Strona 23 z 30

: 04 maja 2010, 10:11
autor: Wolfchen
Niestety, nie ma pewności, czy "ekolodzy" nie udupią tej inwestycji... 8-(

: 04 maja 2010, 18:16
autor: Piotrek
A jakie są obecnie realne plany budowy nowych tras trolejbusowych w Gdyni?

I czy jest szansa na przegubowego trajtka? bo chyba nie ma, a by sie przydal ;)

: 04 maja 2010, 18:27
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:A jakie są obecnie realne plany budowy nowych tras trolejbusowych w Gdyni?
Łuczek sieci trakcyjnej przy stacji Gdynia-Chylona (zamiana 159 w trajtka) - a i to niepewne. I zasadniczo byłoby na tyle... :-k
Piotrek pisze:I czy jest szansa na przegubowego trajtka?
Nie ma najmniejszej szansy. Cały czas jest lansowany system "krótsze częściej".

: 05 maja 2010, 10:35
autor: chester
Jeszcze czysto koncepcyjnie (ale to wymaga dogadania się gmin) rozważa się przedłużenie sieci poza Sopot (Reja) do Gdańska (Żabianki), by złączyć trajtkiem całe Trójmiasto.

: 05 maja 2010, 12:40
autor: Wolfchen
Koncepcyjnie, to trajtek na Fikakowo miał iść ;)

A co do Żabianki, to mam dziwne wrażenie, że szybciej się doczekamy tramwaju do Reja, niż trajtka do Oliwy.

: 23 sie 2011, 22:55
autor: Wolfchen
Nadchodzi kres linii bezpłatnych w Gdyni, organizowanych przez ZKM (za wyjątkiem sezonowej 050)... :neutral:

:arrow: Od 1 września kasacji ulegają:
- linia 07 (CH Osowa - Buraczana)
- linia 012 (Tesco Dąbrowa - Karwiny)

:arrow: Od 1 października kasacji ulegają:
- linia 01 (Tesco Chylonia - Centrum)
- linia 04 (Tesco Chylonia - Obłuże)

Za linię 07 powstanie linia prywatna 808 (organizator: PA Gryf) kursująca na tej samej trasie. Będzie ona również bezpłatna (koszty funkcjonowania pokryje CH Osowa).

: 12 wrz 2011, 16:02
autor: marekb
Tczew, dnia 12.09.2011r.
Wydział Zamówień Publicznych
83-110 Tczew
Plac Piłsudskiego 1
http://www.phototrans.eu/14,511449,0,Me ... _7077.html


BZP.271.3.23.16.2011


OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA


Dotyczy postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie w latach 2012-2014”


I. Informuję, iż w niniejszym postępowaniu jako najkorzystniejszą cenowo ofertę wybrano:


Meteor Sp. z o.o.
Ul. Farna 2
43 - 600 Jaworzno


z ceną (wartością wraz z podatkiem VAT): 9.380.800,00 zł

II. Zbiorcze zestawienie ofert

Numer oferty Nazwa (firma) i adres Wykonawcy Cena
1
Przewozy Autobusowe “Gryf”
Marian Kotecki
ul. Armii Krajowej 1D
83 - 330 Żukowo


14.522.200,00* zł
2
Meteor Sp. z o.o.
ul. Farna 2
43 - 600 Jaworzno

9.380.800,00 zł
3
Veolia Transport Sp. z o.o.
ul. Dąbrowskiego 8/24
87 - 100 Toruń

16.190.900,00 zł
4
Warbus Sp. z o.o.
Al. Prymasa Tysiąclecia 102
01 - 424 Warszawa

12.582.900,00 zł
* cena została poprawiona na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w związku z zapisem pkt 14.2. Instrukcji dla Wykonawców SIWZ z kwoty 14.514.984,00 zł na 14.522.200,00 zł.

: 13 wrz 2011, 13:06
autor: Wolfchen
Dziennik Bałtycki pisze:Nowy przewoźnik od stycznia w Tczewie. Veolię zastąpi Meteor

Firma Meteor z Jaworzna wygrała w poniedziałek przetarg na usługi komunikacyjne w Tczewie. Kontrakt z samorządem miasta obowiązywać będzie od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2014 r.
Otwarcie ofert nastąpiło dwa tygodnie temu. Od tego czasu komisja przetargowa badała i oceniała propozycje firm. Do niektórych zwróciła się o wyjaśnienie lub uzupełnienie zapisów w dokumentacji.

W poniedziałek urzędnicy zakończyli pracę i mogli ogłosić werdykt. Wygrał Meteor z Jaworzna, który zaproponował miastu najniższą stawkę, bo 9,3 mln zł. Z kolei Warbus z Warszawy chciał 12,5 mln zł,
Gryf z Żukowa 14,5 mln zł, a obecny przewoźnik, Veolia Transport z Torunia - 16,1 mln zł. Są to pieniądze, jakie miasto dopłaca przewoźnikowi na czas trwania całego kontraktu.

Tczew: Wybierają nowego przewoźnika. Chętne są cztery firmy

- Na ten cel przeznaczyliśmy 13,5 mln zł i, jak widać, zmieszczono się w tej kwocie - powiedział nam Adam Burczyk, wiceprezydent Tczewa ds. gospodarczych. - Dotychczasowy elektroniczny bilet w autobusach pozostanie. Nowy przewoźnik musi zagwarantować kasowniki. Urządzenia będą miały większe ekrany.

Nowością ma być też zmiana koloru autobusów. Teraz są turkusowe, a od stycznia będą w barwach herbu miasta, czyli biało-czerwono-żółte. - Zależy nam na czystości, punktualności autobusów i kulturze obsługi pojazdów - podkreśla wiceprezydent.

Ireneusz Kozieł, prezes zwycięskiej firmy, tłumaczy, że w Tczewie zamierza otworzyć jej oddział. - Plany wobec bazy już mamy, teraz musimy wybrać najlepszy wariant - mówi. - Prawdopodobnie wszystkie autobusy, jakie wyjadą na ulice Tczewa, to MAN-y. Ich średni wiek to 12 lat.

Władze miasta chcą poprosić nowego przewoźnika, by przejął pracowników z Veolii. Chodzi o 175 osób.

http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualno ... ,id,t.html
Dopasowanie barw do herbu miasta na plus, co do taboru - nie wygląda za wesoło. :-k

: 10 maja 2012, 18:12
autor: Wolfchen
ZTM Gdańsk pisze:Otwarcie nowej trasy tramwajowej w ciągu al. Havla - zmiany w komunikacji

Już w dniu 12.05.2012 (sobota) o godz. 04:00 do ruchu pasażerskiego oddana zostanie nowa trasa tramwajowa od pętli Chełm Witosa przez Witosa-Havla do pętli Łostowice Świętokrzyska. Przy skrzyżowaniu al. Havla z ul. Świętokrzyską zostanie otwarty nowy autobusowo-tramwajowy węzeł przesiadkowy typu „drzwi w drzwi”. Zarówno w komunikacji tramwajowej jak i autobusowej zostanie wprowadzony szereg zmian:

Komunikacja tramwajowa

Na al. Sikorskiego, przed skrzyżowaniem z al. Witosa zostanie uruchomiona nowa para przystanków „Sikorskiego”, obsługiwanych przez linie 2, 6, 7 i 11.

Od tego przystanku, trasy linii 2, 6 i 7 zostaną wydłużone przez al. Witosa – al. Havla do pętli Łostowice Świętokrzyska (bez wjazdu na pętlę Chełm Witosa) wg nowych rozkładów jazdy. Na nowej trasie tramwajowej będą się znajdowały przystanki:

•Cieszyńskiego (w ciągu al. Witosa)
•Cebertowicza (w ciągu al. Witosa)
•Wilanowska (przy skrzyżowaniu ul. Wilanowskiej z al. Witosa)
•Przemyska (w ciągu al. Havla)
•Płocka (w ciągu al. Havla)
•Łostowice Świętokrzyska (pętla przy skrzyżowaniu al. Havla z ul. Świętokrzyską)
Przebieg trasy linii 11 pozostanie niezmieniony – tramwaje tej linii nadal będą kończyć swoją trasę na pętli Chełm Witosa.

Zmianie ulegną wszystkie rozkłady jazdy linii 9, 10, 11, 12, 14. W dni powszednie, wybrane kursy linii 2 od przystanku „Pomorska” zamiast do Oliwy zostaną skierowane do pętli Jelitkowo.

Komunikacja autobusowa

Zmianie ulegną rozkłady jazdy linii 108, 113, 118, 154, 155, 156, 162, 175, 195, 213, 255, 256, 262, 275, 295.

Na wniosek mieszkańców wydłużona zostanie trasa linii 108 do pętli Chełm Więckowskiego: Jana z Kolna - ... – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Chełm Więckowskiego – Cieszyńskiego - Witosa – Cienista - ... – Jana z Kolna.

Dzięki takiej modyfikacji trasy mieszkańcy os. przy ul. Więckowskiego zyskają częstsze połączenia.

Równocześnie zmieniona zostanie trasa linii 195: Dworzec Główny - ... – Łostowicka – Witosa – (bez wjazdu na Więckowskiego) – pętla Chełm Witosa – Sikorskiego – Dragana – Witosa – Łostowicka - ... – Dworzec Główny.

Trasy linii 155, 255, 213 i 295 (patrząc od strony Łostowic) zostaną skrócone do węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska” natomiast autobusy linii 113, 162, 175 i 256 będą zajeżdżać na nową pętlę, dzięki czemu zwiększeniu ulegnie liczba dogodnych przesiadek na tramwaje.

Trasa linii 156 zostanie zmieniona na: Czermińskiego – Jabłoniowa - Warszawska – Ujeścisko pętla Piotrkowska – Łódzka – Nowa Warszawska - Havla (powrót: Wilanowska – Havla – Nowa Warszawska) – Witosa – Chełm Witosa.

Trasa linii 262 zostanie wydłużona trasą linii 155 do krańca „Jaworzniaków” (bez wjazdu na pętlę „Wieżycka”). W ten sposób mieszkańcy z rejonu Os. Świętokrzyskiego i ul. Jaworzniaków zyskają bezpośrednie połączenie do Wrzeszcza przez Piecki-Migowo.

Trasa linii 275 od strony krańca „Kampinoska” zostanie skrócona do nowego węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska”. Autobusy wybranych kursów tej linii pojadą trasą wydłużoną przez ul. Świętokrzyską-Platynową do Oruni Górnej.

Wszystkie kursy linii 254 zostaną „wchłonięte” przez linię 154, dzięki czemu linia 154 będzie funkcjonować ze zwiększoną częstotliwością na stałej trasie z Oruni Górnej - przez Trakt Św. Wojciecha do Centrum.

Funkcjonowanie linii 313 zostanie zawieszone.

Inne zmiany

Status par przystanków
•„Łódzka” i „Świętokrzyska” w rejonie węzła przesiadkowego „Łostowice Świętokrzyska”
•„Zremb” i „Zaroślak” w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha
zostanie zmieniony ze stałego na „n/ż” dla wszystkich linii obsługujących te przystanki.

Zmianie ulegną nazwy par przystanków linii 256:
•„Jankowo Skrzyżowanie (n/ż)” na „Kowale-Szlachecka (n/ż)”,
•„Kowale” na „Kowale-Starowiejska”,
•„Kowale Obwodnica” na „Kowale-Kasztelańska”.

Źródło: http://www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/si ... ecejk/1001

: 10 maja 2012, 18:55
autor: Bastian
Trasa linii 262 zostanie wydłużona trasą linii 155 do krańca „Jaworzniaków” (bez wjazdu na pętlę „Wieżycka”). W ten sposób mieszkańcy z rejonu Os. Świętokrzyskiego i ul. Jaworzniaków zyskają bezpośrednie połączenie do Wrzeszcza przez Piecki-Migowo.
Dziemieszczyzna po gdańsku. Zamiast scalić 162 i 262 w porządniejszą linię, a Jaworzniaków obsługiwać króciutkim 155 (z przesiadką do 162 w nowym węźle), dubluje się obydwie.

Tymczasem dowozowe 155 poprawia swój rozkład z 15/20/30/30 na 15/15/30/30. 162 i 262 zostają na 15/15/30/20 i 15/15/30/-...

: 31 maja 2012, 16:33
autor: Wolfchen
Bastian pisze:Dziemieszczyzna po gdańsku.
Niestety, ludzie w tych okolicach są bardzo silnie przywiązani do tabliczek na słupkach #-o

:arrow: Tymczasem od jutra, ZKM Gdynia podnosi ceby biletów jednorazowych (na linie zwykłe 3 zł, na linie nocne i pośpieszne: 4 zł) i czasowych (np. dobowy 12 zł), zaś bilety okresowe zachowują swoje ceny.

Więcej tu: http://www.zkmgdynia.pl/?mod=komunikaty&id=81&lang=pl

: 10 paź 2012, 18:34
autor: Bernard

: 10 paź 2012, 18:38
autor: ashir
O ile to prawda to wielka szkoda. Zawsze to była atrakcja, ale wiadome to było, że taki tramwaj wodny pomimo dotacji generuje straty.

: 11 paź 2012, 9:42
autor: Martens
ashir pisze:Zawsze to była atrakcja, ale wiadome to było, że taki tramwaj wodny pomimo dotacji generuje straty.
Nie tylko atrakcja ale też olbrzymia wygoda. Zamiast niewiadomego czasu przejazdu samochodem po wiecznie zakorkowanych w sezonie, wąskich drogach, godzinny rejs, najczęściej w "pięknych okolicznościach przyrody". Nie jestem specjalistą od ekonomiki transportu, ale wydaje mi się, że przynajmniej dla Helu czy Jastarni linie te powodowały znaczny wzrost turystów "jednodniowych", a co za tym idzie - wzrost przychodów w sektorze ich obsługującym.

: 11 paź 2012, 13:45
autor: Wolfchen
Dokładnie, na Hel najszybciej i najlepiej (cenowo chyba też najtaniej) było z Gdyni tramwajem wodnym popłynąć...