SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
1. legionowski, miński i otwocki są obsługiwane w niewielkiej części
2. powiaty są generalnie biedne
3. miński chyba nawet płaci, słyszałem coś o 100.000 złotych, czyli symbolicznie
[ Dodano: |25 Lis 2011|, 2011 13:12 ]
Swoją drogą. Jak SKM chce jeździć tylko do Wesołej to niech oddaje sloty. Za mało z niej pożytku będzie.
2. powiaty są generalnie biedne
3. miński chyba nawet płaci, słyszałem coś o 100.000 złotych, czyli symbolicznie
[ Dodano: |25 Lis 2011|, 2011 13:12 ]
Swoją drogą. Jak SKM chce jeździć tylko do Wesołej to niech oddaje sloty. Za mało z niej pożytku będzie.
Myślałem, że KM już nie obrabiają SKMkowych składów, tymczasem dziś na MNG z hali wystawał jeden z ELFów SKM. Myślałem, że o ile jeszcze 14We w Sochaczewie, 19We w Tłuszczu, ale ELFy w Mińsku robią. A tu niespodzianka.
No i miałem małą okazję przejechać się ELFem KM na linii nasielskiej.
Duuuużo lepiej wyciszony napęd niż w SKM. To nawet nie sprawa tego, że hałas w SKM się roznosi łatwo, bo jest duża otwarta przestrzeń. Nad samym wózkiem jest dużo ciszej. Ale drzwi zdaje się chodzą, jak chcą jeszcze.
No i spostrzeżenie - jest lepiej w ELFach SKM - rzadziej niż wcześniej spotykam sytuacje, kiedy jadą z którymś wyłączonym wózkiem.
No i miałem małą okazję przejechać się ELFem KM na linii nasielskiej.
Duuuużo lepiej wyciszony napęd niż w SKM. To nawet nie sprawa tego, że hałas w SKM się roznosi łatwo, bo jest duża otwarta przestrzeń. Nad samym wózkiem jest dużo ciszej. Ale drzwi zdaje się chodzą, jak chcą jeszcze.
No i spostrzeżenie - jest lepiej w ELFach SKM - rzadziej niż wcześniej spotykam sytuacje, kiedy jadą z którymś wyłączonym wózkiem.
- 29 Ikarusów
- Posty: 182
- Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
- Lokalizacja: inąd
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 30108.htmltvnwarszawa.pl pisze: ztm odpowiada na zarzuty internautów
ZTM tłumaczy się z droższej SKM-ki
10 grudnia mija termin zakończenia negocjacji z podwarszawskimi gminami na temat kosztów utrzymywania Szybkiej Kolei Miejskiej. W najgorszej sytuacji jest Otwock, który wciąż nie ma pieniędzy na zaproponowaną przez ZTM podwyżkę. Tymczasem urzędnicy ratusza tłumaczą, dlaczego komunikacja w podwarszawskich miejscowości nie może być tańsza.
Zarząd Transportu Miejskiego znów podwyższa składki za korzystanie z Szybkiej Kolei Miejskiej podwarszawskim samorządom. Jak juz pisaliśmy przed kilkoma dniami, niektóre gminy skarżą się, że podwyżki są zbyt drastyczne. Po artykule na tvnwarszawa.pl o kłopotach z linią SKM do Otwocka, na naszym forum zawrzało.
- Zdzierstwo. Nie dość, że bilety na pierwszą i drugą strefę pochłaniają ponad 150 złotych miesięcznie, to jeszcze każą sobie dopłacać – napisał na forum tvnwarszawa.pl dojeżdżający.
Z kolei internauta PW pyta: niedawno była podwyżka biletów. Teraz ZTM żąda większych dopłat. Czy to mieszkańcy podwarszawskich miejscowości mają Warszawie fundować komunikację?
Stolica płaci 60 procent
Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego postanowili przybliżyć podział kosztów dotyczących współfinansowania komunikacji przez stolicę i podwarszawskie miejscowości. Według ZTM wyliczenia przedstawione samorządom wynikają z realnych kosztów połączenia, zawartych w umowach z przewoźnikiem.
- Warszawa płaci 100 procent kosztów na swoim terenie i pokrywa 60 procent kosztów poza granicami miasta, a gmina objęta II strefą biletową płaci 40 proc. kosztów funkcjonowania komunikacji na swoim terenie – wylicza Andrzej Skwarek, z biura prasowego ZTM.
Te 40 procent jest pułapem docelowym, do którego gminy dochodzą stopniowo po kilka, kilkanaście procent rocznie. - Obecnie wiele z nich dopłaca dopiero około 30 proc – precyzuje Skwarek.
Ząbki płacą za I strefę
Z kosztów dopłat wynika też podział na dwie strefy w cenach biletów.
- Aby utrzymać ofertę komunikacyjną na zadowalającym poziomie, jeśli nie z lokalnych budżetów, więcej środków musi pochodzić z wpływów z biletów. To swego rodzaju system naczyń połączonych. Władze każdej gminy mogą obniżyć ceny biletów dla swoich mieszkańców, przystępując do pierwszej strefy biletowej. W takiej sytuacji gmina pokrywa 60 proc. realnych kosztów komunikacji na swoim terenie, Warszawa dopłaca 40 proc., a mieszkańcy gminy płacą za bilety tyle samo co mieszkańcy Warszawy – tłumaczy Andrzej Skwarek. Obecnie taką taryfę mają jedynie Ząbki.
Rzecznik ZTM zarzuca też władzom podwarszawskich gmin, że nie zdają sobie sprawy z wydatków na komunikację miejską. - W tym roku z budżetu miasta wydaliśmy ponad 2 mld zł tylko na komunikację miejską - podkreśla.
Bez porozumienia, nie będzie SKM
Aktualnie trwają coroczne negocjacje z podwarszawskimi gminami nt. wysokości ich partycypacji. Ratusz już zapowiada, że jeżeli nie dojdzie do porozumienia do 10 grudnia br. W przypadku braku jasnej deklaracji, ZTM będzie musiał podjąć decyzję o wystąpieniu do PKP PLK z wnioskiem o zmianę rozkładów jazdy. W grę wchodzi m.in. skrócenie połączeń Szybkiej Kolei Miejskiej na linii otwockiej do stacji w Falenicy. Z uwagi na obowiązujące procedury, zmiany rozkładu zaczęłyby obowiązywać od 1 lutego 2012 roku.
bf/mjc/par
Publikacja 29.11.2011 15:28 / TVN Warszawa
© TVN Warszawa
Pod tekstem, jak zwykle - ożywiona dyskusja. Zainteresował mnie następujący wpis (~Ona i On):
Na chwilę obecną jest taki ruch na trasie średnicowej, ze zarządca infrastruktury nie zgodzi się, by SKM kursowała tylko do Falenicy i utnie kursy w ogóle na trasie S1. Nie będzie takiej możliwości, by SKM sobie jeździła tylko do Falenicy, bo wtedy KM musiałyby dać więcej połączeń na Otwock, a na to zarządca się nie zgodzi, bo nie będzie miał gdzie upchać na średnicówce tych dodatkowych pociągów Km z Otwocka.
Ma (mają?) rację? Co Wy na to?
Nie mają racji. Z resztą Falenica nawet została przygotowana na SKM swego czasu (jeden tor odstawczy ).Ma (mają?) rację? Co Wy na to?
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Czw 08 Gru, 2011 ]
Usunięcie części wiadomości odnoszącej się do postów przeniesionych do ZSYPU. MeWa
Tor tam był wręcz "od zawsze". Natomiast był w stanie ruiny. Potem SKM zaczęła jeździć do Falenicy (2005 rok) i PLK wspaniałomyślnie przygotowała tor (chodzi o żeberko za przejazdem, jadąc w kierunku Otwocka). Wtedy SKM puszczono do Miłosnej i Pruszkowa i tor znowu nie jest potrzebny od tego momentu
a tym czasem jest juz rozkład dla Skmek
Rozkład S1
Rozkład S2
Rozkład S9
www.ztm.waw.pl pisze:Od 11 grudnia nowe rozkłady jazdy SKM
Od 11 grudnia nowe rozkłady jazdy SKM
11 grudnia wchodzą w życie nowe rozkłady jazdy pociągów SKM na liniach S1, S2 i S9. Przybliżamy uwarunkowania, które wpłynęły na ich ostateczny kształt.
Linia S1
Trudnością w ułożeniu rozkładu na tej linii, który odpowiadałby potrzebom pasażerów, są prace prowadzone na odcinku Warszawa Włochy – Pruszków (związane z budową Trasy N-S). Zamknięty jest jeden tor dalekobieżny, co powoduje, że część pociągów dalekobieżnych jest kierowanych na tory przeznaczone dla pociągów podmiejskich.
Znaczna część kursów będzie przesunięta w czasie według pierwotnych założeń. Utrudnienia na tym odcinku wpłyną również na kursowanie pociągów na linii otwockiej.
Dzięki współpracy z zarządcą infrastruktury kolejowej – Polskimi Liniami Kolejowymi, na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego oraz Szybkiej Kolei Miejskiej, udało się wstawić do rozkładu jazdy dodatkowy pociąg linii S1 (o godz. 7.21 z Pruszkowa do Warszawy Wschodniej). Dzięki temu pasażerowie będą mieli łatwiejszy dojazd, niż w pierwotnej propozycji zarządcy infrastruktury.
Linia S1 będzie obsługiwana wszystkimi typami taboru posiadanymi przez SKM, czyli pociągami typu 14WE (w podwójnym zestawieniu), 19WE oraz 27WE (Elf). W przyszłym roku do obsługi linii zostaną skierowane również produkowane obecnie pociągi 35WE.
Rozkład linii S1 zostanie ponownie zmodyfikowany 15 stycznia przyszłego roku, po powrocie części pociągów dalekobieżnych na swoje tory.
Warto podkreślić, że z powodu znaczących luk w kursowaniu pociągów KM i SKM na linii pruszkowskiej, w niektórych godzinach część składów będzie wydłużonych. Dla przykładu pociąg S1 o godz. 7.50 z Pruszkowa czy o godz. 16.58 z Warszawy Śródmieście do Pruszkowa będzie złożony z dwóch jednostek 19WE (w sumie taki skład będzie miał 8 wagonów). Część pociągów Kolei Mazowieckich na linii grodziskiej będzie kursowała jako potrójne (w ścisłym szczycie przewozowym).
Linia S2
Rozkład linii oparty jest na 30-minutowym takcie. Docelowo linia będzie wydłużona do stacji Warszawa Lotnisko Chopina. Do tego czasu pociągi będą kursować na trasie skróconej do Warszawy Zachodniej.
Linia będzie obsługiwana w całości przez pociągi typu Elf.
Linia S9
Od 11 grudnia linia będzie w całości obsługiwana przez Szybką Kolej Miejską. Definitywnie znikną więc z niej najstarsze pociągi EN-57, którymi obsługiwały linię Koleje Mazowieckie. Rozkład jest w miarę możliwości skoordynowany z rozkładem pociągów Kolei Mazowieckich (który jest zależny od prac modernizacyjnych na linii kolejowej z Warszawy do Gdyni). Tak aby na wspólnym odcinku ich tras nie było większych „luk czasowych”.
W momencie udostępnienia linii kolejowej na lotnisko Chopina, oferta połączeń na odcinku Warszawa Legionowo zostanie przebudowana. Uruchomiona zostanie linia S3 Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina (kursująca co godzinę), której dopełnieniem będą pociągi Kolei Mazowieckich relacji Modlin – Warszawa Lotnisko Chopina. Linia S9 będzie także uzupełniała linię S3 i będzie kursowała także co godzinę (z ewentualnymi „dogęszczeniami” w godzinach szczytu).
Linia S9 będzie obsługiwana wyłącznie przez 6-wagonowe pociągi typu Elf.
Rozkład jazdy linii S9 zostanie nieznacznie zmodyfikowany od 9 stycznia (ze względu na zmiany w rozkładzie na linii KM9, które wynikają z kolejnego etapu prac torowych.
Rozkłady jazdy SKM i KM na etapie opracowywania były ze sobą koordynowane – w miarę możliwości technicznych oraz przyjętych założeń oferty przewozowej obu przewoźników. Owocem tej współpracy jest m.in. wydłużenie, na wniosek ZTM, części pociągów KM do/ze stacji Warszawa Rembertów w celu odciążenia pociągów linii S2 z Sulejówka Miłosnej oraz KM2 z Siedlec.
W przyszłym roku na liniach kolejowych w Warszawskim Węźle Kolejowym prowadzone będą liczne prace modernizacyjne i remontowe, które mogą powodować zmiany w kursowaniu pociągów.
Rozkład S1
Rozkład S2
Rozkład S9
taką ciekawostkę znalazłem na jednym forum kolejowym - ile w tym prawdy to nie wiem, szczególnie dziwna jest dla mnie linia S5
żródło: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14998
żródło: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14998
Od 1 marca 2012 zmiany na liniach SKM
LINIE DZIENNE:
LINIA S1 Otwock - Warszawa - Pruszków / będzie kursować bez większych zmian w odstępie co ok. 30 minut na całej trasie.
LINIA S2 Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia / zmiana trasy na Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia - Port Lotniczy im. Chopina, będzie kursować co ok. 30 minut
LINIA S5 - Nowa linia uruchomiona na trasie Modlin - Port Lotniczy im. Chopina, kursy wykonywane będą przez Warszawę Centralną, co ok. 30 minut
LINIA S9 Legionowo / Wieliszew - Warszawa Gdańska / będzie kursować bez większych zmian w odstępie co ok. 30 minut
LINIE NOCNE:
LINIA S1 będzie kursować na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Falenica codziennie co ok. 60 minut,
w stacji Międzylesie skomunikowanie z autobusem N55 w kierunku pętli Międzylesie
w stacji Falenica skomunikowanie z autobusem N55 w kierunku Aleksandrowa oraz N72 w kierunku Otwocka
LINIA S2 będzie kursować codziennie na odcinku Sulejówek Miłosna - Warszawa Port Lotniczy im. Chopina, kursy co ok. 60 minut. Na stacji Wesoła skomunikowanie z autobusem N51 w kierunku Starej Miłosnej
Linia S5 kursować będzie na trasie Modlin - Port Lotniczy im. Chopina, kursy wykonywane będą przez Warszawę Centralną, co ok.60 minut.
Linia S9 nie będzie wykonywać kursów nocnych, w zamian od stacji Legionowo do stacji Legionowo Piaski, kursować będzie linia LN9 skoordynowana z pociągiem SKM S5
Miejscowości Pruszków i Piastów są poszkodowany, ponieważ PKP PLK wymusiło wprowadzenie na odcinku między tymi miastami a Dworcem Zachodnim nocną przerwę technologiczną.
źródło ZTM forum
Ale bajeczki rany koguta. Źródło można łatwo obalić: ZTM forum nie ma.Nxo pisze:taką ciekawostkę znalazłem na jednym forum kolejowym - ile w tym prawdy to nie wiem, szczególnie dziwna jest dla mnie linia S5
żródło: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14998
Od 1 marca 2012 zmiany na liniach SKM
LINIE DZIENNE:
LINIA S1 Otwock - Warszawa - Pruszków / będzie kursować bez większych zmian w odstępie co ok. 30 minut na całej trasie.
LINIA S2 Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia / zmiana trasy na Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia - Port Lotniczy im. Chopina, będzie kursować co ok. 30 minut
LINIA S5 - Nowa linia uruchomiona na trasie Modlin - Port Lotniczy im. Chopina, kursy wykonywane będą przez Warszawę Centralną, co ok. 30 minut
LINIA S9 Legionowo / Wieliszew - Warszawa Gdańska / będzie kursować bez większych zmian w odstępie co ok. 30 minut
LINIE NOCNE:
LINIA S1 będzie kursować na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Falenica codziennie co ok. 60 minut,
w stacji Międzylesie skomunikowanie z autobusem N55 w kierunku pętli Międzylesie
w stacji Falenica skomunikowanie z autobusem N55 w kierunku Aleksandrowa oraz N72 w kierunku Otwocka
LINIA S2 będzie kursować codziennie na odcinku Sulejówek Miłosna - Warszawa Port Lotniczy im. Chopina, kursy co ok. 60 minut. Na stacji Wesoła skomunikowanie z autobusem N51 w kierunku Starej Miłosnej
Linia S5 kursować będzie na trasie Modlin - Port Lotniczy im. Chopina, kursy wykonywane będą przez Warszawę Centralną, co ok.60 minut.
Linia S9 nie będzie wykonywać kursów nocnych, w zamian od stacji Legionowo do stacji Legionowo Piaski, kursować będzie linia LN9 skoordynowana z pociągiem SKM S5
Miejscowości Pruszków i Piastów są poszkodowany, ponieważ PKP PLK wymusiło wprowadzenie na odcinku między tymi miastami a Dworcem Zachodnim nocną przerwę technologiczną.
źródło ZTM forum
Rozkład linii S-1 od 1 kwietniaZTM pisze:1 kwietnia wejdą w życie nowe rozkłady linii SKM. Zmiany wynikają z kolejnej fazy robót na poszczególnych liniach kolejowych w aglomeracji warszawskiej i przesunięciami w kursowaniu pociągów innych przewoźników. Zachęcamy do zapoznania się z nowymi rozkładami.
Rozkład linii S-2 od 1 kwietnia
Rozkład linii S-9 od 1 kwietnia