O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
Nieporęt oczywiście a nie Nasielsk. Wystarczy poprawić zamiast całą litanię na temat kręcenia pisać
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php? ... j&id=15284Dziś w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podpisano umowę na przeprowadzenie badań potoków pasażerskich, struktury biletów oraz opracowanie oferty rozkładu jazdy edycji 2010/2011. Umowę w imieniu zwycięzcy, Stowarzyszenia Zielone Mazowsze, podpisał Wojciech Szymalski, skarbnik Stowarzyszenia Zielone Mazowsze.
- Dojdzie do przełomu na rzecz rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego, bo za 56 dni, licząc od dnia podpisania umowy, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przedstawi wyniki swoich prac, które posłużą do przygotowania nowego rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich na lata 2010-2011 – skomentował podpisanie umowy Piotr Szpednałowicz, członek zarządu Województwa Mazowieckiego.
To że wykonujemy badania, jest objawem troski Urzędu Marszałkowskiego, żeby przewozy pasażerskie były coraz lepsze – powiedział Wojciech Szymalski. Mamy już doświadczenie w województwie opolskim i wielkopolskim. W województwie mazowieckim przewozów jest jednak najwięcej, dlatego jest dla nas duże wyzwanie – dodał Szymalski.
Wartość umowy to 326 tys. 106 zł. Obejmuje ona przeprowadzenie badań podróżnych oraz pomoc we wdrożeniu nowego rozkładu jazdy na ich podstawie. Zmiany w rozkładzie wejdą w grudniu br.
W podpisaniu umowy uczestniczyli Piotr Szpednałowicz, członek zarządu Województwa Mazowieckiego, Wojciech Szymalski, skarbnik Stowarzyszenia Zielone Mazowsze oraz Krzysztof Rodziewicz, zastępca dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego
Zaczynam się martwić o obiektywność tych badań...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Mam podobne odczucia. Ciekawe tylko czy z tego samego powodu ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Zakładacie, że te badania będą miały realny wpływ na przyszłoroczny rozkład? Bo ja mam wrażenie, że to będzie tylko listek figowy, którym ZM sobie spapra życiorys.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie, aczkolwiek mogą być wymówką dla KMów w cięciu połączeń. Tak, jak linię radomską w grudniu ubiegłego roku wydymali...pawcio pisze:Zakładacie, że te badania będą miały realny wpływ na przyszłoroczny rozkład?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Zobaczyli kasę, więc bez większego zastanowienia się wciągnęli. A na myślenie będzie za późno w grudniu... Chociaż w moich oczach, to ZM się "spaliło" już parę lat temu, przy okazji budowy Złotych Tarasów bodaj
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A to jeszcze mają co spaprać?pawcio pisze:Zakładacie, że te badania będą miały realny wpływ na przyszłoroczny rozkład? Bo ja mam wrażenie, że to będzie tylko listek figowy, którym ZM sobie spapra życiorys.
A wracając do tematu - jednym z powodów tych badań jest argument że badania przeprowadzane przez KM we własnym zakresie odbiegają od tego co jest w rzeczywistości i są nie rzetelne.Nawet na tym forum padały podobne argumenty. Racji w tym było sporo bo mam pojęcie jak się takie ,,badania'' odbywały. Zresztą nie wierzę też żeby badania prowadzone przez ZM były 100% rzetelne. Jakoś ciężko mi wyobrazić sobie ankietera w pociągu ze Skierek , Siedlec czy Dęblina w godzinach porannego szczytu sprawdzającego przy pomocy kierpocia strukturę biletów na pociągu. I nie ważne czy będzie to ankieter z ZM czy z innej organizacji.
Też nie wierzę żeby te badania miały wpływ na jakikolwiek rozkład - nie tylko ten przyszłoroczny. Dla mnie jest to ,,sztuka dla sztuki'' - czyli pokazać że coś się robi w kwestii poprawy połączeń, warunków podróżowania itp itd, . Rok wyborczy mamy
Zamiast wydawać kasę na ZM czy inne organizacje wystarczyłoby poczytać różne fora MK w necie. Jest tam sporo całkiem sensownych pomysłów na polepszenie jakości połączeń. Na samym Wawkomie jak dobrze poszukać jest tego sporo.
P.S.
A w ogóle ZM przeprowadzał wcześniej dla kogokolwiek innego podobne badania że wygrał przetarg?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja bym raczej traktował to jako listek figowy, który KMy sobie kupiły.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Sprawa z łapówką co to ,,ekolodzy'' chcieli wymusić od inwestora. Ten był cwany i nagrał całą rozmowę i dał do GW. Nie pamiętam czy to było ZM czy jakaś inna organizacja tzw. ekologówMeWa pisze:tzn.?Wolfchen pisze:to ZM się "spaliło" już parę lat temu, przy okazji budowy Złotych Tarasów bodaj
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach