Strona 23 z 68

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 18:58
autor: fik
No więc wystarczył jeden dzień roboczy z fenomenalną organizacją zastępczą, żeby ztm zaczął się z niej wycofywać rakiem - od jutra z-9 co 5' w szczycie. Kierować pewnie będzie sam dyrektor Witek, bo przecież kierowców nie ma, i nikt nigdy nie wymyślił horroru dla pasażerów, żeby zrobić promocję nowego taboru. :term:

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 19:08
autor: adner
Byle tylko nie kosztem 79 :)

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 20:55
autor: ashir
adner pisze:Byle tylko nie kosztem 79 :)
Nie kosztem, bo tabor i tak jest już uwięziony. :razz:

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 21:37
autor: Gutek
Byłem od ok. 17:10 na skrzyżowaniu z Hynka. Skwar ogromny. Autobus pojawił się dopiero ok. 17:30, a tym czasie zdążyły przejechać cztery "wahadłowce", żaden bez oszałamiającego zapełnienia (poziom a'la 22 na Grochowie). Z-9 już mocno zapchane, a każdy przystanek to było ok. 10 do 30 pasażerów do zabrania - liczba wysiadających była symboliczna. Niezabieralność zaczęła się od Korotyńskiego, i wtedy też zaczął się korek do skrzyżowania z BW20. Na Halach Banacha wysiadło sporo pasażerów, ale i tak napełnienie, lub raczej wypełnienie, nie zmalało. Na BW20 zaczął się exodus, jednak nie aż tak duży jak się spodziewałem. Do Naruciaka dojechało sporo osób.
Cóż, najgorsze jak dotąd doświadczenie z warszawską komunikacją zaliczone. Dobrze, że podniesiono częstotliwość, bo może dzięki temu poprawi się regularność. W każdym razie: jeśli się nie musi jechać przez Grójecką, to lepiej tego nie robić.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 22:12
autor: Glonojad
To skąd tłumy w tramwajach na Halach Banacha? Wbrew krytykom pasażerowie z tego tramwaju korzystają raczej chętnie.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 22:35
autor: Łukasz
Pierwszy dzień. Pierwszego dnia niczego nie powinno się brać pod uwagę.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 22:53
autor: fik
Glonojad pisze:To skąd tłumy w tramwajach na Halach Banacha? Wbrew krytykom pasażerowie z tego tramwaju korzystają raczej chętnie.
Z braku normalnej komunikacji zastępczej. Chęci w tym tyle, co w białoruskich wyborach prezydenckich.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 23:40
autor: adner
fik pisze: Z braku normalnej komunikacji zastępczej. Chęci w tym tyle, co w białoruskich wyborach prezydenckich.
Wbrew pozorom, na Ochocie ludzie też mieszkają a Bitwy to spory węzeł przesiadkowy. Jeżeli ktoś tu jedzie z zamiarem przesiadki to wybierze tramwaj i krótki spacer zamiast autobusu tkwiącego w korkach. Czy wolałbyś tych pasażerów wcisnąć na dach Z-9? Swoją drogą to było do przewidzenia, że tłumy będą nieziemskie; tramwaje jeżdżą zwykle pełne.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 10 sie 2015, 23:50
autor: fik
Wolałbym, żeby Z-9 kursowało z taką częstotliwością, żeby 350m "spaceru" przez śmierdzący bazar nie było koniecznością, tylko wyborem.

Swoją drogą, dziękuję za uświadomienie o mieszkaniowej funkcji Ochoty. Żyłem tam tylko 28 lat, nie zdążyłem się zorientować. Skoro tak biegle poruszasz się w demografii Warszawy, to wiesz też zapewne, że jest to jedna z dzielnic przodujących w odsetku ludności w wieku poprodukcyjnym i zmuszanie tych ludzi do czekania na niezabieralny autobus albo marszobiegów jest po prostu słabe. 128 ocierające się o niezabieralność o 23 pod Sobieskim może nieść za sobą pewną delikatną przesłankę, co ludzie sądzą o takiej organizacji komunikacji.

Swoją drogą, pocięcie 1 do częstotliwości wiejskiego PKSu (pewnie w celu wygospodarowania wozokm na event promocyjny, błędnie nazywany linią tramwajową) jest już jakimś szczytem skurwysyństwa. Najpierw przebieżki po bazarze, bo komunikacja zastępcza nie dowozi do linii, które zastępuje, a potem kolejne minuty oczekiwania na tramwaj, w który też pewnie niełatwo się zmieścić.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 0:03
autor: Szeregowy_Równoległy
Tylko co twoim zdaniem powinno się zrobić? Wywieźć Dżezy ciężarówkami, a całość ogarnąć autobusami co 2-3 minuty?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 0:05
autor: fik
Ciężarówkami to należy wywieźć ZTM, który urządza sobie marketing kosztem pasażerów, ale jeśli chodzi o merytorykę to właśnie tak powinno zostać to zorganizowane.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 0:12
autor: Szeregowy_Równoległy
I piszesz tak, chociaż znaczny odsetek pasażerów wybiera jednak opcję tramwajową i dojście piesze? Bo tak jest szybciej niż autobusem? Fiku, tu nie ma złotego środka.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 0:16
autor: fik
Znaczny odsetek pasażerów wybiera również Alaksandra Łukaszenkę. Ja pierdolę, gdyby śp. 505 kursowało co 3', a metro co 30', to znaczny odsetek pasażerów wybrałby to pierwsze, bo byłoby szybciej, ale nadal byłoby to głupie i słabe.

(paniczne wzmocnienie Z-9 wynika zapewne z tego, że ludzie nie mieścili się w 79, jak rozumiem?)

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 6:19
autor: reserved
fik pisze:że jest to jedna z dzielnic przodujących w odsetku ludności w wieku poprodukcyjnym i zmuszanie tych ludzi do czekania na niezabieralny autobus albo marszobiegów jest po prostu słabe. 128 ocierające się o niezabieralność o 23 pod Sobieskim może nieść za sobą pewną delikatną przesłankę, co ludzie sądzą o takiej organizacji komunikacji.
Znaczy się ludzie w wieku poprodukcyjnym masowo wypełniają po brzegi linię 128 o 23:00? :P

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

: 11 sie 2015, 6:24
autor: MisiekK
Szczególnie, że rano od Bitwy w kierunku południowym był korek po horyzont - samochody między 7 a 8 stały od zjazdu z Rakowca, Z9 pojawiało się z 20-30 minutowym opóźnieniem. Nie spodziewam się cudów w inne dni, szczególnie jak powstanie zawrotka samochodowa przy pomniku barykady za chwilę. Pierdyliard autobusów co 30 sekund na rozkładzie by nie da rady i byłby to piękny rozkład teoretyczny. A tramwaje z pilotami na zawrotce jeździły w miarę punktualnie.