Strona 23 z 27
: 30 sty 2013, 13:26
autor: Aligator
Bastian to jest jeszcze "ciekawsze" (jak już wklejamy to po całości).
"W 2004 roku na zlecenie RFF (zarząd infrastruktury) i SNCF został dokonany audyt infrastruktury kolejowej we Francji, który wykazał szokujące efekty budowy KDP w tym kraju. Raport choć tajny, to jednak ujrzał światło dzienne wstrząsając społeczeństwem. W raporcie można było przeczytać, że w wyniku skupienia działalności na nowych liniach KDP pozostała sieć kolejowa jest w katastrofalnym stanie, gdzie 60 % należałoby zamknąć z przyczyn technicznych. "
http://inforail.pl/text.php?id=44992
: 30 sty 2013, 13:28
autor: Wiliam
Ale w Hiszpanii to tak po całości jadą. Z autostradami jest podobno to samo.
: 30 sty 2013, 13:29
autor: MeWa
Wiliam pisze:Ale w Hiszpanii to tak po całości jadą. Z autostradami jest podobno to samo.
Tam ogólnie przeinwestowali.
Jedną nową sieć tramwajową zamknęli nawet jakiś czas po otwarciu, bo nie było pieniędzy na utrzymanie...
: 31 sty 2013, 13:39
autor: jasiu
a my idziemy w ich ślady. Nie chcę krakać, ale u nich kryzys zaczął się prawie jednocześnie z momentem zakręcenia kurka z unijnymi dotacjami.
: 31 sty 2013, 20:56
autor: Wiliam
Póki co, budujemy to co naprawdę jest potrzebne. Może z wyjątkiem tych wszystkich lotnisk. Do tego miejsca co Hiszpania raczej nie dojdziemy.
: 31 sty 2013, 21:19
autor: Aligator
Póki co, budujemy to co naprawdę jest potrzebne. Może z wyjątkiem tych wszystkich lotnisk. Do tego miejsca co Hiszpania raczej nie dojdziemy.
No tutaj się nie zgodzę.
U nas już dawno mamy wyższe podatki... a jeśli uwzględnić taką Navarrę czy Kraj Basków gdzie rząd krajowy każdego roku negocjuje z władzami wspólnot lokalnych kwotę podatku pobranego do kasy centralnej to odpadamy w przedbiegach.
Z drugiej strony Hiszpania się wali regionami, Katalończycy coraz bardziej dążą do separacji a jak do tego dojdzie to jakieś 25% PKB szlag trafi, z Krajem Basków i Navarrą pewnie ze 40%.
: 01 lut 2013, 10:07
autor: jasiu
IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie. Teraz większy nacisk jest jednak na poprawianie, dosztukowywanie mniejszymi inwestycjami, rewitalizacje. Miś na miarę naszych możliwości...
: 01 lut 2013, 11:39
autor: grzegorz
jasiu pisze:IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie. Teraz większy nacisk jest jednak na poprawianie, dosztukowywanie mniejszymi inwestycjami, rewitalizacje. Miś na miarę naszych możliwości...
Taak? A na budowę autostrad nas stać.

: 03 lut 2013, 17:34
autor: Aligator
IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie.
Ja nie wiem czy to można nazwać postępem.
Akurat połączenie szybką koleją N-S miałoby sens (zamiast ekspresów).
O ile na trasie Kraków-Gdańsk pociąg nadal byłby wolny to na trasie Kraków-Warszawa, Warszawa-Gdańsk byłyby sensownym rozwiązaniem (to nie jest tak że trasy KDP nie bywają rentowne).
Problem polegał raczej na tym że we Francji czy Hiszpanii była gorączka kolejowa zamiast rozsądnych inwestycji (np. linia Barcelona-Walencja jest niegłupia, z kolei budowa Madryt-A Coruña to poroniony pomysł).
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 8:05
autor: KwZ
Haha, głęboka ta wykopka będzie.
Rynek Lotniczy pisze:Podpisano umowę w sprawie linii dużych prędkości Warszawa – CPK – Łódź
Artykuł zawiera sporo propagandy. Popatrzmy:
Premier Morawiecki: "Ten wielki plac budowy, [...]" - no hej, dopiero STEŚ
zaczną robić. DŚU jest wcześniej czy później? Chyba później, bo STEŚ ma wybrać przebieg (dopiero!).
Kierownik projektu CPK Horała: "Inwestycje kolejowe to rdzeń programu CPK. "
A ja myślałem, że rdzeniem portu komunikacyjnego będzie ów port
komunikacyjny lotniczy.
Megalotnisko chcą zrobić do 2027. Buahaha. I linię kolejową do niego z Łodzi i Warszawy też w tym terminie. Buahaha^2.
ok. 200 km w ramach węzła kolejowego w rejonie Portu Solidarność
Co?? Chcą tą koleją opleść lotnisko jak obwodnicą? Przecież tam powinna być prosta stacja przelotowa plus łącznica na CMK. Coś jeszcze?
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 9:40
autor: fik
KwZ pisze: ↑11 cze 2021, 8:05
Co?? Chcą tą koleją opleść lotnisko jak obwodnicą? Przecież tam powinna być prosta stacja przelotowa plus łącznica na CMK. Coś jeszcze?
No jakby masz trochę linii kolejowych w okolicy, do których powinieneś raczej to lotnisko podłączyć. CMK, CMK-N, LK3 w dwóch kierunkach, LK1 w dwóch kierunkach, wszystko bezkolizyjnie, z separacją ruchu lokalnego i na v160 minimum. Za czasów mojej krótkiej przygody z tym projektem kształt węzła był jednym z głównych punktów zapalnych, ale nawet najbardziej zagorzali zwolennicy wersji minimum nie ograniczali się do tak niefunkcjonalnych pomysłów, jak Twój.
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 10:58
autor: pawcio
LK3 na wschód można by odpuścić, bo będzie osobne podłączenie do Warszawy. Błonie i Ożarów chyba nie są kluczowe dla powodzenia frekwencyjnego CPK.
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 11:09
autor: fik
Jakoś pociągi regionalne na lotnisko będą musiały dojechać, przy czym jednak głupio z Błonia do CPK jechać przez Warszawę lub Sochaczew.
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 20:56
autor: Paweł D.
Z Błonia do CPK to spokojnie można PKS puścić

W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
: 11 cze 2021, 22:43
autor: KwZ
Paweł D. pisze: ↑11 cze 2021, 20:56
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
Czy tam nie ma przypadkiem jakieś przebudowy toru i dlatego się nie mieszczą? Czy i bez tego też jest problem? Są na tej linii jakieś pociągi do Łodzi?
Czy moglibyśmy liczyć na to, że pociągi dalekobieżne mogłyby zostać zrzucone na Y-ka, jak w pierwotnych założeniach?