości tak jest (albo było). Od Rakowieckiej do Woronicza często udawało się nie stać. Dlatego ją własnie a nie Puławską wolałem wybierać-bo tam czerwona fala gwarantowana.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 gru 2013, 10:57

Jakiś czas temu zasada była taka, że na południe była fala na Niepodległości, a na północ na Puławskiej. Ale ta na Puławskiej się już chyba rozleciała przy okazji modernizacji sygnalizacji i wydzielania lewoskrętów przy Domaniewskiej, Idzikowskiego, Woronicza i Dolnej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 10 gru 2013, 11:38

Jechałem w czwartek po 12 Niepodległości od Dw. Południowego do Batorego, bez zatrzymania.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ