Strona 23 z 29

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 18:46
autor: adam2239
Spoko. To 18 bez zmian, w zamian 20 do Ratuszowej, a 509 do Placu Hallera, żeby nie pozbawiać Białołęki wygodnego dojazdu na Akademię Koźmińskiego i do Ronda Starzyńskiego), ewentualnie skierować na Dworzec Wschodni (wybrane kursy, np. w godzinach szczytu).

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 18:50
autor: ashir
Ale 20 nie może jeździć do Ratuszowej-ZOO, bo nie będzie miało na żadnym krańcu ekspedycji.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 18:55
autor: Paweł D.
A co na Gocław? 509 już niepotrzebne tam?
To 79 się właśnie nadaje na Ratuszową, ale właśnie....

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 18:55
autor: adam2239
Hm... a jakby skierować 20 na Czynszową (Czynszowa - Boernerowo), 23 na Kawęczyńską (Kawęczyńska - Nowe Bemowo) i w zamian raz na zawsze pogrzebać linię 13, która co sezon pojawia się i znika?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:00
autor: Bywalec
A czy Ty nie rozumiesz co już kilka razy dziś tu padło, że nie może być linii bez ekspedycji a z każdym pomysłem proponujesz kolejny wariant nie zawierający ekspedycji?
I nie, 13 nie pojawia się i nie znika co sezon. To są pierwsze wakacje kiedy została zawieszona (zwłaszcza, że remont Kercelaka miał się wcześniej rozpocząć).

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:07
autor: Georg
Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:00
A czy Ty nie rozumiesz co już kilka razy dziś tu padło, że nie może być linii bez ekspedycji a z każdym pomysłem proponujesz kolejny wariant nie zawierający ekspedycji?
Czy na Kole jest ekspedycja? A raczej - czy byłaby, gdyby kończyła tam 20?
Może warto pomyśleć wtedy o wzmocnieniu 23. Wtedy postoje 1-2 minuty na Boernerowie miałyby sens, bo postój byłby na Kole. Dziś w międzyszczycie opóźnienia były 5-7 minut, a na pętli postój 1 minuta.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:10
autor: Bywalec
Tak, na Kole jest ekspedycja.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:15
autor: Georg
Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:10
Tak, na Kole jest ekspedycja.
Co z tego skoro nie ma kogo obsługiwać. A czy motorniczowie podczas awaryjnego zamknięcia odcinka na Boernerowo (co czasami się zdarza) i skróceniu trasy mogą z tej ekspedycji skorzystać, czy działa tylko przy planowym zakrańcowaniu jakiejś linii?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:17
autor: Bywalec
Z każdej ekspedycji można skorzystać w każdej chwili (za wyłączeniem sytuacji związanej z remontem ekspedycji).

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:17
autor: Georg
Bywalec pisze:
07 sie 2024, 19:17
Z każdej ekspedycji można skorzystać w każdej chwili.
Dzięki za odpowiedź!

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 19:26
autor: BrdzJkb
Łukasz pisze:
07 sie 2024, 18:43
Hotdeski nie są wygodne, ale też nie mówimy tu o wszystkich liniach, tylko o pewnie jednej, może dwóch.
W metrze mówimy o wszystkich liniach i o jednej, może dwóch jednocześnie :D

No ale właśnie - w metrze mamy przykład, że to może działać.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 20:36
autor: mb112
W autobusach moim zdaniem z czymś takim byłoby więcej kłopotu niż pożytku, na szczęście chyba nikt czegoś takiego nie proponuje.
Teoretycznie to by mogło mieć zastosowanie na liniach o dużej częstotliwości, z dość małą ilością miejsca na krańcach, np. 116, 189, 523. I takie linie są zwykle obsługiwane przez więcej niż 1 zajezdnię, trafiałoby się na różne pojazdy za każdym razem. I odstępy pomiędzy poszczególnymi brygadami wychodzą różne, bo ktoś kogoś dogoni i przyjedzie tuż za poprzednią brygadą itd., zamiast odpocząć to trzeba by było cały czas wypatrywać czy pojazd który mamy przejąć już przyjechał itd. W teorii to może logicznie brzmi, że autobus nie musi odpoczywać, a kierowca tak, to w praktyce to by się nie udało. W metrze to ok, jest jednolity tabor, większa przewidywalność, regularne odstępy między kursami, a jednocześnie bardzo duża częstotliwość, więc pewnie nie byłoby nawet miejsca na odstawienie tylu składów wraz z maszynistami na przerwę.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 21:17
autor: Stary Pingwin
primoż pisze:
07 sie 2024, 15:08
Ale ten sam tramwaj z innym prowadzącym już jak najbardziej. A ten wcześniejszy motorniczy może odbyć przerwę ustawową.
Ten inny motorniczy musi dojechać z zakładu. Mokotów( motorowi) zaczyna i kończy na Hucie
bo tam obejmuje wagon, a I zmiana stamtąd wraca. Bezsens? Firma za dojazd nie płaci.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 21:24
autor: Bywalec
Wcale nie musi jechać z zakładu. A to, że mamy dość beznadziejną komunikację nocną i większość jeździ samochodem, który zostawia na zakładzie to inna kwestia.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 07 sie 2024, 21:26
autor: pawcio
Stary Pingwin pisze:
07 sie 2024, 21:17
primoż pisze:
07 sie 2024, 15:08
Ale ten sam tramwaj z innym prowadzącym już jak najbardziej. A ten wcześniejszy motorniczy może odbyć przerwę ustawową.
Ten inny motorniczy musi dojechać z zakładu. Mokotów( motorowi) zaczyna i kończy na Hucie
bo tam obejmuje wagon, a I zmiana stamtąd wraca. Bezsens? Firma za dojazd nie płaci.
Jak by była ekspedycja na Kieleckiej, to bym Wam SWL-e robił bliżej zakładu.