Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 cze 2008, 10:49

Od soboty, pomimo zmiany rozkładów z powodu objazdu Andersa, 35 wciąż będzie jeździło z Bemowa 2 minuty po 28. Biorąc pod uwagę, że 35 będzie tak jechało aż do Wileńskiego, to.... krew człowieka zalewa :/
W weekend od Wileńskiego obie linie równiez z 2-minutowym odstępem. Oczywiście 28 będzie jechało jako pierwsze...


Naprawdę nie da się zmienić rozkładu 28 albo zawiesić na tydzień, zamiast marnować brygady i pracowników?

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 cze 2008, 11:05

Kod: Zaznacz cały

07: 02 06 20 24 32 41 44 50 54 56 
08: 02 06 08 18 21 32 34 42 44 54 56

Dojeżdzający rano na Służewiec dziękują za pocięcie 14-ki. I oczywiście za koordynację z 18-ką, która jest przed 14-ką i na bank będzie łapać opóźnienia.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 20 cze 2008, 14:20

Dokładnie. A na Wierzbnie w praktyce będą pojawiać się dwuskłady. Oczywiście z pierwszą jadącą z Centrum nabitą 18 i za nią pustą 14 a potem 12 minut przerwy. Brawo ](*,) ](*,)
ZTM-ie przechodzisz samego siebie, tak patrząc na tę całą sytuację to rozkłady tramwajowe prawie w całym mieście są do wyrzucenia i ułożenia od nowa :!:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 cze 2008, 17:18

geograf pisze:Od soboty, pomimo zmiany rozkładów z powodu objazdu Andersa, 35 wciąż będzie jeździło z Bemowa 2 minuty po 28. Biorąc pod uwagę, że 35 będzie tak jechało aż do Wileńskiego, to.... krew człowieka zalewa
Kluczowa jest Marszałkowska. 4 z 18 już mają zwaloną koordynację, gdyby jeszcze przesunąć 35 pod 28 miałbyś sześcioskład w 2 minuty i potem przez 13 ni sztuki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 cze 2008, 18:21

pawcio pisze:Kluczowa jest Marszałkowska.
Tak? Dziwnym trafem w sobotę zmienią rozkłady jazdy trzy linie z Marszałkowskiej. Nie dało się poprawić koordynacji na Bemowie i Bielanach?
Ciekawe czy po 36 będzie dziura w rozkładach...

Skoro 35 nie można było ruszyć, to dlaczego nie ruszono 28? I tak jeździ 2 minuty po 33 w stronę Bielan i 4 minuty przed 33 z Babki na Koło (co daje nam z 35 ładne 2-2-2-11)...

Gdy widzę te wszystkie bolesne koordynacje, to staję się zwolennikiem małej liczby linii z wysokimi częstotliwościami, czyli tego co Inż. Glonojad głosi od dawna :/

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 cze 2008, 20:17

geograf pisze:Gdy widzę te wszystkie bolesne koordynacje, to staję się zwolennikiem małej liczby linii z wysokimi częstotliwościami
Czas najwyższy, przecież właśnie o to chodzi... :roll:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 20 cze 2008, 20:36

Bastian pisze:
piotram pisze:To czego w takim razie trzeba, zeby te koordynacje były "w miarę"?
Uprościć sieć, zmniejszając liczbę "uwikłań" w koordynacje, ot co. .
Tyle, ze jakoś po tej pierwszej reformie było w miarę ok. Co kolejna to gorzej. Czyżby przyjęto jakichś nowych pracowników, którzy potrafią koordynowac, jak jeżdzi danym ciągiem tylko jedna linia?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2008, 20:41

Poprzednia reforma była na ledwo-ledwo. Tych kilka dodatkowych linii spowodowało, że się rypło. Co innego, gdyby ścięto do 15-20 linii...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5311
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 cze 2008, 21:09

Bastian pisze:
geograf pisze:Gdy widzę te wszystkie bolesne koordynacje, to staję się zwolennikiem małej liczby linii z wysokimi częstotliwościami
Czas najwyższy, przecież właśnie o to chodzi... :roll:
I dlatego rozbito koordynację 501 z 519 aby udowodnić tę tezę?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 cze 2008, 21:22

Co do nieszczęsnego Mokotowa, wydaje się że PILNIE trzeba wycofać 14 z Nowowiejskiej i zawinąć na Metrze Wilanowska, a na Nowowiejską wysłać 18 czy 36. Skoro są wakacje, to takie cięcia przejdą łatwiej, a potem się układ doszlifuje...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 21 cze 2008, 23:50

pawcio pisze:Coś się rypło, bo w drugą stronę gra idealnie. Na szczęście to tylko na tydzień.
Tak, teraz 19 i 33 z Piasków są "lepiej" - 19 jest aż 2 minuty przed 33 przez niemal cały DP... Jak widać sił wystarczyło tylko na rozsunięcie odjazdów w DS.
Po raz kolejny składam gratulacje dla całego zespołu rozkładowców ZTM.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 cze 2008, 23:57

A miało być tak pięknie :D

BP, NMSP (jakoś często to ostatnio powtarzam :>)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 22 cze 2008, 1:27

Bastian pisze:A miało być tak pięknie :D
Dobrze że pracownicy są zadowoleni z funkcjonowania swojej firmy.
BTW - dokładam jeszcze kolejne wyrazy uznania za układ 3-12 min w DS w relacji pl. Grunwaldzki->Woronicza.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 cze 2008, 2:06

Ze trzy miesiące temu gorąco przekonywałem do wymyślonego przez Glona rozwiązania z 10 przez Nowowiejską na Służew i 19 w roli dawnej 16 na Kielecką. Nie przeszło (choć niewiele brakowało), a argumentem przeciw było m.in. to, że 10 i 19 są dobrze zgrane ze sobą, więc jedna wchodzi w miejsce drugiej na Centralu, a nie robi się "niepotrzebnych zmian". Poza tym 19 nie dałaby z Pola Mokotowskiego żadnych połączeń nieoferowanych przez 33, a 10 daje. Tylko nie zauważono rzeczy podstawowej: zachowanie dotychczasowego układu wymaga splecenia ze sobą koordynacji ciągów równoległych, bo 19 jest koordynowana i na Puławskiej, i na Broniewskiego, podczas gdy 10 mogłaby sobie poradzić bez koordynacji na Chałubińskiego.

Gdy zaczynał się sypać wiadukt na Andersa, usilnie przekonywałem, by zostawić 15 z Okęcia na Marymont (Potok), 35 puścić na Mokotów, a zawiesić 36. Postawiono na wariant "prostszy" ("tylko" wydłużono 35 na Okęcie), znowu nie zauważając tego, że 35 uwikłane w układy koordynacyjne na Powstańców Śląskich, Broniewskiego, Andersa i Marszałkowskiej, Nowowiejskiej i Filtrowej, wreszcie na Grójeckiej i al. Krakowskiej, jest w stanie wysadzić koordynację w każdym układzie. Dziwne, że tego typu elementarz nie jest dla wszystkich oczywisty. Ale nic się nie zmieni, póki sieć będzie kształtowana pod kątem połączeń, a nie wydolności.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 cze 2008, 8:38

Mi się wydaje, że busman był tworzony pod kontem na przykład Wiednia, który to w każdym ciągu ma GÓRA 2 linie tramwajowe. Tam by się świetnie sprawdził.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ