Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 03 lis 2019, 13:42
Akurat zamysł szczytny, tylko ze 159 bym dyskutował. Z wymienionych jeszcze jako bezsensowne:
- 136 wracające na Aleję Prymasa Tysiąclecia jest bez sensu, bo rozdziela dojazd z północnej Płockiej na dwie stacje metra. Pomysł na przesuwanie na OSG jest zaś o tyle absurdalny, że dubluje metro, dubluje 523 i zastępuje 109 zastępujące 190 w trakcie gdy 190 jest skrócone tak, by nie było z niej żadnego pożytku.
- 167 na Znanej to już akurat jest, tylko uzasadnienie bez sensu, bo dojazd do tramwajów na Reducie ze Znanej jest potrzebny, choć dla tej linii wiąże się z bolesną konsekwencją, jaką jest jazda po Alei Prymasa Tysiąclecia.
- Ja osobiście nie widzę sensu skracania 190 w ogóle bo jest to dla mnie próba przesiadania ludzi w metro w sprzeczności z faktami, że jest ono w relacji na Pragę zwyczajnie wolniejsze, w dodatku nie zalicza MRA, ale jeśli już skracać, to na Znanej przynosi to więcej korzyści, nie mówiąc o technicznych trudnościach związanej z upychaniem mocnej linii na przegubach na Kole.
- 129 na Strąkowej całkiem fajnie zastąpione przez 201, acz chyba wolałbym je zastępować 197, które wówczas zastąpiłby 112 (na Połczyńskiej wówczas np. 177 do Cm. Wolskiego, miałoby lepszą funkcję dowodową najpierw do tramwajów, potem do metra, naturalnie z zastąpieniem na P7P przez 228 do Niedźwiadka/Karolina, a w dalszej perspektywie do stacji metra Karolin). Jazda na Górczewską tej linii jest zaś bez sensu, Tesco się zwija, a Włochy są dowożone do tramwajów na Połczyńskiej i tutaj wolałbym tę linię do Cm.Wolskiego/Koła przez Redutową.
- 255 bez sensu, z Odolan Rondo Daszyńskiego jest prosto, jazda do MKJ to wielki oberek, ani w podróży, ani nawet w dojeździe do linii metra nie krótszy. 155 może nie jest jakieś najgorsze, ale Znaną do metra sa się dowieźć prościej (197 przelotem i 397 lub 201 krańcowo, wówczas może ta druga na Cm. Wolski do tramwajów), a tę linię można wykorzystać na przykład jako dowóz Znanej do tramwajów i uzupełnienie na Kasprzaka do czasu powstania tam trasy tramwajowej. Od strony Młynowa może i metro Młynów jest bliżej, ale logiczniejsze jest metro Płocka, bo tam jedzie 103 oraz 102/106 czy co tam ma jechać z Siedmiogrodzkiej.
- 109 to chyba jakaś dziwna próba zrobienia dowozówki do metra nie tylko dla Bemowa, ale też dla Redutowej, dla APT, ale jednokierunkowo to się nie sprawdzi.
- 102 w relacji Olszynka-MSN to będzie trup totalny, 105 wolę na Powiśle niż na DWC, bo na Prostej to przede wszystkim tramwaj linii 10.
- 117 jak rozumiem zastępuje wszystkich pokrzywdzonych którzy po trochę krótszym staniu przez Aleje Jerozolimskie będą musieli przejść na drugą stronę Alej?
- 154 po zostawieniu na samej Ochocie jest bez sensu, acz to może lepiej bo z całotygodniowym 228 do metra, do pociągów i do tramwajów w alei Krakowskiej jeżdżącym po 1 Sierpnia nie będzie dla tej linii większego uzasadnienia.
- 171 albo przez plac Bankowy (ale tylko jedna linia w takiej relacji, więc wówczas już bez 520), albo uśmiercić bo akurat jazda po ciągu Prostej to to, w czym M2, w odróżnieniu od MRA i relacji daleka Wola-Praga, się akurat sprawdza.
- Przesiadanie ludzi ze 178 jedną stację metra bliżej to niewielka korzyść, a dodatkowo utrudnia tym wszystkim, którzy wybierają się na biurową Wolę.