Strona 23 z 25

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 11:00
autor: Rosa
Bastian pisze:
Rosa pisze: A dojście od tramwaju pewnie będzie dłuższe niz z Grochowskiej na Wschodni.
Jakim cudem? :-s
Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 11:01
autor: fik
Circa dziesięciokrotnie.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 11:18
autor: Flash8222
Rosa pisze:
Bastian pisze: Jakim cudem? :-s
Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?
Linia tramwajowa będzie pod peronami.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 11:46
autor: MichalJ
Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 12:20
autor: Wiliam
O żadnych pętlach nie słyszałem. Zachodni ma być chyba czołowy na dwukierunki.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 12:29
autor: pawcio
MichalJ pisze:Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?
To chyba w wariancie, gdyby tunel pod torami kolejowymi nie był budowany jednocześnie.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 12:58
autor: Bastian
Dżizas, przecież nawet na Transporcie Publicznym było.

Pętla po drugiej stronie Alej poszła do piachu już dawno. Tunel ma być pod torami. Przystanki po południowej stronie torów (pod placem - z możliwością kończenia czołowo od południa) i północnej (między pętlą Tunelowa a peronem 8). Tunel pod dworcem będzie powstawał w ramach inwestycji PLK, którą też obowiązują terminy unijne.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 13:27
autor: osa
Nie było tam zbyt dokładnie. Ja zrozumiałem, że planowane są dwie odnogi od Dworca Zachodniego jednocześnie - do Ordona i do Płockiej. A tymczasem w pierwszej kolejności ma powstać tylko tunel pod al. Prymasa Tysiąclecia do Ordona i Kasprzaka. I słusznie. Oby się udało chociaż to.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 16:34
autor: person
Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy :>

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 16:40
autor: Domas
person pisze:Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy :>
Przynajmniej był o czasie. BPNMSP.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 18:52
autor: px33
A wracając do tematu, ETCS jest już odpalony na całej linii? Połączenia na EZT od grudnia będą mogły jechać z maksymalną prędkością czy zostaną ograniczone do 130km/h?

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 19:16
autor: kveld
ETCS nie jest odpalony wcale. Jazdy powyżej 130 w podwójnej obsadzie. Dodatkowo Darty jeszcze nie mają papierów na jazdy w ETCS gdziekolwiek.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 21:25
autor: px33
A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 30 lis 2016, 21:29
autor: MichalJ
Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.

Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

: 01 gru 2016, 9:35
autor: kveld
px33 pisze:A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)
Zdaje się, że oficjalnie mówi się o końcu 2017, ale nieoficjalnie o połowie 2018, czyli pewnie rozkład 2018/19 realnie. Co do podwójnej obsady, to sprawdziłem, co jest w srj dla IC W-wa Wschodnia - Łódź Fabryczna (na przejeżdżające tranzytem przez Warszawę/Łódź już nie będę patrzył) i wszystkie sprawdzone: Wokulski, Prząśniczka, Tuwim, Rzecki, Telimena (na Dartach), Soplica (na Flircie) mają wpisaną prędkość 160 km/h, czyli Intercity chyba jednak zakłada obsadę podwójną.

Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
MichalJ pisze:Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.
Przy czym jest to wina nie tyle samego systemu, co rozwiązania zastosowanego przez PLK w kontekście przejazdów, które generalnie jest niby dobre, słuszne, bezpieczne i w ogóle, ale... no ja mam o nim swoje zdanie. Opisywać szczegóły techniczne?