Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 gru 2016, 20:45

Gorzej, to wartość z "czerwonej książki".

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 gru 2016, 20:48

Glonojad pisze:Na dokładnie każdym skrzyżowaniu bez priorytetu i koordynacji też się tak czasem może zdarzyć z prawdopodobienstwem p=t/C, gdzie t to długość niekomfortowej chwili a C to długosc cyklu.
A czy priorytet z założenia nie powinien działać tak, że jeśli tramwaj jedzie to system reaguje i wydłuża o tych kilka sekund sygnał zezwalający? A ewentualny zabraniający wyświetla odpowiednio wcześniej? Jeśli priorytet ma mnie zmuszać czasem do łamania ludzi albo przepisów, to ja wolę zwykłą koordynację. Przynajmniej miałbym pewność, że ruszając na początku pionowego z poprzedniego skrzyżowania zdążę lub nie, a nie loterię. No i jakoś na Bródnie takie historie się nie zdarzają, a przy Kazubów, Czumy, Synów Pułku i Zabłocińskiej tak. Czyli da się inaczej.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2016, 20:49

Jak działa priorytet to zależy od konkretnego skrzyżowani a i od konkretnej sytuacji ruchowej. Nigdy, podkreślam, nigdy, nie zadziała gorzej czyli bardziej niebezpiecznie od sygnalizacji zwykłej, która w żaden sposób na ruchu nie reaguje, co udowodniłem powyżej. Więc jeśli umiesz bezpiecznie przejechać przez sygnalizację zwykłą, to i przez priorytetową też.

Są pilniejsze potrzeby niż poprawianie projektów czwórkowych na piątkowe (przy Zabłocińskiej zresztą podejrzewam raczej problem po stronie implementacji niż projektu).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 28 gru 2016, 20:57

Stały cykl jest dla prowadzącego pojazd lepszy niż niewłaściwie działający priorytet. Właściwie działający, jak ten na Bródnie, gdzie jakoś nie zdarzają się sytuacje takie jak w wymienionych przeze mnie miejscach, jest opcją najlepszą. Albo mam pionowe i wiem, że pojadę bezpiecznie albo odpowiednio wcześnie mam poziome i normalnie się zatrzymuję. Nieczynna Reduta Wolska i Sowińskiego też numerów nie wycinały. Natomiast priorytet który nie reaguje na nadjeżdżający wóz, tylko zmusza prowadzącego do dziwnych manewrów, jest szkodliwy. Stałoczasówka numerów nie wycina. Prowadzący najczęściej po prostu wie czy uda się przejechać. W wymienionych miejscach jest loteria a system jest dla motorowych złośliwy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 gru 2016, 23:57

Glonojad pisze:Więc jeśli umiesz bezpiecznie przejechać przez sygnalizację zwykłą, to i przez priorytetową też.
Widzisz Szeregowy, musisz się jeszcze dużo nauczyć.
Glonojad pisze:
Jarek pisze:JPII jest niestety do poprawy. To nie jest mój projekt, postanowiłem się nie wtrącać do algorytmów, ale jak to tak dalej będzie wyglądało, to pewnie trzeba będzie.
Algorytmy tam akurat nie ruszyły, więc nie przesadzaj.
No tak, robota zrobiona więc po co później poprawiać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 gru 2016, 5:52

Akurat chodziło o to, że przed uruchomieniem adaptacji za wcześnie by ferować wyroki. Z mojej strony EOT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 29 gru 2016, 17:39

Na Zabłociańskiej mamy jeszcze bonus w postaci izolatora a więc nawet jak wyhamujesz to możesz stanąć na dłużej. Przy Ogrodowej zresztą tak samo.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 09 sty 2017, 13:25

Inżynier Ruchu zaakceptował wprowadzenie priorytetów na ul. Wolskiej od Elekcyjnej do Skierniewickiej. Priorytet będzie oparty na koordynacji, a przy Elekcyjnej będzie dodatkowo akomodacja. Projekty (a ściślej to kalibrację tego, co działa dzisiaj w terenie) skierowano do wdrożenia. Mam nadzieję, że skończy się uciekanie zielonego przy Elekcyjnej. Idzie ku dobremu.
Stały cykl jest dla prowadzącego pojazd lepszy niż niewłaściwie działający priorytet.
Sygnalizacja stałoczasowa też może być źle działająca i nie zapewniać pewności przejazdu lub jego braku, jeśli offsety wyznaczono "na styk". Priorytety na Wolskiej, o których piszę powyżej, będą właśnie oparte o programy stałoczasowe (z wyjątkiem Elekcyjnej).

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 sty 2017, 15:32

Reymonta/Broniewskiego, stałoczasówka i pionowe co dwie minuty do jazdy na wprost oraz skrętu.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 sty 2017, 18:29

Rano jeszcze działało wzbudzanie.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sty 2017, 14:13

Wieczorem też już działało normalnie.
Jarek pisze:Inżynier Ruchu zaakceptował wprowadzenie priorytetów na ul. Wolskiej od Elekcyjnej do Skierniewickiej. Priorytet będzie oparty na koordynacji, a przy Elekcyjnej będzie dodatkowo akomodacja. Projekty (a ściślej to kalibrację tego, co działa dzisiaj w terenie) skierowano do wdrożenia. Mam nadzieję, że skończy się uciekanie zielonego przy Elekcyjnej. Idzie ku dobremu.
Wiadomo kiedy zostanie przywrócony priorytet na odcinku gdzie został wyłączony?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 11 sty 2017, 15:59

Jak ktoś zaprojektuje korekty w algorytmach, to pewnie Inżynier Ruchu szybko to zatwierdzi, bo tutaj kwestia jest bezsporna. Problem polega na tym, że tego nikt chyba póki co nie projektuje.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sty 2017, 17:44

Zaprojektować ma pewnie firma którą wybierze wykonawca budowy metra a ta jeszcze nie została wybrana?

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 11 sty 2017, 20:59

Flash8222 pisze:Zaprojektować ma pewnie firma którą wybierze wykonawca budowy metra a ta jeszcze nie została wybrana?
Gdzie tam, cały czas to ta sama firma Ove Arup.
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 sty 2017, 21:02

To spokojnie można założyć, że priorytet wróci jak skończy się budowa :/

ODPOWIEDZ