Przepisy wymyślono mając do dyspozycji tylko EP09?
Czy może nawet tego nie mieli?
Supernowoczesne pociÄ gi do obsĹugi linii Warszawa - ĹĂłdĹş
Moderator: JacekM
Wymyślano je kiedy jeździły parowozy i nawet taka obsługa nie widziała, że kogoś po drodze zabili.Przepisy wymyślono mając do dyspozycji tylko EP09?
Jest jeszcze ciekawiej, badania na zachodzi wykazały iż bezpieczniej jest gdy w kabinie znajduje się tylko jedna osoba. Maszynista baczniej obserwuje szlak.Maszynista może się zagadać z pomocnikiem i razem mogą nie zauważyć sygnału - można wysnuć taki, równie bzdurny, kontrargument.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A może to właśnie tak było? W końcu PN na skrajnię taboru tramwajowego powstała przez skopiowanie obrysu stopiątki, nie uwzględniając wagonów przegubowych, a nawet 13N (!)...zofey pisze:Przepisy wymyślono mając do dyspozycji tylko EP09?
Czy może nawet tego nie mieli?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
zofey pisze:Przepisy wymyślono mając do dyspozycji tylko EP09?
Czy może nawet tego nie mieli?
Zanim wyprodukowano EP09 były już przystosowane do V max=160km/h loki serii EP 05, oraz przystosowane do V=140km/h loki EP08
Więc wcale Ci co wymyślali przepisy nie musieli mieć EP09 ( nawiasem mówiąc projekt EP09 powstał pod koniec lat 70 - wdrożone je jednak do produkcji na dobre dopiero na początku lat 90).
W tej chwili na sieci PKP jeżdżą loki które są przystosowane do szybkości V=230km/h i mimo wszystko w PL mają dopuszczenie tylko do V=160km/h.
Powód - brak odpowiednich urządzeń zabezpieczających. Powyżej 160km/h SHP zaczyna ,,wariować''- raz działa , a raz nie. Zresztą - tak na marginesie- SHP i czuwak nie gwarantują że pociąg nie przejedzie semafora z sygnałem S1.
Co do samego przepisu - pamięta ktoś z was wielką głodówkę maszynistów ze Związku Zawodowego Maszynistów na Centralnym pod wodzą p. Zaborowskiego na początku lat 90?
Właśnie wtedy jednym z postulatów głodujących była jazda dwuosobowa przy szybkości powyżej V=130km/h. Powodem był strach przed zwolnieniami - jak co poniektórzy mogą pamiętać na początku lat 90 ( lata 90-93 ) na kolei drastycznie spadła praca przewozowa i zaczął się robić nadmiar m.in maszynistów. Po prostu ówczesne władze PKP spełniły postulat protestujących maszynistów.
Tylko że teraz nie ma odważnego który by ten przepis zlikwidował- a nawet jak się znajdzie to pewnie ,,za nisko'' siedzi w Min Infrastruktury. A pewien Vice Minister ma poważniejsze sprawy na głowie ( m.in jak uwalić IR) niż zajmować się zmianą przepisów
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach