Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Gorzej, to wartość z "czerwonej książki".
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A czy priorytet z założenia nie powinien działać tak, że jeśli tramwaj jedzie to system reaguje i wydłuża o tych kilka sekund sygnał zezwalający? A ewentualny zabraniający wyświetla odpowiednio wcześniej? Jeśli priorytet ma mnie zmuszać czasem do łamania ludzi albo przepisów, to ja wolę zwykłą koordynację. Przynajmniej miałbym pewność, że ruszając na początku pionowego z poprzedniego skrzyżowania zdążę lub nie, a nie loterię. No i jakoś na Bródnie takie historie się nie zdarzają, a przy Kazubów, Czumy, Synów Pułku i Zabłocińskiej tak. Czyli da się inaczej.Glonojad pisze:Na dokładnie każdym skrzyżowaniu bez priorytetu i koordynacji też się tak czasem może zdarzyć z prawdopodobienstwem p=t/C, gdzie t to długość niekomfortowej chwili a C to długosc cyklu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak działa priorytet to zależy od konkretnego skrzyżowani a i od konkretnej sytuacji ruchowej. Nigdy, podkreślam, nigdy, nie zadziała gorzej czyli bardziej niebezpiecznie od sygnalizacji zwykłej, która w żaden sposób na ruchu nie reaguje, co udowodniłem powyżej. Więc jeśli umiesz bezpiecznie przejechać przez sygnalizację zwykłą, to i przez priorytetową też.
Są pilniejsze potrzeby niż poprawianie projektów czwórkowych na piątkowe (przy Zabłocińskiej zresztą podejrzewam raczej problem po stronie implementacji niż projektu).
Są pilniejsze potrzeby niż poprawianie projektów czwórkowych na piątkowe (przy Zabłocińskiej zresztą podejrzewam raczej problem po stronie implementacji niż projektu).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Stały cykl jest dla prowadzącego pojazd lepszy niż niewłaściwie działający priorytet. Właściwie działający, jak ten na Bródnie, gdzie jakoś nie zdarzają się sytuacje takie jak w wymienionych przeze mnie miejscach, jest opcją najlepszą. Albo mam pionowe i wiem, że pojadę bezpiecznie albo odpowiednio wcześnie mam poziome i normalnie się zatrzymuję. Nieczynna Reduta Wolska i Sowińskiego też numerów nie wycinały. Natomiast priorytet który nie reaguje na nadjeżdżający wóz, tylko zmusza prowadzącego do dziwnych manewrów, jest szkodliwy. Stałoczasówka numerów nie wycina. Prowadzący najczęściej po prostu wie czy uda się przejechać. W wymienionych miejscach jest loteria a system jest dla motorowych złośliwy.
Widzisz Szeregowy, musisz się jeszcze dużo nauczyć.Glonojad pisze:Więc jeśli umiesz bezpiecznie przejechać przez sygnalizację zwykłą, to i przez priorytetową też.
No tak, robota zrobiona więc po co później poprawiać.Glonojad pisze:Algorytmy tam akurat nie ruszyły, więc nie przesadzaj.Jarek pisze:JPII jest niestety do poprawy. To nie jest mój projekt, postanowiłem się nie wtrącać do algorytmów, ale jak to tak dalej będzie wyglądało, to pewnie trzeba będzie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Akurat chodziło o to, że przed uruchomieniem adaptacji za wcześnie by ferować wyroki. Z mojej strony EOT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na Zabłociańskiej mamy jeszcze bonus w postaci izolatora a więc nawet jak wyhamujesz to możesz stanąć na dłużej. Przy Ogrodowej zresztą tak samo.
Inżynier Ruchu zaakceptował wprowadzenie priorytetów na ul. Wolskiej od Elekcyjnej do Skierniewickiej. Priorytet będzie oparty na koordynacji, a przy Elekcyjnej będzie dodatkowo akomodacja. Projekty (a ściślej to kalibrację tego, co działa dzisiaj w terenie) skierowano do wdrożenia. Mam nadzieję, że skończy się uciekanie zielonego przy Elekcyjnej. Idzie ku dobremu.
Sygnalizacja stałoczasowa też może być źle działająca i nie zapewniać pewności przejazdu lub jego braku, jeśli offsety wyznaczono "na styk". Priorytety na Wolskiej, o których piszę powyżej, będą właśnie oparte o programy stałoczasowe (z wyjątkiem Elekcyjnej).Stały cykl jest dla prowadzącego pojazd lepszy niż niewłaściwie działający priorytet.
Reymonta/Broniewskiego, stałoczasówka i pionowe co dwie minuty do jazdy na wprost oraz skrętu.
Rano jeszcze działało wzbudzanie.
Wieczorem też już działało normalnie.
Wiadomo kiedy zostanie przywrócony priorytet na odcinku gdzie został wyłączony?Jarek pisze:Inżynier Ruchu zaakceptował wprowadzenie priorytetów na ul. Wolskiej od Elekcyjnej do Skierniewickiej. Priorytet będzie oparty na koordynacji, a przy Elekcyjnej będzie dodatkowo akomodacja. Projekty (a ściślej to kalibrację tego, co działa dzisiaj w terenie) skierowano do wdrożenia. Mam nadzieję, że skończy się uciekanie zielonego przy Elekcyjnej. Idzie ku dobremu.
Jak ktoś zaprojektuje korekty w algorytmach, to pewnie Inżynier Ruchu szybko to zatwierdzi, bo tutaj kwestia jest bezsporna. Problem polega na tym, że tego nikt chyba póki co nie projektuje.
Zaprojektować ma pewnie firma którą wybierze wykonawca budowy metra a ta jeszcze nie została wybrana?
- Thompson04
- Posty: 202
- Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
- Lokalizacja: Bemowo Jelonki
Gdzie tam, cały czas to ta sama firma Ove Arup.Flash8222 pisze:Zaprojektować ma pewnie firma którą wybierze wykonawca budowy metra a ta jeszcze nie została wybrana?
To spokojnie można założyć, że priorytet wróci jak skończy się budowa ![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)